KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Bérczes László: Hetet-havat Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Bori Erzsébet: Leveskultusz Glamour
• Szőnyei Tamás: A filmeknek megvan az idejük Beszélgetés Gödrös Frigyessel

• Kriston László: Hadüzenet nélküli háború Eurofilm
• Galambos Attila: A kényszer zubbonya Dogma-variációk: Idióták; Mifune utolsó dala
• N. N.: Dogma-filmek
• Trosin Alekszandr: Újra szól a kalasnyikov Orosz maffiafilmek
• Kovács István: Az adósságtól a gyilkosságig Lengyel bűnfilmek
• Turcsányi Sándor: Szorul a hurok Magyar bűn, magyar rend
• Forgách András: Ügyelj a lépésedre A gyilkos csókja
• Zoltán Gábor: Maszkcsók Tágra zárt szemek
• Janisch Attila: Elhagyott pokol Hűtlen remekmű
• Varró Attila: Pinokkió Bádogvárosban AI
• Karátson Gábor: Rommező, fekete lukakkal Apu-trilógia
• N. N.: Satyajit Ray játékfilmjei
KRITIKA
• Báron György: Észak, északnyugat Balra a nap nyugszik
• Varga Balázs: Traktorral portugál partokra Portugál
• Hirsch Tibor: Az ördöglakat A Millió Dolláros Hotel
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Napsugár sétány
• Kézai Krisztina: Bajnokok reggelije
• Hungler Tímea: Én és én meg az Irén
• Tamás Amaryllis: Pénzt és életet!
• Harmat György: U-571
• Köves Gábor: Hibátlanok
• Varró Attila: Öld meg Rómeót!
• Pápai Zsolt: Krokodilok bölcsessége
• Tosoki Gyula: Az asztronauta
• Kömlődi Ferenc: Árnyék nélkül
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az ember

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Bujtor István (1942-2009)

Schreiber András

Bár nem tartotta magát kiemelkedő tehetségű színművésznek – több ízben tollba mondta: az testvére, Latinovits Zoltán volt – a filmezés hamar felfedezte a jóvágású, kiváló fizikai adottságú Bujtorban rejlő lehetőségeket. Első szerepét Máriássy Félixtől kapta 1964-ben (Karambol), kisvártatva a 60-70-es évek egyik legfoglalkoztatottabb filmszínészévé lett, dolgozott Jancsó Miklóssal (Sirokkó, Allegro Barbaro), Szabó Istvánnal (Álmodozások kora), Szász Péterrel (Fiúk a térről), Simó Sándorral (Szemüvegesek, A legszebb férfikor), Fábri Zoltánnal (Gyertek el a névnapomra). A közgazdász végzettségű Bujtor gyakran alakított férfias értelmiségit (a teljesség igénye nélkül: Szemüvegesek, Szörény Rezső: BUÉK!), de igazi népszerűséget a tévé-lektűr hozott számára (Sándor Mátyás). A tévésorozattal szerzett országos ismertséget később saját produkcióiban is kamatoztatni tudta (A Pogány Madonna, Az elvarázsolt dollár) – az olasz-amerikai receptre készült Ötvös Csöpi szériával egyszersmind vidám színfolttal gazdagította a honi műfaji filmezés egykedvű szürkeségét.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9969