KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Válogatott gyilkosok

Nevelős Zoltán

Killer Elite – amerikai, 2011. Rendezte: Gary McKendry. Írta: Ranulph Fiennes regénye alapján Matt Sherring. Kép: Simon Duggan. Zene: Reinhold Heil és Johnny Klimek. Szereplők: Jason Statham (Bryce), Robert De Niro (Hunter), Clive Owen (Logan), Dominick Purcell (Davis), Yvonne Strahovski (Anne). Gyártó: Ambiance Entertainment / Palomar Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 116 perc.

Válogatott helyszínek a világ különböző pontjairól Mexikótól Ománig, Ausztráliától Párizson át Angliáig, valamint a kora nyolcvanas évek tárgyi környezete adják a hátteret ehhez az igazi régimódian férfias akciófilmhez, amely egy megtörtént események által ihletett bestseller alapján készült. Ranulph Fiennes The Feather Men című regényében saját élményeit vette alapul a hetvenes években Ománban zajlott fegyveres konfliktusok következményeit illetően, amelyekben a brit Special Air Service (SAS) tagjaként vett részt. A film hőse egy szabadúszó zsoldos, Danny Bryce, Jason Statham alakításában, aki az önkéntes visszavonulás után kénytelen visszatérni egy utolsó munkára, amikor egy ománi kiskirály túszul ejti atyai jóbarátját – akit Robert De Niro alakít megrázóan szétesett ábrázattal. A halálos beteg sejk azt kívánja, Danny végezzen azzal a három SAS-tiszttel, akik megölték a fiait, ráadásul beismerő vallomást is vegyen fel tőlük videóra. A mesterien kivitelezett merényletek során emelkedik egyre szimpatikusabb antagonistává Clive Owen SAS-veteránja, aki védeni próbálja egykori bajtársait.

Harmadik világban vívott piszkos háború; hatalomátmentő bűnösök titkos társasága; szívdöglesztő barátnő az ausztrál tanyavilágban; a férfias összetartás megható pillanatai – a lendületes forgatókönyv az elcsépelt cselekmény- és szófordulatoktól sem visszariadva játssza le, amit a formulától elvárunk. Az Oscar-jelölt rövidfilmje után nagyjátékfilmes rendezőként most debütáló Gary McKendry munkája sikerének éppúgy kulcsfontosságú összetevője a szúrós tekintetekre épülő színjátszás, mint a parázs közelharcjelenetek, vagy a veterán járgányokra koreografált autós üldözések. Ha az alapanyag nem is nevezhető tartalmasnak, a kivitelezés színvonala és a szereplőgárda meggyőzőereje mindenképp a figyelemre méltó kategóriába emeli a produkciót.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 54-54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10904