KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Pápai Zsolt: John Schlesinger (1926–2003)

• Lengyel László: A gazdagság fantomja Aranypolgárok, pénzarisztokraták
• N. N.: Nábobok és lúzerek: Amerika pénze
• Jaksity György: Illúziófogyatkozás Tőzsdefilmek
• Vágvölgyi B. András: Workfilm Amerika-büró
MAGYAR MŰHELY
• Enyedi Ildikó: Szelíd interfész Montázs egy készülő filmhez
• Gelencsér Gábor: Csendéletkép Árnyportré: Novák Márk
• Tóth János: Célra tartás Filmjátékos-társak
• Forrai Krisztián: Szigorúan ellenőrzött metrók Beszélgetés Antal Nimróddal

• Kubiszyn Viktor: A sokk esztétikája X-generáció: Miike Takashi
• N. N.: Japán hullámok
• Varró Attila: Apokalipszis után X-generáció: Aoyama Shinji
• Mérő László: Nem baj, ha hülye vagy A matematika és a film
• Vaskó Péter: A végtelen tizedes meg a többiek Darren Aronofsky: π
KÖNYV
• Vincze Teréz: Élményelmélet A kétdimenziós ember
• Nyírő András: A háló pora Az internet pszichológiája
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Járd ki, lábam... Vagabond
• Varga Balázs: Libikóka Libiomfi
• Csantavéri Júlia: Szerelem határok nélkül A Szent Lőrinc-folyó lazacai
LÁTTUK MÉG
• Vincze Teréz: Ördögök
• Nevelős Zoltán: Az olasz meló
• Köves Gábor: Max
• Dóka Péter: Olasz nyelv kezdőknek
• Tosoki Gyula: David Gale élete
• Hungler Tímea: Darkness, a rettegés háza
• Kis Anna: Vágta
• Varró Attila: A szövetség
• Vajda Judit: Lapzárta
• Pápai Zsolt: Bad Boys 2.
• Pápai Zsolt: Nem fenékig tejfel

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

#sohavégetnemérős

Parádi Orsolya

#sohavégetnemérős – magyar, 2016. Rendezte: Tiszeker Dániel. Írta: Horváth András Dezső, Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár. Kép: Pataki Ádám. Zene: Csöndör László. Szereplők: Karácsony Tamás, Csöndör László, Ötvös András, Trecskó Zsófia, Hartai Petra, Sztarenki Dóra, Orosz Ákos. Gyártó: Színfolt Film. Forgalmazó: Select. / Mozgó Mozi. 92 perc.

 

Laza hangulatú generációs szkeccsfilm féltucat Wellhello számra hangszerelve, avagy hat kis történet mai magyar huszonévesek szerelmi ügyeiről. Itt egy a fiatal popzenei csapat, Karácsony Tamás Fluorral az élen, akik az utóbbi években sikert sikerre halmoznak és milliós nézettséget értek el a zenemegosztó oldalakon. Könnyed hangvétellel, fülbemászó dallamokkal dolgoznak, időnként szellemesen reflektálnak a fogyasztásorientált Pán Péter-szindrómás fiatalokra éppúgy, mint az Y-generáció közösségi médiahasználatára, a Facebook-Instagram-Tinder szentháromságban élőkre. Leginkább azonban szerelemről szóló slágereket írnak.

Tiszeker Dániel rendező és Lévai Balázs producer elvileg nem Wellhello PR-filmet készített, a csapat tagjai csak itt-ott tűnnek fel turnébuszukkal a történetek között, de sikerszámaik adják a filmzenét. A történet arra fókuszál, hogyan működnek a mai huszonévesek párkeresés terén. Problémás szívügyeik érzelmi hullámvasutazást ígérnek, ám sajnos ez a film színvonalára is igaz: a laza és őszinte hangvétel mellett bőven akadnak súlytalan alakítások és gyengén működő poénok. A hat mikrotörténetben az éjszakai fürdőzés után összebilincselve ébredő párocska, a szextárskeresőn ismerkedő lányok, a hipermarketben egy egész párkapcsolatot fejben lezongorázó fiú, az exeire rákattant magányos juppi, a kiszemelt jövendőbeliből mániákusan felkészülő srác és a fesztiválozást lábtörés miatt kórházi ágyra cserélő barátnő eseteit ismerjük meg, melyekből csupán két-három egészen izgalmas, a többi felszínes és felejthető. A mai huszasok csajozási-pasizási szokásainak jól eltalált felskiccelése dicsérendő, de valódi elismerés az ígéretes, fiatal színészeknek, valamint Pataki Ádám operatőr invenciózus és profi képi világának jár.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/01 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13050