KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/január
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Geréb Anna: Grigorij Csuhraj (1921–2001)
NŐ-IDOLOK
• Bori Erzsébet: A betiltott nők Képtelen Afganisztán
• Nánay Bence: Csador-feminizmus Az iráni film nőképe
• Hungler Tímea: Nőnem, hímnem Emancipáció Hollywoodban
• N. N.: Hollywoodi feminák
MAGYAR MŰHELY
• Mihancsik Zsófia: Kiürült agóra A rendszerváltás filmjei – Beszélgetés György Péterrel, Hirsch Tiborral és Révész Sándorral
• N. N.: A rendszerváltás filmjei
• Muhi Klára: Volt egy liget Beszélgetés a BBS-ről Durst Györggyel, Gödrös Frigyessel és Monory M. Andrással
CYBERVILÁG
• Mersich Gábor: Üzenetek az abszolút szellem korából A Sztalker és a Mátrix
• Korcsog Balázs: Földelt sci-film Tarkovszkij Solarisa

• Trosin Alekszandr: Keresd a nőt! Az orosz krimi nemet vált
• Veress József: Puskin, Sztálin, Tarkovszkij Orosz könyvespolc
• Lajta Gábor: A Császár rajzos kabinetje Kuroszava-kiállítás
• Karátson Gábor: Kínában az igazság Csang Ji-mu történetei
• Wostry Ferenc: Akciógól Chow Sing Chi: Shaolin foci
KRITIKA
• Csont András: A múltak ütemén Bacsó Péter: Hamvadó cigarettavég
• Hirsch Tibor: Reinkarnációink Koltai Róbert: Csocsó
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A Titanic szobalánya
• Bikácsy Gergely: Reménytelen gyilkosok
• Tamás Amaryllis: Aranyhere
• Takács Ferenc: Jay és Néma Bob visszavág
• Varró Attila: A Fekete Tigris könnyei
• Zsidai Péter: Ne szólj száj
• Kömlődi Ferenc: Atlantisz – Az elveszett birodalom
• Déri Zsolt: Human Nature
• Köves Gábor: Aranybánya
• Glauziusz Tamás: Sötét ablak

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A szerelem hálójában

Lémy Benkő Attila

 

A Fox-család csúnya, nagy és arctalan könyvhálózata terjeszkedik, el akarja nyelni a környék 42 éve bejáratott kedves gyerekkönyvesboltját. A plázák világából úgy látszik Amerikában sem mindenkinek a színes léggömbös, flitteres ’hepi’ bevásárlás marad vissza esszenciaként, habár a film hangulatavétele könnyed, vígjátékszerű.

Joe Fox az Interneten egyre bensőségesebb viszonyba kerül egy hölggyel (kukacos címe ’Shopgirl’), az email-jelenség mindinkább vonzóbbá válik a számára s viszont. Semmi konkrét adattal nem rendelkeznek egymásról, fogalmuk sincs, hogyan nézhet ki a másik, csak mi, nézők tudjuk, hogy ’Shopgirl’ nem más, mint a fenyegetett kis könyvesbolt tulajdonosnője, Kathleen. Izgatottan tekintünk első személyes találkozásuk elé, ám a harmadik negyedben a film sajnos taktikát vált. S ettől a ponttól néhányan talán végképp „igazságtalannak” fogják tartani Kathleen és Joe Fox erőviszonyait. Az óvatos Fox ugyanis megtudja, kivel is levelezik valójában. Először kétségbeesik, majd megkezdi a kis boltocska bekebelezésével párhuzamos ellenakcióját.

Annak ellenére, hogy a két embert a számítástechnika vívmányai vezetik el egymáshoz, a régi dolgok nem veszítenek erejükből. Az öreg Fox szívesen emlékezik arra az időre, amikor még bélyeget kellett a levélre ragasztani, Joe rajong A keresztapáért, Kathleen pedig a Büszkeség és balítéletért. Ezért is figyelemre méltó, hogy a sztori alapja egy 1940-es László Miklós-film, melynek címe azonos Kathleen könyvesboltjának nevével: Shop Around The Corner.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/04 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4440