KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/április
KRÓNIKA
• (X) : Francia Filmnapok 2003
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Shoot in Hungary
• N. N.: Hibaigazítás
• Molnár Gál Péter: Alberto Sordi (1919–2003)
FILMSZEMLE
• Bikácsy Gergely: Temetetlen hülyeségeink Játékfilmek
• N. N.: A 34. Magyar Filmszemle díjai
• Radnóti Sándor: Unalmon innen és túl Játékfilmek
• Bori Erzsébet: Ember a vízben Dokumentumfilmek

• Bakács Tibor Settenkedő: Kicsi, de erős Kisjátékfilmek
• Vaskó Péter: Szép halál G.I. Joe moziba megy
• N. N.: Amerika háborúi
• Takács Ferenc: Odüsszeusz háborúja Kultuszmozi: Nagy Vörös Egyes
• Varró Attila: Bond kontra Oszama Hollywoodi számháború
• Herpai Gergely: Pixel-ármádia Kalandjáték Irakban
• Beregi Tamás: Skizofrén angyalok Polanski női
• Pályi András: Polanski vagy anti-Polanski? A zongorista
• Muhi Klára: A jó állapotú gyerek kibírja Beszélgetés Vekerdy Tamással
• Muhi Klára: Iskola – példa? Beszélgetés filmről, médiáról és nevelésről
• Gelencsér Gábor: A látás logikája Filmes könyv
• Kozma György: Pindur pandúrok egész este A gyógyító animáció
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: A meglelt haza Tesó
• Békés Pál: Könyvsors Az órák
• Hungler Tímea: Színház az egész alvilág Chicago
• Ardai Zoltán: Párizsi neolit Visszafordíthatatlan
• Ágfalvi Attila: Golyó a kézbe Isten városa
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Fausto 5.0
• Nevelős Zoltán: Schmidt története
• Vincze Teréz: Baran
• Nedbál Miklós: félelem.com
• Kis Anna: Madame Satã
• Pápai Zsolt: Még egy kis pánik
• Hungler Tímea: Két hét múlva örökké
• Herpai Gergely: A szellemhajó
• Köves Gábor: Beavatás
• Turcsányi Sándor: Kiskakukk

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

#sohavégetnemérős

Parádi Orsolya

#sohavégetnemérős – magyar, 2016. Rendezte: Tiszeker Dániel. Írta: Horváth András Dezső, Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár. Kép: Pataki Ádám. Zene: Csöndör László. Szereplők: Karácsony Tamás, Csöndör László, Ötvös András, Trecskó Zsófia, Hartai Petra, Sztarenki Dóra, Orosz Ákos. Gyártó: Színfolt Film. Forgalmazó: Select. / Mozgó Mozi. 92 perc.

 

Laza hangulatú generációs szkeccsfilm féltucat Wellhello számra hangszerelve, avagy hat kis történet mai magyar huszonévesek szerelmi ügyeiről. Itt egy a fiatal popzenei csapat, Karácsony Tamás Fluorral az élen, akik az utóbbi években sikert sikerre halmoznak és milliós nézettséget értek el a zenemegosztó oldalakon. Könnyed hangvétellel, fülbemászó dallamokkal dolgoznak, időnként szellemesen reflektálnak a fogyasztásorientált Pán Péter-szindrómás fiatalokra éppúgy, mint az Y-generáció közösségi médiahasználatára, a Facebook-Instagram-Tinder szentháromságban élőkre. Leginkább azonban szerelemről szóló slágereket írnak.

Tiszeker Dániel rendező és Lévai Balázs producer elvileg nem Wellhello PR-filmet készített, a csapat tagjai csak itt-ott tűnnek fel turnébuszukkal a történetek között, de sikerszámaik adják a filmzenét. A történet arra fókuszál, hogyan működnek a mai huszonévesek párkeresés terén. Problémás szívügyeik érzelmi hullámvasutazást ígérnek, ám sajnos ez a film színvonalára is igaz: a laza és őszinte hangvétel mellett bőven akadnak súlytalan alakítások és gyengén működő poénok. A hat mikrotörténetben az éjszakai fürdőzés után összebilincselve ébredő párocska, a szextárskeresőn ismerkedő lányok, a hipermarketben egy egész párkapcsolatot fejben lezongorázó fiú, az exeire rákattant magányos juppi, a kiszemelt jövendőbeliből mániákusan felkészülő srác és a fesztiválozást lábtörés miatt kórházi ágyra cserélő barátnő eseteit ismerjük meg, melyekből csupán két-három egészen izgalmas, a többi felszínes és felejthető. A mai huszasok csajozási-pasizási szokásainak jól eltalált felskiccelése dicsérendő, de valódi elismerés az ígéretes, fiatal színészeknek, valamint Pataki Ádám operatőr invenciózus és profi képi világának jár.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/01 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13050