KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Filmsorozat az Örökmozgóban

Szmoktunovszkij ismeretlen szerepeiből

(X)

Tíz év után láthatjuk élőben ismét Innokentyij Szmoktunovszkijt, aki előadóesttel (Mozart és Salieri, versek és monológok) lép fel a Madách Színház Kamaraszínpadán, a Budapesti Őszi Fesztivál keretében. Az Örökmozgóban ez alkalomból olyan filmeket mutatnak be, amelyeket még soha nem vetítettek nálunk. Ugyanis vagy szülőhelyükön rejtegették őket, nem makulátlanul „szocialista realista” mivoltuk miatt (ilyen a két korai „újhullámos” alkotás, Az éjszakai vendég és a Szökőév), vagy pedig az utóbbi esztendőkben lezajlott társadalmi változások tartják távol őket, hiszen orosz filmeket játszani már nem kényszer, nem is divat, nem is üzlet.

A vetítésekre szeptember 26. és október 24. között vasárnap esténként kerül sor, fél hétkor. A program:

 

Az éjszakai vendég (1958. Rendezte: Vlagyimir Sredel); Mozart és Salieri (1962. Rimszkij-Korszakov operája, R.: Vlagyimir Borikker).

Szökőév (1961. R.: Anatolij Efrosz).

Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös története (1985. R.: Alekszandr Orlov; az első szovjet horrorfilmek egyike).

Fekete folyosó (1988. R.: Vagyim Gyerbenyev).

A női szabó (1990. R.: Leonyid Gorovec; a babij jari tragédia emlékezete.

 

A harmadik előadáson a színész az Örökmozgó vendége lesz, és dedikálja Geréb Anna: Szmoktunovszkij című könyvét, amely a Magyar Filmintézet kiadásában jelent meg.

 

Szponzorok: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága, a Pro Cultura Urbis Alapítvány és a MALÉV.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1085