KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/március
KRÓNIKA
• N. N.: Új Budapesti Tizenkettő
• N. N.: Képtávíró
• (X) : III. Laterna Magyar Filmhét

• Bikácsy Gergely: A vétlen kamera Bresson filmszázada
• Schubert Gusztáv: Történelem a föld alatt magyar film, magyar krónika
• Jeles András: Büntető-század-napló
• Lengyel László: Csendőrvilág Magyarországon Kakastollas filmek
• Margócsy István: A kép-mutogató A napfény íze
• Tamás Amaryllis: Misszió Rabostóban Beszélgetés Ember Judittal
• Király Jenő: Szép remények, elveszett illúziók Multiplex esztétika I.
• Varró Attila: Árvák a tájfunban A kilencvenes évek tajvani filmjei
• Bori Erzsébet: Ázalék A lyuk
• Karátson Gábor: Tájkép-mozi A bábjátékos
• Köröspataki Kiss Sándor: Puszán, az elszánt Ázsiai filmek fesztiválja
MÉDIA
• Sós B. Péter: Megafúzió: mi változik? Az AOL és a Time Warner

• Zalán Vince: Otthontalanok otthona: filmtöténet Filmnapló
KÖNYV
• Horányi Özséb: Jeltan félmúltban Szilágyi Gábor: elemi KÉPtan elemei
KRITIKA
• Báron György: Káromkodások kora Anyád! A szúnyogok
• Galambos Attila: Jószándékal kikövezve Rosszfiúk
• Hirsch Tibor: Keresd a nőt, aki keres! A mi szerelmünk
LÁTTUK MÉG
• Nevelős Zoltán: Isteni játék
• Báron György: Isten látja lelkem
• Hungler Tímea: A függőkert
• Békés Pál: Mindenütt jó
• Takács Ferenc: Egy sorozatgyilkos nyara
• Tamás Amaryllis: A 200 éves ember
• Kis Anna: Kettős kockázat
• Sárdy Richárd: Pár-baj
• Köves Gábor: A csontember
• Varró Attila: A szörny
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Hullámvasút

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Adventureland – Kalandpark

Vízer Balázs

Adventureland – amerikai, 2009. Rendezte és írta: Greg Mottola. Kép: Terry Stacey. Szereplők: Jesse Eisenberg (James Brennan), Kristen Stewart (Em Lewin), Kelsey Ford (Arlene), Michael Zegen (Eric), Ryan McFarland (Brad). Gyártó: Sidney Kimmel / This Is That. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 107 perc.

 

Nehéz ma olyan amerikai vígjátékra beülni, amely ne viselné magán Judd Apatow jól felismerhető kézjegyét, és a szomorú helyzet az, hogy minden önismétlés és modorosság ellenére még mindig ez a jobbik verzió.

Az egyre több csatlakozási ponttal rendelkező Apatow istálló már-már iparszerűen ontja magából az újabb munkákat, arra az egyszerű igazságra építve, hogy egy klasszikus felépítésű romantikus vígjáték is lehet erősen profán, és nincs azzal semmi baj, ha a főhős túlsúlyos, kifejezetten lúzer alkat, vagy erős lábszaga van.

Az Adventureland főszereplője történetesen a vesztes kategória, amin nincs is mit csodálkozni, hiszen a rendező a vicces nevű – és ezúttal Apatow nélkül ügyködő - Greg Mottola, aki a Superbaddel már ért a helyüket kereső, ügyetlen tinikhez, és aki most saját fiatalkori emlékeiből építkezett. Hősünk, James a nyár elején azzal a kellemetlen hírrel szembesül, hogy szülei anyagi helyzete miatt kénytelen megkeresni az egyetemrevalót, így egy lerobbant vidámparkban vállal munkát. Itt mindenféle figurával találkozik, köztük a vagány, mégis bájos Emmel, aki pont az ideális lány lenne számára, ha nem lenne neki egy pici, de csúnya titka. Az „életem legnyarabb szara” motívum ugyan nem éppen új ötlet a szakmában, a felnőtté válás keserédes kínja viszont megunhatatlan mozis klisé – függően attól, hogy ki mit hoz ki belőle. Mottola szerethető karakterekkel dolgozik – köztük van Apatow egyik kedvence, Bill Hader is -, a vidámpark pedig remek háttér a történethez, ám a helyzetek sablonosak, a sztori tempótlan és meglepetésmentes, egyedül a női főszereplő, Kirsten Stewart csillant meg valamit abból, hogy milyen is elkeseredett tininek lenni egy pocsék nyáron. És némi filmtörténeti csemege a végére: hőseink első közös autókázása során a Monroeville Mall kivilágított emblémája mellett hajtanak el: ez volt Romero 1978-as Holtak hajnalának fő helyszíne.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/07 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9822