KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/november
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• Veress József: Szilágyi Gábor (1942–2001)
• Csontos János: Megjegyzések egy tévékritikához

• Schubert Gusztáv: Képeltérítők Pokoli tornyok
• N. N.: Amerika romokban Paranoia-mozi
• Hirsch Tibor: A halál dobozai Borzalom-dramaturgia
• Herpai Gergely: Tabutéma Terror-játékok
• Spiró György: A Kéttoronyba zárva Amerikai éjszaka
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 1. rész
• N. N.: Tarr Béla a Filmvilágban
• Gelencsér Gábor: Belföldi magyarok A Kádár-kor emberképe
• Andor Tamás: Boldog évek In memoriam Simó Sándor
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Android-szerelem A. I. – Mesterséges értelem
• Tillmann József A.: A M.I. mutánsaink Kubrick és az A. I.

• Beregi Tamás: Homo Chimpansiensis A majmok bolygója
• Pápai Zsolt: Sors-puzzle A kizökkent idő filmjei
• Békés Pál: Életfogytig piknik Ausztrál filmek
KÖNYV
• Nánay Bence: Nem strandolvasmány A mozgás-kép
• Palotai János: Szekond A film, a rádió és a televízió a kutatások tükrében
KRITIKA
• Báron György: Lógva hagyva Paszport
• Takács Ferenc: XX Nexxt
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Köszi a csokit!
• Hideg János: A panamai szabó
• Kovács Marcell: Get Carter
• Turcsányi Sándor: Szajré
• Varró Attila: Halálos iramban
• Hungler Tímea: Amerika kedvencei
• Elek Kálmán: Kardhal
• Köves Gábor: A sárkány csókja
• Vidovszky György: Amerikai pite 2.
• Tamás Amaryllis: Gandhi – Egy vezér születése
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ground Zero

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelemre hangszerelve

Parádi Orsolya

Begin Again – brit, 2014. Rendezte és írta: John Carney. Kép: Yaron Orbach. Zene: Gregg Alexander. Szereplők: Keira Knightley (Greta), Mark Ruffalo (Dan), Catherine Keener (Miriam), Hailee Steinfeld (Violet), Adam Levine (Dave), Mos Def (Saul). Gyártó: Sycamore Pictures / Apatow Productions. Forgalmazó: A Company Hugary. 104 perc. Szinkronizált.


John Carney nem csinál nagy filmeket, azok mégis bekúsznak az ember bőre alá, és ott bizseregnek még napokig. Nagyban köszönhető ez a fülbemászó, és - minden pejoratív mellékzöngétől mentesen - szívbemarkoló soundtrackeknek. A dublini író-rendező őszinte, friss hangú meséinek valódi főszereplője ugyanis a Zene. A 2006-ban készült Egyszer című opusz egy utcazenész fiúról és egy bevándorló zongorista lány találkozásáról szólt, és a nemzetközi kritikusi szakma padlót is fogott a film eszköztelenségétől, szociális érzékenységétől és dalbetéteitől.

Carney ez alkalommal is zenészek magánéletéről mesél kisrealista stílusban, ám most három világhírű sztárt választott a főszerepekre: Mark Ruffalo, a Maroon 5 énekese, Adam Levine és Keira Knightley alakítják a hősöket. Egy lecsúszott New York-i zenei producer megérzi a sztárrá vált pasija által dobott dalszerző-gitáros lányban a spirituszt, majd rábeszéli, hogy csináljanak no-budget lemezt az utcán. Mindhárman szenzációsak. Félretolt barátnőként,aki a nagy lehetőség hallatán sem hajlandó letérdelni a showbiz előtt, Knightley őszinte és természetes. Feszes riposztokban osztják egymást a piás, cégéből frissen kirúgott producerrel, akinek ez az utolsó esélye, hogy a metró alá ugrás helyett valami jót hozzon létre – és Ruffalo kifejezetten maradandót alakít a szerepben. Levine pedig a sztárság különböző fázisait megjelenítve, szemüveggel, bajusszal és röhejes szakállal is tökéletes. Örömmunka lehetett a forgatás, a zene megint zsigerekig hatol, és a befejezés trükkösen elkerüli a közhelyeket.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11748