KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/március
KRÓNIKA
• Ádám Péter: Henri Verneuil (1920–2002)

• Takács Ferenc: Szemünk állása Joel Coen: Az ember, aki ott se volt
• Vágvölgyi B. András: Tényleg félek, vagy csak a szer hat? Drogfilmek
• N. N.: Drogfüggők
• Bakács Tibor Settenkedő: Tévések a mélypont ünnepén Drog-vízió
• Gelencsér Gábor: Hajtűkanyarok Beszélgetés Dér Andrással
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Rejtőzködő évtized A kilencvenes évek stílusa
• Muhi Klára: Kegyetlen szerep Beszélgetés a Balázs Béla Stúdióról – 3.rész
• Gelencsér Gábor: A szabadság létező fantomja Balázs Béla Stúdió 1961–2001
• Pápai Zsolt: Jövő idő Független műhelyek: Inforg Stúdió
• N. N.: Az Inforg Stúdió filmjei

• Karkus Zsolt: A lángész és a pernye Elme-játékfilmek
• N. N.: Elme-játékfilmek Tudósok, zsenik, parafenomének
• Gaál István: Tarts Keletnek! A gyorsfilmek kora
• Dániel Ferenc: Gén-tudat Tudomány a televízióban
• Kovács András Bálint: Tehetetlen érzelmek A modern melodráma
• Bóna László: Szeret – nem szeret Románctévé
• Hungler Tímea: London megöl engem Dr. Jack és Mr. Hyde
• N. N.: Bűn
• Varró Attila: Old Jack City Albert és Allen Hughes: A pokolból
• Máhr Kinga: A Plurabelle-rejtély James Joyce mozija
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Éretlenségi találkozó Dobray György: Szerelem utolsó vérig
• Bóna László: A múlt galaxisa Jankovics Marcell: Ének a Csodaszarvasról
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: A betolakodó
• Kovács Marcell: Tripla vagy semmi
• Pápai Zsolt: Korcs szerelmek
• Báron György: Broadway 39. utca
• Mátyás Péter: Üldözési mánia
• Herpai Gergely: 13 kísértet
• Köves Gábor: Kiképzés
• Mátyás Péter: A Sólyom végveszélyben
• Hungler Tímea: Britney Spears: Álmok útján
• Tamás Amaryllis: Angyali szemek

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A boldogság nyomában

Herpai Gergely

Pursuit of Happyness – amerikai, 2006. Rendezte: Gabriele Muccino. Írta: Chris Gardner regényéből Steve Conrad. Kép: Phedon Papamichael. Zene: Andrea Guerra. Szereplők: Will Smith (Gardner), Jaden Smith (Christopher), Thandie Newton (Linda), Brian Howe (Jay), James Karen (Frohm). Gyártó: Columbia Pictures. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 120 perc.

 

A boldogság nyomában Chris Gardner saját önéletrajzi regénye alapján készült, amelyben a rendkívül szegény és sikertelen kórházi műszerrel házaló ügynök szép lassan elveszíti először a feleségét, vagyonát, majd a lakását, és egy ideig hajléktalanszállókon él – egyedül kiskorú fiának felnevelése tartja benne a lelket. Gardner nem is adja fel: egy brókereket képző neves intézetbe kerül, ahol nyomorult életkörülményei ellenére is elszántan tanul a vizsgára…

A „boldogság” a film interpretációja szerint tulajdonképpen egyenlő a meggazdagodással, amelyért a Will Smith által alakított karakter egész végig küzd. Tulajdonképpen egy újabb amerikai sikersztorival van dolgunk, ám a főszereplő ezúttal nem gengszter, katonatiszt vagy egyéb kalandfilmes figura, hanem egy hétköznapi kisember, aki borzasztóan kemény körülmények között küzd a fennmaradásért. A „homeless-ből milliomos” sztori mellett bepillantást nyerhetünk a nyolcvanas évek Amerikájába, amikor Ronald Reagan került hatalomra, és rendkívül kemény adótörvényekkel próbálta – több-kevesebb sikerrel – helyrehozni az ország gazdaságát.

Will Smith korábbi sci-fi filmvígjátékai és kalandfilmjei után ezúttal sokkal fajsúlyosabb szerepet kapott, amelyben végre összetettebb színészi repertoárját is megcsillogtathatja. Bár a Boldogság kutatása időnként nem mentes a szájbarágós amerikai életfilozófiától, ugyanakkor a meghökkentő, gyakran szívszorító, máskor mulatságos élethelyzetek a blazírtabb nézőt sem hagyják hidegen. Teljesen kiszámítható, de mégis érdekes film egy szélsőséges élethelyzetről, amelyben sokan közülünk talán feladták volna a harcot…

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/03 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8925