KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Mihalicz Csilla: A mozgókép joga Magyar filmtörvény
• N. N.: Filmjogok
• Pálfi György: Taxidermia Így mentem el
• Ruttkay Zsófia: Taxidermia Így mentem el
• Muhi Klára: A madzag vége Beszélgetés Groó Dianával és Fischer Gáborral
• Kolozsi László: Fehér por Beszélgetés Török Ferenccel
• Bori Erzsébet: A temetetlen halott Beszélgetés Mészáros Mártával

• Stőhr Lóránt: A szegénység tízparancsolata Dán dogma
• N. N.: A Dogma tisztasági fogadalma
• Kúnos László: Concerto grosso négy hangra Saraband
• N. N.: Dogma-filmek
• Bori Erzsébet: Amal, a halál Lukas Moodysson
• Zoltán Gábor: Kémiai szerelem Rekonstrukció
• Trosin Alekszandr: Egy „hatvanas” sorsa Elem Klimov (1933-2003)
DVD
• Pápai Zsolt: Rossz szellem a házban Robert Wise: A ház hideg szíve
FESZTIVÁL
• Vágvölgyi B. András: Euromozi Európa Filmhét
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: Belül semmi A nagy Ő és a többiek
KRITIKA
• Báron György: Full kúl Apám beájulna
• Karátson Gábor: Bocsásson meg, de nem egészen értem önt Japán
• Vaskó Péter: Hatalom és tea A Gyűrük Ura – A király visszatér
LÁTTUK MÉG
• Csantavéri Júlia: Két barát
• Korcsog Balázs: Orosz bárka
• Dóka Péter: Jószomszédi iszony
• Nevelős Zoltán: Lépéselőny
• Vincze Teréz: Vér és arany
• Köves Gábor: Mambo italiano
• Kis Anna: Szamszára
• Kolozsi László: Amerikában
• Csillag Márton: Felül semmi

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Aleksander ¦cibor-Rylski

N. N.

 

Aleksander ¦cibor-Rylski regényíróként kezdte pályafutását, Szén című regénye 1950-ben jelent meg, majd ismert forgatókönyvíró lett. 1963-tól saját maga is több filmet rendezett. Egy házasság hétköznapjai (1963), És aztán Mexikó! (1965), Farkasvisszhang (1968) című filmjeit Magyarországon is bemutatták. A lengyel film első, 1957–58-as fellendülése elválaszthatatlan nevétől, ő írta többek között Kawalerowicz Árnyék (1956) című filmjének forgatókönyvét, de dolgozott Jan Rybkowskival, Ewa és Czesław Petelskivel, s később Andrzej Wajdával. Ő írta a Stefan Żeromski Hamvak című regényéből készült A légió (1965) forgatókönyvét, amely hazájában nagy vihart kavart. A kritikusok szerint a forgatókönyv és a film meghamisította a lengyel újromantikus próza kiemelkedő egyéniségének történelemszemléletét. A Márványember (1977) és a sokat vitatott, publicisztikus hevületű Vasember (1981) társírója volt. Varsóban, április 3-án hunyt el.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/08 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8180