KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Eltékozolt fiúk Szemle előtt
• Pataki Éva: Magyarok Kirgíziában Beszélgetés Mészáros Mártával
• Bori Erzsébet: Szegény ember nem hazudik Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Székely Gabriella: Kocsmai menedékhely Beszélgetés Lukáts Andorral
• Muhi Klára: Pénzforgatás Beszélgetés a filmszakmáról

• Trosin Alekszandr: Vodkapitalizmus Filmlevél Moszkvából
• Bori Erzsébet: Emberszám Európa Filmhét
• Tatár György: Az allegória vége Misztikus horrorfilmek
• Beregi Tamás: Passio diabolica A filmvászon ördöge
• N. N.: Diabolus Digitalis
• Bikácsy Gergely: Róma, sirályok, Pasolini A láthatatlan város
DVD
• Herpai Gergely: Mozi és interakció Beszélgetés a DVD lehetőségeiről
• Lobenwein Dávid: Digitális forradalom
• Pápai Zsolt: Digitális forradalom
• N. N.: A DVD-filmek magyarországi sikerlistája

• Vasák Benedek Balázs: Fekete, fehér, igen, nem Moholy-Nagy László utópiája
• Sándor Tibor: A lázadó masamód Gaál Franciska
KRITIKA
• Báron György: Valahol Kelet-Európában Egy tél az Isten háta mögött
• Karátson Gábor: Ha volnának is hadimasinériák A császár és a gyilkos
• Nádori Péter: Egy nagyon szép Torschluss-pánik Amerikai szépség
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Az Északi-sarkkör szerelmesei
• Bíró László: Szeress, ha tudsz!
• Mátyás Péter: Sivatagi cápák
• Köves Gábor: Hilary és Jackie
• Korcsog Balázs: Anna és a király
• Somogyi Marcell: Árvák hercege
• Elek Kálmán: Zuhanás
• Tamás Amaryllis: Lautrec
• Pápai Zsolt: A Winslow-fiú
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Guvatok, kutyák, pilóták

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Bujtor István (1942-2009)

Schreiber András

Bár nem tartotta magát kiemelkedő tehetségű színművésznek – több ízben tollba mondta: az testvére, Latinovits Zoltán volt – a filmezés hamar felfedezte a jóvágású, kiváló fizikai adottságú Bujtorban rejlő lehetőségeket. Első szerepét Máriássy Félixtől kapta 1964-ben (Karambol), kisvártatva a 60-70-es évek egyik legfoglalkoztatottabb filmszínészévé lett, dolgozott Jancsó Miklóssal (Sirokkó, Allegro Barbaro), Szabó Istvánnal (Álmodozások kora), Szász Péterrel (Fiúk a térről), Simó Sándorral (Szemüvegesek, A legszebb férfikor), Fábri Zoltánnal (Gyertek el a névnapomra). A közgazdász végzettségű Bujtor gyakran alakított férfias értelmiségit (a teljesség igénye nélkül: Szemüvegesek, Szörény Rezső: BUÉK!), de igazi népszerűséget a tévé-lektűr hozott számára (Sándor Mátyás). A tévésorozattal szerzett országos ismertséget később saját produkcióiban is kamatoztatni tudta (A Pogány Madonna, Az elvarázsolt dollár) – az olasz-amerikai receptre készült Ötvös Csöpi szériával egyszersmind vidám színfolttal gazdagította a honi műfaji filmezés egykedvű szürkeségét.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9969