KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/augusztus
KRÓNIKA
• Tarr Béla: Balassa Péter (1947-2003)
• (X) : Leni Riefenstahl: Emlékeim 1902-1945

• Szilágyi Ákos: Vidám fickók Sztálin mozija (1. rész)
• Sumjackij Borisz: Sumjackij naplója
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Konnektorból kihúzva Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak

• Ádám Péter: A szorgalom bűne Simenon celluloidszalagon
• Bori Erzsébet: Torony az éjszakában Beszélgetés Tarr Bélával
• Tarr Béla: Maloin
AKCIÓMOZI
• Vaskó Péter: Acélkoporsók Filmek a tenger alatt
• N. N.: Tengeralattjárók a moziban

• Kiss Ferenc: Színes, szélesvásznú képregény Rajzolt Rejtő
• Tóth András György: Színes, szélesvásznú képregény Rajzolt Rejtő
• Kiss Ferenc: Rejtő Jenő (1905-1943)
• Turcsányi Sándor: Botrány a Szaharában Rejtő Jenő filmen
• Varga Balázs: Háttérvetítés A pesti mozi aranykora
• Molnár Gál Péter: Phoenix mozi Budapesti filmemlékezet
• Dániel Ferenc: Zengő tombolás Mándy-mozi
• Kolozsi László: Az olvasó ember André Kertész képeiről
KRITIKA
• Zoltán Gábor: Elkalandozó tekintet Gerry
• Bikácsy Gergely: Ámor vértengerben Margot királyné
• Bori Erzsébet: Válsághelyzetek Hogy szeretsz?
LÁTTUK MÉG
• Korcsog Balázs: Tíz perc – Cselló
• Takács Ferenc: Claire életre-halálra
• Pápai Zsolt: Ballistic – Robbanásig feltöltve
• Köves Gábor: Novo
• Nevelős Zoltán: A fülke
• Vincze Teréz: Enyém vagy!
• Vaskó Péter: Túl mindenen
• Kovács Marcell: Hulk
• Csillag Márton: Blanche, a bosszúálló angyal

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

#sohavégetnemérős

Parádi Orsolya

#sohavégetnemérős – magyar, 2016. Rendezte: Tiszeker Dániel. Írta: Horváth András Dezső, Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár. Kép: Pataki Ádám. Zene: Csöndör László. Szereplők: Karácsony Tamás, Csöndör László, Ötvös András, Trecskó Zsófia, Hartai Petra, Sztarenki Dóra, Orosz Ákos. Gyártó: Színfolt Film. Forgalmazó: Select. / Mozgó Mozi. 92 perc.

 

Laza hangulatú generációs szkeccsfilm féltucat Wellhello számra hangszerelve, avagy hat kis történet mai magyar huszonévesek szerelmi ügyeiről. Itt egy a fiatal popzenei csapat, Karácsony Tamás Fluorral az élen, akik az utóbbi években sikert sikerre halmoznak és milliós nézettséget értek el a zenemegosztó oldalakon. Könnyed hangvétellel, fülbemászó dallamokkal dolgoznak, időnként szellemesen reflektálnak a fogyasztásorientált Pán Péter-szindrómás fiatalokra éppúgy, mint az Y-generáció közösségi médiahasználatára, a Facebook-Instagram-Tinder szentháromságban élőkre. Leginkább azonban szerelemről szóló slágereket írnak.

Tiszeker Dániel rendező és Lévai Balázs producer elvileg nem Wellhello PR-filmet készített, a csapat tagjai csak itt-ott tűnnek fel turnébuszukkal a történetek között, de sikerszámaik adják a filmzenét. A történet arra fókuszál, hogyan működnek a mai huszonévesek párkeresés terén. Problémás szívügyeik érzelmi hullámvasutazást ígérnek, ám sajnos ez a film színvonalára is igaz: a laza és őszinte hangvétel mellett bőven akadnak súlytalan alakítások és gyengén működő poénok. A hat mikrotörténetben az éjszakai fürdőzés után összebilincselve ébredő párocska, a szextárskeresőn ismerkedő lányok, a hipermarketben egy egész párkapcsolatot fejben lezongorázó fiú, az exeire rákattant magányos juppi, a kiszemelt jövendőbeliből mániákusan felkészülő srác és a fesztiválozást lábtörés miatt kórházi ágyra cserélő barátnő eseteit ismerjük meg, melyekből csupán két-három egészen izgalmas, a többi felszínes és felejthető. A mai huszasok csajozási-pasizási szokásainak jól eltalált felskiccelése dicsérendő, de valódi elismerés az ígéretes, fiatal színészeknek, valamint Pataki Ádám operatőr invenciózus és profi képi világának jár.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/01 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13050