KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/március
KRÓNIKA
• N. N.: Új Budapesti Tizenkettő
• N. N.: Képtávíró
• (X) : III. Laterna Magyar Filmhét

• Bikácsy Gergely: A vétlen kamera Bresson filmszázada
• Schubert Gusztáv: Történelem a föld alatt magyar film, magyar krónika
• Jeles András: Büntető-század-napló
• Lengyel László: Csendőrvilág Magyarországon Kakastollas filmek
• Margócsy István: A kép-mutogató A napfény íze
• Tamás Amaryllis: Misszió Rabostóban Beszélgetés Ember Judittal
• Király Jenő: Szép remények, elveszett illúziók Multiplex esztétika I.
• Varró Attila: Árvák a tájfunban A kilencvenes évek tajvani filmjei
• Bori Erzsébet: Ázalék A lyuk
• Karátson Gábor: Tájkép-mozi A bábjátékos
• Köröspataki Kiss Sándor: Puszán, az elszánt Ázsiai filmek fesztiválja
MÉDIA
• Sós B. Péter: Megafúzió: mi változik? Az AOL és a Time Warner

• Zalán Vince: Otthontalanok otthona: filmtöténet Filmnapló
KÖNYV
• Horányi Özséb: Jeltan félmúltban Szilágyi Gábor: elemi KÉPtan elemei
KRITIKA
• Báron György: Káromkodások kora Anyád! A szúnyogok
• Galambos Attila: Jószándékal kikövezve Rosszfiúk
• Hirsch Tibor: Keresd a nőt, aki keres! A mi szerelmünk
LÁTTUK MÉG
• Nevelős Zoltán: Isteni játék
• Báron György: Isten látja lelkem
• Hungler Tímea: A függőkert
• Békés Pál: Mindenütt jó
• Takács Ferenc: Egy sorozatgyilkos nyara
• Tamás Amaryllis: A 200 éves ember
• Kis Anna: Kettős kockázat
• Sárdy Richárd: Pár-baj
• Köves Gábor: A csontember
• Varró Attila: A szörny
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Hullámvasút

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szomszéd fiú

Tüske Zsuzsanna

The Boy Next Door – amerikai, 2015. Rendezte: Rob Cohen. Írta: Barbara Curry. Kép: David McFarland. Zene: Randy Edelman. Szereplők: Jennifer Lopez (Claire), Ryan Guzman (Noah), Mristin Chenoweth (Vicky), John Corbett (Garrett). Gyártó: Smart Entertainment / Blumhouse Productions / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 91 perc.

A tanár-diák viszony témáját filmvászonra hangolni, akárcsak maga a tiltott affér, egyszerre kényes és vonzó feladat, erről tanúskodott többek közt a 2006-ban brit földön készült, izgalmasan komponált Egy botrány részletei, amelyben kivételesen egy tanárnőt vesz le lábáról tejfelesszájú tanítványa. Hasonló felállással dolgozik A szomszéd fiú új nagyüzemi darabja a tengeren túlról, ami thriller-klasszikustól kölcsönzi a kijózanító másnappal szó szerint végzetessé váló vonzalom motívumát, azonban a levakarhatatlan szerető szerepét ezúttal a közönségcsalogató, mégis óvatos duhajkodás jegyében egy mesterien kimunkált testű, túlkoros gimnazista kapja.

Claire, a válófélben lévő, megcsalástól megtépázott középiskolai tanárnő, fiával együtt egy kisvárosban készül új életet kezdeni. A kissé félszeg kamaszfiú hamarosan hűséges barátra és védelmezőre talál Noah személyében, aki klasszikus műveltségével és bicepszével elbűvöli az édesanyát is. Egy hirtelen jött, végül fülledt szexbe torkolló romantikus vacsora után az elgyengült nő ráeszmél, hogy tilosban jár, azonnal készíti is az útilaput, a hősszerelmes szépfiú azonban nem kér az egyszeri szakács szerepéből: hajthatatlan Rómeóból szívós pszichopatává alakul át, aki minden áron megszerzi vágyai tárgyát.

A múlttól, a férfiaktól menekülő (Befejezetlen élet), majd velük szembeszálló, harcos amazonként üdvözülő karakterű J- Lo (Most már elég!, Átkelő a halálba) ezúttal pallérozott elméjű irodalom-tanárnőként is megvillantaná (száj)fényét, küldetését azonban ellehetetlenítik az írónő, Barbara Curry foghíjas alapműveltséggel és szakmai tudással megformált, bugyuta mondatai és a színésznő saját, egydimenziós sztárperszónája. A szomszéd fiú hiába próbál végzetes vonzerővel csábítani, hiteltelen figuráinak, mondvacsinált személyes konfliktusának, és a cselekmény esetlenségeinek köszönhetően csupán a hervasztó másnap nyűgeivel tud szolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/04 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12160