KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/június
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Bikácsy Gergely: Monteiro halálára
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: A forgatókönyv biankó csekk Beszélgetések a Sorstalanságról
• Jeles András: Az ötödik elbeszélő Feljegyzések a filmrendezésről
• Horeczky Krisztina: Ez így rendben van Beszélgetés Jeles Andrással
• N. N.: Jeles a Filmvilágban
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Neo és a hangyabolyok Ember/gép a Mátrixban
• N. N.: Cyber-filmek
• Beregi Tamás: Álommátrix, ébrenlétnarkózis Internet és virtuálvalóság
• Pápai Zsolt: Mátrix-appendix Animátrix
• Herpai Gergely: Gépbe töltve Enter the Matrix

• Vágvölgyi B. András: Gyilkos kölykök elégiája Bowling for Columbine
• Návai Anikó: Egy elmulasztott tekeóra Columbine-ban Beszélgetés Michael Moore-ral
• Takács Ferenc: Író a moziban Graham Greene és A csendes amerikai
NŐ-IDOLOK
• Bikácsy Gergely: Nőrület, rút szépség Psychosissimo

• N. N.: Brian De Palma filmjei
FESZTIVÁL
• Bakács Tibor Settenkedő: Polgári minimum Magyar függetlenfilm
• N. N.: Az 50. Országos Függetlenfilm Fesztivál díjai

• Antal István: Brakhage átalakult Avantgarde szabadság
KULTUSZMOZI
• Horváth Antal Balázs: Halott ember Billy Wilder: Gyilkos vagyok
KRITIKA
• Forgách András: Kitanulni Kitanóból Bábok
• Fliegauf Benedek: Üzlet a sorssal A fiú
• Köves Gábor: Kint is vagyok, bent is vagyok Az utolsó éjjel
KÖNYV
• Murai András: Határeset Néprajzi filmezés Magyarországon
DVD
• Pápai Zsolt: Köztes szerep George Waggner: A farkasember
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Légy ott a hetesen
• Tosoki Gyula: Kilenc királynő
• Vaskó Péter: A harcos
• Pápai Zsolt: A sötétség leple
• Hungler Tímea: Félix és Rose
• Vincze Teréz: A Vénusz szépségszalon
• Kovács Marcell: Álomcsapda
• Mátyás Péter: Ki nevel a végén?
• Varró Attila: X-Men 2
• Varró Attila: ÖcsiKém
• Varró Attila: Beszéljünk a szerelemről
• Csillag Márton: Veszett vad

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Elemi szerelem

Tüske Zsuzsanna

Une rencontre francia, 2015. Rendezte és írta: Lisa Azuelos. Kép: Alain Duplantier. Szereplők: Sophie Marceau (Elsa), François Cluzet (Pierre), Lisa Azuelos (Anne), Alexandre Astier (Eric). Gyártó: Pathé / Bethsabée Mucho / TF1. Forgalmazó: MTVA. Szinkronizált. 81 perc.

A végül két tannyelvűre sikeredett LOL hazai földön és álomgyári partokon is elkészített feldolgozása után, a kajla tini-szösszeneteket jegyző francia rendezőnő, Lisa Azuelos ezúttal nagykorú románcban éli ki olthatatlan játékos kedvét. Azuelos a Házibulik egykori királylányát, az azóta érett nagyasszonnyá nemesedett Sophie Marceau-t megtartja előző filmjéből, de az Elemi szerelemben – az anyaszerepen túl – egy ábrándos sors-társasjátékba helyezi. A negyven feletti Elsa népszerű regények kikapós írónőjeként és szépleányok anyjaként, míg a középkorú Pierre sikeres ügyvédként , mintaszerű férjként és apaként éli tökéletes életét – mígnem véletlen találkozásuk felbolygatja mindennapjaikat és komoly szerelmi dilemma elé állítja őket: mi a nagyobb tragédia, ha az első fellángolás hatására újra látják egymást, vagy ha tiszteletben tartva a házasság intézményét, soha többé nem találkoznak.

A LOL képsorain még csak az újkori kommunikációs csatornák (sms, chat-ablak) képi megjelenítése volt hangsúlyos – az Elemi szerelemben már a látványos filmnyelvi eszközök elsőre öncélúnak ható orgiája főszerepet kap, hogy aztán egy bravúros szerzői huszárvágással értelmet és koncepciót nyerjen, így aztán a megkapó szépségű kompozíciókat túlharsogó képi túlzások is izgalmas metaforákként üdvözülnek. A delikát formai és tartalmi rímek átfogalmazzák a döntéshelyzet tétjét: a kérdés az lesz, vajon manapság ki az igazi hős egy szerelmi történetben, aki elhagyja a családját az újért vagy aki a szerelemről mond le. Az elbeszélés praktikái a sors játékával, a mozi nyújtotta színpompás álom az új szerelem izgalmával kerül közös nevezőre, míg a csendes, láthatatlan filmnyelv a nyugodt szépségű megállapodottságról mesél finom varázslattal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/03 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12115