KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
TELEVÍZÓ
• György Péter: A fogyasztók lázadása Televízió a szorongás kora után
• Schubert Gusztáv: Képernyővédők Tévé a Marsról
TITANIC
• Hirsch Tibor: Láss velem, ha mersz! Hullámtörők
• Vágvölgyi B. András: Amerikai mitológiák Titanic: Szép Újvilág
• Galambos Attila: Összkomfortos szegénység Titanic: Dover sziklái
FEDERICO FELLINI
• Bikácsy Gergely: Zampano ostora Fellini-tengerek, Fellini-nők
• Ardai Zoltán: Piazza Grande Koboldok, kimérák, nők
• Korcsog Balázs: Persona, avagy az utolsó lovag Fellini Casanovája
MAGYAR FILM
• Gervai András: Államgyár eszélgetés Marosi Györggyel
• Gervai András: Mafilm-(válság)krónika
• Zachar Balázs: Miénk a filmgyár? Beszélgetés Sipos Kornéllal
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Így jött Marx József: Jancsó Miklós két és több élete
MULTIMÉDIA
• Beregi Tamás: Paripák, pisztolyok, nagyítólencsék Kalandfilm és kalandjáték
FESZTIVÁL
• Bogdán László: Tragédiák a végeken Román-magyar filmszemle
• Geréb Anna: Kultuszharc Moszkva
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Az őszi falevél útja Film...
• Varga Balázs: A titok nyitja Felicia utazása
• Turcsányi Sándor: Eurázsió Luna papa
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Az óceánjáró zongorista legendája
• Gervai András: A világ második legjobb gitárosa
• Pápai Zsolt: Űrcowboyok
• Köves Gábor: Terítéken a nő
• Varró Attila: Ház a Kísértet-hegyen
• Vidovszky György: A sejt
• Kömlődi Ferenc: Háború a Földön
• Hungler Tímea: Temetetlen múlt
• Kézai Krisztina: Dínó
• Tamás Amaryllis: Egerszegi
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Blokád

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Született gengszterek

Géczi Zoltán

Stand Up Guys – amerikai, 2012. Rendezte: Fisher Stevens. Írta: Noah Haidle. Kép: Michael Grady. Zene: Lyle Workman. Szereplők: Al Pacino (Val), Christopher Walken (Doc), Alan Arkin (Hirsch), Julianna Margulies (Nina). Gyártó: Lionsgate / Lakeshore Entertainment. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.

Val (Al Pacino) ismét börtönből szabadul, ezúttal 28 évet ült, sokat gyakorolta már ezt a mutatványt pályafutása során, most sem fogja elrontani. A kapuban régi cimborája és tettestársa, Doc (Christopher Walken) várja, akit felettébb kényelmetlen feladattal bízott meg egykori főnökük: a joviális öregúrrá szelídült bérgyilkosnak 24 órán belül hidegre kell tennie hajdani partnerét, ezáltal téve pontot egy évtizedek óta húzódó ügy végére.

Az ismeretlen forgatókönyvíró (Noah Haidle) anyagát hasonszőrű rendező (Fisher Stevens) dirigálta le, aki olyannyira megilletődhetett a két színészlegenda jelenlététől, hogy a kreatív irányítást feladva, feltételek nélkül bízta az öregfiúkra a film sorsát. Így a játékidő java a karakterépítést szolgálja: Pacino és Walken kedélyesen évődnek a kamera előtt (inkább rájátszanak a korukra, mintsem tagadni próbálnák azt), önironikus monológokat szavalnak, faltól-falig kijátsszák a komikus szituációkat, időnként pedig revolvert ragadnak, hogy régi vágású úriemberekként igyekezzenek korrigálni az őket mélyen felháborító erkölcsi kilengéseket. Ugyanakkor a ’70-es években rekedt veteránok számára értékes támogatást nyújtanak a kiváló mellékszereplők: Addison Timlin imádni valóan bűbájos pincérlánya és Vanessa Ferlito bosszúszomjas figurája sokkalta markánsabb és élettelibb, mint maguk a címszereplők.

A Született gengszterek ódivatú stílusmozi, Al Pacino, Christopher Walken és Alan Arkin természetes lazasággal hozzák az ízig-vérig cool figurákat, de valamiért mégis olyan érzése van a nézőnek, hogy mindenki jobban járt volna, ha a három gengszter ifjúkori kalandjairól készítenek egy valamelyest intenzívebb, ugyanakkor hasonlóan megfontolt és vagány filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/03 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11382