KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/november
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Rózsa János: Kardos István (1942–2002)

• Tillmann József A.: Áriák alkonya Üvöltéstől operáig
• Korcsog Balázs: Opera + film = operafilm? Képzene
• N. N.: Híres operafilmek
• Térey János: A 78-as Szent Johannája [librettó]
• Harcos Bálint: A 78-as Szent Johannája [librettó]
• Kazovszkij El: Csábopera Kultuszmozi: Fassbinder Querelle-je
TELEVÍZÓ
• Vajda Judit: Ketrecbe zárt valóságok A Nagy Testvér és a többiek
• Vágvölgyi B. András: Big Bra Magyar valóságshow
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Hanyatt a jövőnek Velence
• N. N.: Az 59. velencei filmfesztivál díjai
• Muhi Klára: Filmet kell csinálnod! Velencei rövidfilmek

• Bakács Tibor Settenkedő: Tizenegyféleképp 11'09''01 – Szeptember 11.
• Gelencsér Gábor: Ars multiplex Mike Figgis–portré
• Kriston László: Digitális szabadság Beszélgetés Mike Figgis-szel
FESZTIVÁL
• Varró Attila: Az ördög éve Karlovy Vary

• Szíjártó Imre: Visszafogott himnusz a hazához Szlovén filmek
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A bot másik vége Marx József: Szabó István
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Pirandello-arzenál Jacques Rivette: Ki tudja…
• Muhi Klára: Múlt, félhomályban Erdély Dániel: Előre!
DVD
• Pápai Zsolt: Szélesvászon és egydimenzió Cecil B. DeMille: Tízparancsolat
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Véres vasárnap
• Bori Erzsébet: Szex és Lucia
• Pápai Zsolt: Jelek
• Ardai Zoltán: Gengszterek
• Vaskó Péter: Tudatlan tündérek
• Köves Gábor: A kárhozat útja
• Mátyás Péter: Milliókért a pokolba
• Herpai Gergely: 2020: A tűz birodalma
• Varró Attila: Aki bújt, aki nem
• Kovács Marcell: Mérges pókok

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Gyilkos páros

Simor Eszter

Mr. Right – amerikai, 2015. Rendezte: Paco Cabezas. Írta: Max Landis. Kép: Daniel Aranyo. Szereplők: Anna Kendrick (Martha), Sam Rockwell (Francis), Tim Roth (Hopper), Anson Mount (Richard). Gyártó: Amasia Entertainment / 3311 Productions. Forgalmazó: Cinetel Kft. Szinkronizált. 92 perc.

 

A lány kicsit flúgos és mindig rossz fiúba szeret bele. Legújabb szerelme, a „tökéletes” pasi, egy bérgyilkos. Mr Tökély azonban már „jó útra” tért: morális meggyőződésből csak az őt gyilkosságra felbérlőket öli. Szokatlan módszere kivívja mind mentora mind alvilági munkatársai haragját. Paco Cabezas rom-kom-akciófilm hibridjének különc szerelmes párját két karizmatikus komikus színész: a cukorfalat Anna Kendrick és a táncoslábú Sam Rockwell alakítják. Sajnos a Rage című, legutóbbi akciófilmjével kevés kritikai sikert arató Cabezas átgondolatlan rendezése és a szintén nem sokra értékelt BeSZERvezve című vígjátékot jegyző Max Landis csapongó forgatókönyve jócskán megnehezíti a színészek dolgát. A zűrzavaros történetben rajzfilmes derűvel követik egymást a képtelenebbnél képtelenebb jelenetek, a profi karakterszínész duó tehetségének hála azonban mégis életre kel egy-két poén. Az alkotók az off-beat(nek szánt) humort stilizált erőszakkal kombinálják. Ehhez olyan eszközöket használnak, mint a lövöldözések tangószerűen megkomponált jelenetei: a vér és romantika meséje szivárványon átlovagoló unikornisokkal díszített, vattacukor rózsaszín világban tárul elénk.

„Hát az eredeti ötleteknek már befellegzett Hollywoodban?” – tette fel sértődötten a kérdést a tömegek szórakoztatására szánt popcorn mozi forgatókönyvét író Landis az egyik közösségi oldalon, mikor előző filmje nem aratott sikert a kasszáknál. Talán ennek is köszönhető, hogy a Gyilkos páros – Tarantino filmeket utánzó stílusával és a kedvelt műfajok bevett eszközeinek halmozásával – olyan mintha éppen a korábbi sikerfilmek elemeit átvevő és azokat újrahasznosító amerikai filmipar aktuális igényeit igyekezne kiszolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/05 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12715