KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/december
KRÓNIKA
• N. N.: 13. Európa Filmhét
• Báron György: Elia Kazan (1909-2003)

• Földényi F. László: Női Krisztusok Lars von Trier hősnői
• Varga Balázs: A kolorádói krétakör Dogville
• Kriston László: Színpadra húzva Beszélgetés Lars von Trierrel
• Vágvölgyi B. András: Az életműépítő és a szerelmes Kill Bill
• Forrai Krisztián: Bang, bang Tarantino-zene
• Strausz László: Hongkongi kapcsolat Kelet, nyugat akcióban
• Strausz László: Ázsia idézőjelben
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Szellemmozi Velence
• N. N.: A 60. velencei filmfesztivál díjai
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: A megtalált idő
• Pápai Zsolt: Anya
• Köves Gábor: Grazia szigete
• Vaskó Péter: S.W.A.T.
• Kis Anna: Tokiói tortúra
• Kovács Marcell: Volt egyszer egy Mexikó
• Hungler Tímea: Holdfényév
• Köves Gábor: Kapitány és katona
• Vajda Judit: A tenger
• Csillag Márton: Igazából szerelem

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Árnyékbokszoló

Dávid Tibor

Az elmúlt idők számtalan bűnügyi filmjének nagymenői után Fengler mozidarabja rendhagyó módon az alvilág örök veszteseit mutatja be. A frankfurti kocsmák világából két fiatalember próbál kitörni, no persze nem egyenes úton. A kisstílű bűnözők egy profi banda orra elől elhalásznak egy nagy értékű heroinszállítmányt. A bűnözők farkastörvényei azonban nem adnak kegyelmet. Sajnos az alkotók a film végéig nem tudják eldönteni, hová helyezzék a hangsúlyt: a két főhős és a periférikus környezet szociográfiai mélységű bemutatására vagy a műfaj feszültségteremtő fogásaira. A két gengszterjelölt figurája hiteltelen, a színészek játéka nem meggyőző erejű, éppen ezért ezek az alakok sem szimpátiát, sem pedig ellenszenvet nem váltanak ki. A film leghatásosabb része a befejezés, amelyben a két összetört férfi keserű nevetéssel fogadja a hozzájuk csapódó tinédzser társulási ajánlatát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/12 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7635