KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Bérczes László: Hetet-havat Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Bori Erzsébet: Leveskultusz Glamour
• Szőnyei Tamás: A filmeknek megvan az idejük Beszélgetés Gödrös Frigyessel

• Kriston László: Hadüzenet nélküli háború Eurofilm
• Galambos Attila: A kényszer zubbonya Dogma-variációk: Idióták; Mifune utolsó dala
• N. N.: Dogma-filmek
• Trosin Alekszandr: Újra szól a kalasnyikov Orosz maffiafilmek
• Kovács István: Az adósságtól a gyilkosságig Lengyel bűnfilmek
• Turcsányi Sándor: Szorul a hurok Magyar bűn, magyar rend
• Forgách András: Ügyelj a lépésedre A gyilkos csókja
• Zoltán Gábor: Maszkcsók Tágra zárt szemek
• Janisch Attila: Elhagyott pokol Hűtlen remekmű
• Varró Attila: Pinokkió Bádogvárosban AI
• Karátson Gábor: Rommező, fekete lukakkal Apu-trilógia
• N. N.: Satyajit Ray játékfilmjei
KRITIKA
• Báron György: Észak, északnyugat Balra a nap nyugszik
• Varga Balázs: Traktorral portugál partokra Portugál
• Hirsch Tibor: Az ördöglakat A Millió Dolláros Hotel
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Napsugár sétány
• Kézai Krisztina: Bajnokok reggelije
• Hungler Tímea: Én és én meg az Irén
• Tamás Amaryllis: Pénzt és életet!
• Harmat György: U-571
• Köves Gábor: Hibátlanok
• Varró Attila: Öld meg Rómeót!
• Pápai Zsolt: Krokodilok bölcsessége
• Tosoki Gyula: Az asztronauta
• Kömlődi Ferenc: Árnyék nélkül
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az ember

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szomszéd fiú

Tüske Zsuzsanna

The Boy Next Door – amerikai, 2015. Rendezte: Rob Cohen. Írta: Barbara Curry. Kép: David McFarland. Zene: Randy Edelman. Szereplők: Jennifer Lopez (Claire), Ryan Guzman (Noah), Mristin Chenoweth (Vicky), John Corbett (Garrett). Gyártó: Smart Entertainment / Blumhouse Productions / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 91 perc.

A tanár-diák viszony témáját filmvászonra hangolni, akárcsak maga a tiltott affér, egyszerre kényes és vonzó feladat, erről tanúskodott többek közt a 2006-ban brit földön készült, izgalmasan komponált Egy botrány részletei, amelyben kivételesen egy tanárnőt vesz le lábáról tejfelesszájú tanítványa. Hasonló felállással dolgozik A szomszéd fiú új nagyüzemi darabja a tengeren túlról, ami thriller-klasszikustól kölcsönzi a kijózanító másnappal szó szerint végzetessé váló vonzalom motívumát, azonban a levakarhatatlan szerető szerepét ezúttal a közönségcsalogató, mégis óvatos duhajkodás jegyében egy mesterien kimunkált testű, túlkoros gimnazista kapja.

Claire, a válófélben lévő, megcsalástól megtépázott középiskolai tanárnő, fiával együtt egy kisvárosban készül új életet kezdeni. A kissé félszeg kamaszfiú hamarosan hűséges barátra és védelmezőre talál Noah személyében, aki klasszikus műveltségével és bicepszével elbűvöli az édesanyát is. Egy hirtelen jött, végül fülledt szexbe torkolló romantikus vacsora után az elgyengült nő ráeszmél, hogy tilosban jár, azonnal készíti is az útilaput, a hősszerelmes szépfiú azonban nem kér az egyszeri szakács szerepéből: hajthatatlan Rómeóból szívós pszichopatává alakul át, aki minden áron megszerzi vágyai tárgyát.

A múlttól, a férfiaktól menekülő (Befejezetlen élet), majd velük szembeszálló, harcos amazonként üdvözülő karakterű J- Lo (Most már elég!, Átkelő a halálba) ezúttal pallérozott elméjű irodalom-tanárnőként is megvillantaná (száj)fényét, küldetését azonban ellehetetlenítik az írónő, Barbara Curry foghíjas alapműveltséggel és szakmai tudással megformált, bugyuta mondatai és a színésznő saját, egydimenziós sztárperszónája. A szomszéd fiú hiába próbál végzetes vonzerővel csábítani, hiteltelen figuráinak, mondvacsinált személyes konfliktusának, és a cselekmény esetlenségeinek köszönhetően csupán a hervasztó másnap nyűgeivel tud szolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/04 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12160