KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: A Filmvilág pályázatának nyertesei
• N. N.: Jancsó Miklóst ünneplik barátai
• Gervai András: Jack Lemmon (1925–2001)

• Schubert Gusztáv: A selejt bosszúja Alphaville-től Gattacáig
• N. N.: Utópia-filmográfia
• Takács Ferenc: Szuperimázs, giccsháború Pearl Harbor
• Bakács Tibor Settenkedő: Háború egyenes adásban Doku-front
• Herpai Gergely: Kis képernyők, nagy csaták Hadijátékok
• Dániel Ferenc: Kispiszkos, sósperec A budapesti mozi 100 éve
• Zachar Balázs: Régi és új Beszélgetés a mozikról
• Schauschitz Attila: Fénylő csillagok Magyar filmsztárok Berlinben
HORROR
• Beregi Tamás: A borzalom otthona Horror-mesék
• Pápai Zsolt: Tetemrehívás Az ördögűző – Rendezői változat

• Nevelős Zoltán: Klasszikusok és az olló Fritz Lang–változatok
• Földényi F. László: A film mint csalétek Kettős vakság
• Peternák Miklós: Rejtett paraméterek Erdély Miklós elveszett filmjei
• Erdély Miklós: Egy Herakleitosz-töredék
• Kömlődi Ferenc: A tudomány-művészet felé 2001: tudomány és fikció
FILMZENE
• Bori Erzsébet: Tangóharmónia Beszélgetés Víg Mihállyal
• Szőnyei Tamás: Magyar tangó Víg Mihály: Filmzenék Tarr Béla filmjeihez
ANIMÁCIÓ
• Dizseri Eszter: Klösz bácsi kamerája Beszélgetés Szoboszlay Péterrel
• Kemény György: Animált ezredforduló 100 éve történt
KÖNYV
• Turcsányi Sándor: Ott járt Killroy Tokyo Underground
• Köves Gábor: Hasznos kis igazságok A lyukacsos tehén; A gyufacímkétől az online hirdetésig
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: A Buju, a Tettó, a Muszped és az angyal Sohasevolt Glória
• Báron György: Könnyű mámor Fűbenjáró bűn
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Gyorsbüfék, gyors nők
• Reményi József Tamás: Bridget Jones naplója
• Ádám Péter: Reszkess, Amerika!
• Kömlődi Ferenc: Tomb Raider
• Varró Attila: Simpatico
• Köves Gábor: Evolúció
• Hungler Tímea: Érzéki csalódás
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Műsor

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Gyűlölöm a színészeket

Tamás Amaryllis

Gérard Krawczyk első nagyjátékfilmje igazi bohóctréfa, önmagán gúnyolódó clown-trükk. És tiszteletteljes fintor is az amerikai filmművészet halhatatlan különcei előtt, akárcsak két korábbi rövidfilmje, A megmagyarázhatatlan fogalom (The Subtile Concept) és az Éjszakai gyilkosság (Homicide by Night). A történelem-cirkusz titokzatos figurái – a világszínház kitüntetett léthelyzetű bohócai, szomorú vagy agyafúrt csepürágói, gyilkos clownjai, sámánok és filmmágusok – kergetik egymást a sziporkázóan szellemes blődliben.

Hitchcock és Hawks hajdani forgatókönyvírójának, Ben Hetchnek a regénye szolgált dokumentumként a negyvenes évek Hollywoodja hiteles felidézéséhez. A kis karnevál szerepjátszóit, Pierrot-kat, Übeket, Cipollákat, Puntillákat, Godot-kat és Arlequineket – a filmmanézs francia porondművészei, Michel Galabru, Bernard Blier, Jean Poiret, Michel Blanc alakítják nagy komédiás kedvvel, s feltűnik néhány pillanatra a valamikori Selznick-birodalomban Claude Chabrol is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/10 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=583