KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/január
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Geréb Anna: Grigorij Csuhraj (1921–2001)
NŐ-IDOLOK
• Bori Erzsébet: A betiltott nők Képtelen Afganisztán
• Nánay Bence: Csador-feminizmus Az iráni film nőképe
• Hungler Tímea: Nőnem, hímnem Emancipáció Hollywoodban
• N. N.: Hollywoodi feminák
MAGYAR MŰHELY
• Mihancsik Zsófia: Kiürült agóra A rendszerváltás filmjei – Beszélgetés György Péterrel, Hirsch Tiborral és Révész Sándorral
• N. N.: A rendszerváltás filmjei
• Muhi Klára: Volt egy liget Beszélgetés a BBS-ről Durst Györggyel, Gödrös Frigyessel és Monory M. Andrással
CYBERVILÁG
• Mersich Gábor: Üzenetek az abszolút szellem korából A Sztalker és a Mátrix
• Korcsog Balázs: Földelt sci-film Tarkovszkij Solarisa

• Trosin Alekszandr: Keresd a nőt! Az orosz krimi nemet vált
• Veress József: Puskin, Sztálin, Tarkovszkij Orosz könyvespolc
• Lajta Gábor: A Császár rajzos kabinetje Kuroszava-kiállítás
• Karátson Gábor: Kínában az igazság Csang Ji-mu történetei
• Wostry Ferenc: Akciógól Chow Sing Chi: Shaolin foci
KRITIKA
• Csont András: A múltak ütemén Bacsó Péter: Hamvadó cigarettavég
• Hirsch Tibor: Reinkarnációink Koltai Róbert: Csocsó
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A Titanic szobalánya
• Bikácsy Gergely: Reménytelen gyilkosok
• Tamás Amaryllis: Aranyhere
• Takács Ferenc: Jay és Néma Bob visszavág
• Varró Attila: A Fekete Tigris könnyei
• Zsidai Péter: Ne szólj száj
• Kömlődi Ferenc: Atlantisz – Az elveszett birodalom
• Déri Zsolt: Human Nature
• Köves Gábor: Aranybánya
• Glauziusz Tamás: Sötét ablak

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tükrök

Tüske Zsuzsanna

Mirrors – amerikai, 2007. Rendezte: Alexandre Aja. Írta: Kim Sung-ho filmje alapján Alexandre Aja és Grégory Levasseur. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Javier Navarrete. Szereplők: Kiefer Sutherland (Ben Carson), Amy Smart (Angela Carson), Jason Flemyng (Larry Byrne), Paula Patton (Amy Carson), Frank Mayers (James Benton). Gyártó: Castel Film Romania / New Regency Pictures / Regency Enterprises. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 110 perc.

 

A Távol-Keletről importált rémtörténeteket továbbra is elsőrangú nyersanyagként tartják számon a hollywoodi horrorkohó mágnásai. Az olvasztókemence felügyeletét ezúttal is idegenre, a Wes Craven-féle Sziklák szeme újrahasznosítását is levezénylő, francia származású Alexandre Aja-ra bízták.

Az eredeti, dél-koreai verzióból (Geoul sokeuro, 2003) csupán az alapmotívumokat és a cselekményvázat megőrző történet hőse Ben Carson (Kiefer Sutherland) ex-rendőr, aki egy balul elsült akció tragédiája óta családjától elválasztva él az alkohol és a legerősebb antidepresszáns pirulák társaságában. Vezeklésének helyszínéül egy tűzvészben elpusztult, ódon áruház épületét választja, ahol éjjeliőrként tengeti napjait. Röviddel az érkezése után azonban különös dolgokat tapasztal, amelyek mind ijesztőbb arcot öltenek, és lassan világossá válik előtte, hogy a rejtély kulcsa az épület elpusztíthatatlan tükrei mögött lapul: Bennek immár nem csak saját démonaival kell leszámolnia, de a brutális gyilkosságokért felelős titokzatos erővel is, amely egyre közelebbről fenyegeti családját.

Aja eddigi összes munkájánál tanúbizonyságot tett a gore-elemek iránti elkötelezett szenvedélyéről, legyen szó a truvájosnak szánt, hazai Magasfeszültségről, vagy az olcsó vérengzéssel butított Sziklák szeme remake-ről. A Tükrök mértani pontossággal illeszkedik a sorba, a rendező ezúttal sem tagadja meg önmagát: jó adag vérrel, hatásvadász ijesztgetéssel, valamint silány kivitelezésű digitális képekkel fedi el az eredeti darab míves minimalizmusát, súlyoskezű mészárosként nyúzva felismerhetetlenné legfrissebb áldozatát.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/11 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9557