KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 32., Millenniumi Magyar Filmszemle díjai
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és angyalok Játékfilmek
• Bikácsy Gergely: Kamasz Budától kamasz-Debrecenig Elsőfilmesek
• Stőhr Lóránt: Még csak húsz százalékon égünk Beszélgetés Hajdu Szabolccsal, Mundruczó Kornéllal és Török Ferenccel
• Muhi Klára: Kézigránát, levélbomba, szelíd Apokalipszis Kisjátékfilmek
• Ormos Mária: Hű filmemlékezet Dokumentumfilmek
• Gelencsér Gábor: Költött valóság A dokumentarista módszer

• Forgách András: Túl közel a távolsághoz Szerelemre hangolva
• Turcsányi Sándor: Mozi a téren Cseh hullámok
• Dániel Ferenc: Švejkelés Rudolf Hrušínský-sorozat
• Bori Erzsébet: Hátranézet Új orosz filmek
• Trosin Alekszandr: Galivúd Orosz filmtörvény
• Schubert Gusztáv: A detektívek bűne Rekviem a film noirért
MÉDIA
• Kömlődi Ferenc: Digitális felforgatás Média-stratégiák és a harmadik út

• Takács Ferenc: Angol dada Monty Python Repülő Cirkusza
KRITIKA
• Varga Balázs: Rend nélkül Anarchisták
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Harry csak jót akar
• Varró Attila: Ó, testvér, merre visz utad?
• Ádám Péter: Csokoládé
• Korcsog Balázs: Taxi 2
• Csont András: Fedezd fel Forrestert!
• Elek Kálmán: Sátánka
• Köves Gábor: Túszharc
• Harmat György: Férfibecsület
• Kézai Krisztina: Majdnem híres
• de Châtel Andrea: Mi kell a nőnek?
• Hungler Tímea: Bagger Vance legendája
• Tamás Amaryllis: Az ezredes úrnak nincs, aki írjon
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Riki-tiki tévé

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Ízlésficam

Kovács Marcell

Art School Confidential – amerikai, 2006. Rendezte: Terry Zwigoff. Szereplők: Max Minghella, Sophia Myles, John Malkovich. Forgalmazó: FHE Hungary. 98 perc.

 

A Tapló télapó harsány viccei után Terry Zwigoff most egy kevésbé magától értetődő, csavaros komédiával jelentkezik abból a fajtából, amelyet a kacagtató helyett inkább az elgondolkodtató jelzővel szokás illetni.

A forgatókönyvet egyik saját munkája alapján Daniel Clowes, a neves független képregényszerző írta, és korábbi közös filmjükhöz, a Tétova tinédzserekhez hasonlóan a történetet ezúttal is a vitriolos embergyűlölet és a szirupos érzelgősség fura keveréke jellemzi. Az Ízlésficam is tinivígjáték, egy művészeti főiskolán játszódik, itt vívja a fiatal főhős egyre kilátástalanabb küzdelmét az érvényesülésért a festészet és a szerelem frontjain. Rendhagyó módon egy sorozatgyilkosos szál is gazdagítja a mesét, és a film ügyesen váltogatja a románcot a krimivel, a kollégiumi bohózattal és a felnőtté válás drámájával. A könnyed, fordulatos és minden mesterkéltségtől mentes rendezésnek köszönhetően nem fekszi meg a gyomrot a mondanivaló, miszerint mindenki ostoba, törtető, önző és hazug, a művészeti életben bizonyosan, de alighanem azon túl is. Az üzenet univerzális: bizony, ilyen bénák vagyunk, mondják az alkotók az ilyen bénák vagytok helyett, úgyhogy nincs sértődés.

Csak remélni lehet, hogy Zwigoff és Clowes láthatóan olajozott együttműködése további produkciókat eredményez majd. A jövőben talán a magyar címadással is több szerencséjük lesz.

Extrák: werkfilm, kimaradt jelenetek, bakiparádé és rövid riport a film bemutatójáról a Sundance fesztiválon.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/04 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8962