KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Kovács András Bálint: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Szilágyi Ákos: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Balassa Péter: Zöngétlen tombolás Werckmeister harmóniák
• Hirsch Tibor: Prufrock úr szerelmes éneke Utolsó vacsora az Arabs Szürkéhez
• Bori Erzsébet: A gólya hozta Beszélgetés Gyarmathy Líviával
CYBERVILÁG
• Herpai Gergely: Interaktív hullámok A digitális kultúra két arca
• Zachar Balázs: Fordulat-szám Beszélgetés a digitális forradalomról
• Kriston László: A sz@b@dság pill@n@t@ Paradigmaváltás Hollywoodban – 1. rész
• N. N.: Internet-oldalak

• Szilágyi Ákos: Happykalipszis Brazil és más végtörténetek
SOROZATGYILKOSOK
• Hungler Tímea: Szép a rút Sorozatgyilkos-filmek
• Varró Attila: Amerikai pszeudo Amerikai psycho
KRITIKA
• Galambos Attila: Dalolva a vérpadra Táncos a sötétben
• Varga Balázs: Lelki szemek Vakvagányok
• Békés Pál: Arany országút csillogó gyémántporán Meseautó
KÖNYV
• Kelecsényi László: Úrilány identitást keres Perczel Zita: A Meseautó magányos utasa
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Sade márki játékai
• Takács Ferenc: Titus
• Köves Gábor: A sebezhetetlen
• Pápai Zsolt: A vörös bolygó
• Mátyás Péter: Számkivetett
• Vidovszky György: Ősz New Yorkban
• Strausz László: A harc mestere
• Kézai Krisztina: Hullahegyek, fenegyerek
• Hungler Tímea: Hangyák a gatyában
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Bridget Jones tévéje

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes Arany Pálmái

N. N.

 

1946. Harc a sínekért (René Clement, francia)

1949. A harmadik ember (Carol Reed, angol)

1951. Csoda Milánóban (Vittorio De Sica, olasz), Júlia kisassszony (Alf Sjöberg, svéd)

 

1952. Két krajcár reménység (Renato Castellani, olasz), Othello (Orson Welles, marokkói)

1953. A félelem bére (Henri-George Clouzot, francia)

1955. Marty (Delbert Mann, amerikai)

1956. A csend világa (Jacques-Yves Cousteau, francia

1957. Barátságos rábeszélés (William Wyler, amerikai)

1958. Szállnak a darvak (Mihail Kalatozov, szovjet)

1959. Fekete Orfeusz (Marcel Camus, francia)

1960. Az édes élet (Federico Fellini, olasz)

1961. Viridiana (Luis Buñuel, spanyol), Ilyen hosszú távollét (Henri Colpi, francia)

1962. Az adott szó (Anselmo Duarte, brazil)

1963. A párduc (Luchino Visconti, olasz)

1964. Cherbourgi esernyők (Jacques Demy, francia)

1965. A csábítás trükkje (Richard Lester, angol)

1966. Egy férfi és egy nő (Claude Lelouch, francia), Hölgyek és urak (Pietro Germi, olasz)

1967. Nagyítás (Michelangelo Antonioni, olasz)

1968. A fesztivál félbeszakadt

1969. Ha (Lindsay Anderson, angol)

1970. M.A.S.H. (Robert Altman, amerikai)

1971. A közvetítő (Joseph Losey, angol)

1972. A munkásosztály a Paradicsomba megy (Elio Petri, olasz), A Mattei-ügy (Francesco Rosi, olasz)

1973. A Madárijesztő (Jerry Schatzberg, amerikai), A megvetés (Alan Bridges, angol)

1974. Magánbeszélgetés (Francis Ford Coppola, amerikai)

1975. Parázsló évek krónikája (Mohamed Lakhdar-Hamina, algériai)

1976. Taxisofőr (Martin Scorsese, amerikai)

1977. Apámuram (Paolo és Vittorio Taviani, olasz)

1978. A facipő fája (Ermanno Olmi, olasz)

1979. A bádogdob (Volker Schlöndorff, NSZK), Apokalipszis, most (F. F. Coppola, amerikai)

1980. Az árnyéklovas Kagemusha (Kuroszava Akira, japán), Mindhalálig zene (Bob Fosse, amerikai)

1981. A vasember (Andrzej Wajda, lengyel)

1982. Az út - Yol (Yilmaz Güney, török), Eltűntnek nyilvánítva (Constantin Costa-Gavras, amerikai)

1983. Narayama balladája (Imamura Shohei, japán)

1984. Paris, Texas (Wim Wenders, amerikai)

1985. A papa szolgálati útra ment (Emir Kusturica, jugoszláv)

1986. A misszió (Roland Joffe, amerikai)

1987. A Sátán napja alatt (Maurice Pialat, francia)

1988. Hódító Pelle (Bille August, dán)

1989. Szex, hazugság, videó (Steven Soderbergh, amerikai)

1990. Veszett a világ (David Lynch, amerikai)

1991. Hollywoodi lidércnyomás (Joel és Ethan Coen, amerikai)

1992. A legjobb szándékok (Bille August, dán, svéd)

1993. A zongoralecke (Jane Campion, új-zélandi, ausztrál, francia), Isten veled, ágyasom! (Csen Kai-ge, kínai)

1994. Ponyvaregény (Quentin Tarantino, amerikai)

1995. Underground (Emir Kusturica, „európai”)

1996. Titkok és hazugságok (Mike Leigh, angol)

1997. A cseresznye íze (Abbas Kiarostami, iráni), Angolna (Imamura Shohei, japán)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 24-25. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1556