KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Pápai Zsolt: John Schlesinger (1926–2003)

• Lengyel László: A gazdagság fantomja Aranypolgárok, pénzarisztokraták
• N. N.: Nábobok és lúzerek: Amerika pénze
• Jaksity György: Illúziófogyatkozás Tőzsdefilmek
• Vágvölgyi B. András: Workfilm Amerika-büró
MAGYAR MŰHELY
• Enyedi Ildikó: Szelíd interfész Montázs egy készülő filmhez
• Gelencsér Gábor: Csendéletkép Árnyportré: Novák Márk
• Tóth János: Célra tartás Filmjátékos-társak
• Forrai Krisztián: Szigorúan ellenőrzött metrók Beszélgetés Antal Nimróddal

• Kubiszyn Viktor: A sokk esztétikája X-generáció: Miike Takashi
• N. N.: Japán hullámok
• Varró Attila: Apokalipszis után X-generáció: Aoyama Shinji
• Mérő László: Nem baj, ha hülye vagy A matematika és a film
• Vaskó Péter: A végtelen tizedes meg a többiek Darren Aronofsky: π
KÖNYV
• Vincze Teréz: Élményelmélet A kétdimenziós ember
• Nyírő András: A háló pora Az internet pszichológiája
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Járd ki, lábam... Vagabond
• Varga Balázs: Libikóka Libiomfi
• Csantavéri Júlia: Szerelem határok nélkül A Szent Lőrinc-folyó lazacai
LÁTTUK MÉG
• Vincze Teréz: Ördögök
• Nevelős Zoltán: Az olasz meló
• Köves Gábor: Max
• Dóka Péter: Olasz nyelv kezdőknek
• Tosoki Gyula: David Gale élete
• Hungler Tímea: Darkness, a rettegés háza
• Kis Anna: Vágta
• Varró Attila: A szövetség
• Vajda Judit: Lapzárta
• Pápai Zsolt: Bad Boys 2.
• Pápai Zsolt: Nem fenékig tejfel

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Shoot in Hungary

(X)

A magyar filmgyártás, videó- és televíziós gyártás első kézikönyvének ötlete a Művelődési Minisztérium filmfőosztályán született 1995-ben. Noha ez a konstrukció később felborult, s a kiadvány az Atlantic Press vállalkozásában lát napvilágot, a Magyar Filmesek Világtalálkozójának Előkészítő Bizottsága a kiadványterv alapján érdemesnek tartotta ezt a kötetet arra, hogy e magas szakmai színvonalon lebonyolítandó rendezvény résztvevőinek a kezébe adja.

A Shoot in Hungary angol nyelven jelenik meg, s ennek az az oka, hogy nem elsősorban azoknak kíván adatok sokaságával szolgálni a magyarországi forgatási lehetőségekről, akik amúgyis ismerik a magyar filmet. A kiadvány éppen azt hivatott bizonyítani, hogy a magyar mozifilmgyártás és televíziós filmgyártás nem elveszett paradicsom, hanem élő, lüktető, átalakulóban lévő, de alapvetően egészséges szervezet, melynek nemcsak stúdiórendszere és háttéripara ép, hanem továbbra is rendelkezik azzal az árnyalatnyi előnnyel a konkurenciával szemben, amely a film százéves története folyamán mindig jellemezte.

A Shoot in Hungary egyik rendeltetése, hogy tükrözze ezt a hagyományt, annak folyamatosságát, melyre már az első fejezetben találhatók bizonyító anyagok. Szakértők és kritikusok számára is tartalmaz majd meglepetéseket a magyar filmesek díjának táblázata, mely 1927-től, az első Oscar-díj osztástól követi az eseményeket s melyből kitetszik, hogy magyar vagy Magyarországon született filmesek közel 250 fontos elismerésben részesültek a legnagyobb fesztiválokon.

Megtalálható a Shoot in Hungary oldalain az a mintegy hatvan névből álló filmes Who is Who, mely nem díjak, mégcsak nem is szakmai tekintély, hanem a filmiparban betöltött tényleges szerep alapján a filmes szakma mai vezérkarának adatait tartalmazza. A szakmai fejezetek ezek után nemcsak a stúdiókat, a filmes szervezeteket, a magyar rendezőket, a külföldi filmekben gyakran látható magyar színészeket és a ma is nemzetközi rangú magyar operatőr-iskola tagjait mutatják be. A külföldi filmes azt is megtudhatja belőlük, milyen specifikumai vannak Magyarországon a helyszínek kiválasztásának, hogyan lehet meghatározott forgatási napokra és helyszínekre időjárás-előrejelzést kérni, vagy éppenséggel púpostevét bérelni. A könyv harmadik fejezete egy hatvanoldalas színes képösszeállítás lesz, mely a magyarországi forgatási helyszíneket mutatja be.

A Shoot in Hungary a megfelelő amerikai, francia, izraeli és egyéb filmszakkiadványok tapasztalatainak felhasználásával készülte. A kiadó ISSN számmal jelenteti meg ezt a könyvet, ami sorozatkiadványt jelöl. Abban a reményben tette ezt, hogy a Shoot in Hungary a továbbiakban kétévenként felfrissített adatokkal és képanyaggal újra megjelenhet. A könyv 2000 példányban lát napvilágot, különlegesen erős spirálkötéssel, hogy minél egyszerűbben kezelhető, könnyebben forgatható legyen. A kiadvány erősen specializált jellege és viszonylag magas ára miatt könyvesbolti árusítással az Atlantic nem számol, s terjesztésre csak a filmes szakirodalommal foglalkozó néhány boltnak ajánl fel példányokat. Egyébként a Shoot in Hungary az Atlanticnál jegyezhető elő és postai úton szerezhető be a 212-2444-es fax-számon, vagy a 212-2445-ös telefonon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=92