KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Pápai Zsolt: John Schlesinger (1926–2003)

• Lengyel László: A gazdagság fantomja Aranypolgárok, pénzarisztokraták
• N. N.: Nábobok és lúzerek: Amerika pénze
• Jaksity György: Illúziófogyatkozás Tőzsdefilmek
• Vágvölgyi B. András: Workfilm Amerika-büró
MAGYAR MŰHELY
• Enyedi Ildikó: Szelíd interfész Montázs egy készülő filmhez
• Gelencsér Gábor: Csendéletkép Árnyportré: Novák Márk
• Tóth János: Célra tartás Filmjátékos-társak
• Forrai Krisztián: Szigorúan ellenőrzött metrók Beszélgetés Antal Nimróddal

• Kubiszyn Viktor: A sokk esztétikája X-generáció: Miike Takashi
• N. N.: Japán hullámok
• Varró Attila: Apokalipszis után X-generáció: Aoyama Shinji
• Mérő László: Nem baj, ha hülye vagy A matematika és a film
• Vaskó Péter: A végtelen tizedes meg a többiek Darren Aronofsky: π
KÖNYV
• Vincze Teréz: Élményelmélet A kétdimenziós ember
• Nyírő András: A háló pora Az internet pszichológiája
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Járd ki, lábam... Vagabond
• Varga Balázs: Libikóka Libiomfi
• Csantavéri Júlia: Szerelem határok nélkül A Szent Lőrinc-folyó lazacai
LÁTTUK MÉG
• Vincze Teréz: Ördögök
• Nevelős Zoltán: Az olasz meló
• Köves Gábor: Max
• Dóka Péter: Olasz nyelv kezdőknek
• Tosoki Gyula: David Gale élete
• Hungler Tímea: Darkness, a rettegés háza
• Kis Anna: Vágta
• Varró Attila: A szövetség
• Vajda Judit: Lapzárta
• Pápai Zsolt: Bad Boys 2.
• Pápai Zsolt: Nem fenékig tejfel

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Cool túra

Hungler Tímea

 

A tini vígjátékok sajnálatos módon kiapadhatatlannak tűnő tárháza újabb gyöngyszemmel gazdagodott. Gondolom, a műfaj ismerői számára a kijelentés mindent elárul.

Szereplőink a változatosság kedvéért most nem a középiskolai oktatás díszpéldányai, hanem egyetemi hallgatók. Egyikük, Josh, hogy biztos legyen abban, nem álmodik, videóra rögzíti, miként csalja meg messzi távolban tanuló barátnőjét. A véletlenek játékának köszönhetően a szobatársak postázzák a kazettát, így kezdetét veszi a szextúra, mely a néző számára valóságos tortúra: míg hőseink a postával kelnek versenyre, a film a színvonallal.

A zsáner, mely mióta a '80-as években felütötte fejét a vásznon, kizárólag a tomboló hormonok kérdéskörére fókuszál, ez esetben is biztosan hozza a formáját. Hogy az eredeti címből adódó élcelődésnek is eleget tegyünk (Road Trip), a tini road movie vígjáték szereplőinek egyetlen motivációs szintje: a szex drive. A film a témából adódó összes lehetőséget igyekszik kiaknázni, mind verbális, mind vizuális szinten – az olvasó fantáziájára bízom, miként...

Ha a műalkotás másra nem is, arra viszont kiválóan alkalmas, hogy elgondolkoztassa a kritikusokat a zsánerrel kapcsolatosan. Lehet, hogy a műfaj megjelölése nem a karakterekre és a környezetre vonatkozik, hanem a célközönségre? Nehezen elképzelhető ugyanis, hogy tizennégy év fölött (tisztelet a kivételnek) bárki is viccesnek találná ezt a filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/11 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3130