KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/május
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Grunwalsky Ferenc: Senki sem dadog Fiatal filmesek
• Varga Balázs: A másik ország Fiatal filmesek
• Vasák Benedek Balázs: Egy a sok közül A Balázs Béla Stúdió filmjei
• Müllner Dóra: Megfelelő emberek Beszélgetés a Közgáz Vizuális Brigáddal
FESZTIVÁL
• Gelencsér Gábor: Súlytalanság Berlin
• N. N.: Az 50. berlini filmfesztivál díjai
CYBERVILÁG
• Beregi Tamás: Testgubó és szuperegó Szimulált világ
• Janisch Attila: Virtuális koporsó – digitális lélek Cyberológiai horror

• Bori Erzsébet: Fenevadak a golftanfolyamon Highstmith-horror
• N. N.: Patricia Higsmith (1921–1995)
• Bikácsy Gergely: A legokosabb gyilkos Hitchcock nyomában
• Ardai Zoltán: Texas, az éjszaka csodái Véresen egyszerű
VIDEÓKLIP
• Kömlődi Ferenc: Robotok, idióták, szilikon-angyalok Chris Cunningham videóklipjei
FESZTIVÁL
• Báron György: Mozifieszta Mar del Plata

• Zalán Vince: A vidéki film Filmnapló
KÖNYV
• Harmat György: Művészet és ipar születik Kömlődi Ferenc: Az amerikai némafilm
KRITIKA
• Székely Gabriella: Nagyjuli Kisvilma – Az utolsó napló
• Hirsch Tibor: Egy világ, nyolc és fél rubrika 8 és ½ nő
• Varró Attila: Vörös kereszt Holtak útja
• Györffy Miklós: Az eltűnő öröm nyomában Buena Vista Social Club
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Ember a Holdon
• Békés Pál: Magnolia
• Pápai Zsolt: Lány a hídon
• Gervai András: Pola X
• Köves Gábor: Egy kapcsolat vége
• Mátyás Péter: Halálsoron
• Turcsányi Sándor: A fiúk nem sínak
• Hungler Tímea: Észvesztő
• Elek Kálmán: Hó hull a cédrusra
• Kovács Marcell: Alkonyattól pirkadatig 2. – Texasi vérdíj
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Pedofíling

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

SOS Love: Az egymillió dolláros megbízatás

Tüske Zsuzsanna

SOS Love – magyar, 2011. Rendezte: Sas Tamás. írta: Agnes Fernandes és Csikesz Jufit. Kép: Miklauzic Márton. Szereplők: Hujber Ferenc (Tomi), CJ Thomason (Griffin), Árpa Attila (Ricsi), Christine Kelly (Zoja), Kovács Patrícia (Betti). Gyártó: SOS Love / Eastlake Films. Forgalmazó: Fórum Hungary. 100 perc.

Az S.O.S szerelem és a 9 és fél randi után Sas Tamás újabb szerepjátékra és szerelemszerző szélhámosságra épülő romantikus komédia szülőatyja lett. Az előbbi alkotás folytatásának szánt S.O.S. Love számára azonban a kiváló anyagi háttér biztosítása mellett az idegenből importált, megfáradt fényű hollywoodi sztárok (Daryl Hannah, Billy Zane) bevetése is kevésnek bizonyult, nem beszélve a 3D-technikáról – szépreményű újszülött helyett végül félresikerült hibrid került a koprodukciós pénzen vett bölcsőbe.

A történet egyik frontján álló hármas, egy randiszervíz tagjai azt a megbízást kapják egy tehetős, orosz maffiafőnök-gyanús figurától, hogy hajtsák fel magányba, duzzogásba és egész napos tévénézésbe menekülő húgának az egyetlen férfit, akitől felfelé görbül a szája. A feladatot nehezíti, hogy a vágytárgy egy valódi, amerikai filmsztár, ám a csetlő-botló trió végül megoldást talál az ügyre. Egy bérelt hasonmás beszállításával könnyedén áthidalják a problémát, csupán azt nem tudják, hogy valójában az eredetit kapták, aki minden áron le akarja forgatni Magyarországon félbehagyott filmjét.

A legújabb darab alapján is elmondható, hogy az S.O.S. romkomok alkotói hőseiknél is kevésbé riadnak vissza a könnyű szélhámoskodástól, hiszen már a 2007-es S.O.S. szerelem esetén is vékony jégen táncoltak, amikor szemrebbenés nélkül lekopírozták a hollywoodi előd, a Randiguru alapötletét. Ezúttal álomgyári termék helyett hazaira esett a választás: a motívumkészlet átvételével végül a Valami Amerika 2. márkajelzését cserélték sajátra. Tanulságként tehát Sas Tamás legújabb filmjéből nem csak azt tudjuk meg, hogyan lépheti túl az egy jelenetre jutó reklámok mennyisége többszörösen a poénokét, de az is kiderül, hányféle dimenziója lehet a kínosság fogalmának.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/01 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10942