KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/május
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Schubert Gusztáv: Jean Rouch (1917-2004)

• Schubert Gusztáv: Megváltás a multiplexben Beszélgetés A passióról
• Gelencsér Gábor: Tamás evangéliuma A Passió
• Korcsog Balázs: Kamera a Golgotán Jézus-filmek
• N. N.: Jézus filmen
TELEVÍZÓ
• Rádai Eszter: Öt olcsóbb, mint kettő Beszélgetés Rudi Zoltánnal
MAGYAR MŰHELY
• Vágvölgyi B. András: Magyarország ezerrel Fiatalok a filmszemlén
• Pápai Zsolt: Pixel-piktúra Új képfajták a fiatal magyar filmben
• Gelencsér Gábor: Két bagatell Vizsgafilmek: Gothár, Jeles

• Hahner Péter: Hatlövetű történelem Western: legendák és tények
• N. N.: Sam Peckinpah (1925-1984)
FESZTIVÁL
• Varró Attila: A példabeszéd átka Berlin
• N. N.: Az 54. Berlini Filmfesztivál díjai
KRITIKA
• Vágvölgyi B. András: Mégsem kugliztak! Elefánt
• Vaskó Péter: A Fuji kapitánya Zatoichi
• Bori Erzsébet: Zárthelyi Én, te, ő
• Ágfalvi Attila: Megrendezett anarchia Farkasok ideje
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Hős
• Köves Gábor: Csak az a szex
• Köves Gábor: A repülő osztály
• Kovács Marcell: Rocksuli
• Kovács Gellért: Sabado – Esküvői videó
• Vaskó Péter: Starsky és Hutch
• Herpai Gergely: Életeken át
• Csillag Márton: A Macska – Le a kalappal!

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Michelangelo Antonioni, Pedro Almodóvar és Wong Kar-wai. Ha van „három tenor” a filművészetben, ez az. A tervezett közös film témája kevésbé meglepő: az Erosz két nő sorsát követi, akik ugyanabba a férfiba szerelmesek. A forgatást a tervek szerint a nyolcvankilenc éves olasz mester kezdi Toscanában. A film részben digitális videóra készül, Antonioni Az oberwaldi titokban (1979) elsőként kísérletezett a videó filmes felhasználásával.

 

*

 

Wim Wenders produkciós cége, a Road Movies másfél órás filmösszeállítást tervez, amelyben neves rendezők 7-8 perces rövidfilmet készítenek az Időről. Az alkotók között található Bertolucci, Godard, Jarmusch, Kaurismäki, Lynch, Marker, Kaige, Roeg, Menzel, Figgis és Spike Lee. A Wenders által forgatott záróepizód a Párizs, Texas alternatív befejezése, amely arról szól, mi történt volna, ha a Nastassja Kinski által alakított hősnő tíz perces késése következtében nem találkozik a kisfiával.

 

*

 

Jön a Trainspotting 2? Irwin Welsh mindenestre már írja a folytatást (Pornófilm), amelyben az egyes számú angol kultfilm hőseit tíz évvel a történtek után látjuk majd viszont. A folytatásban nemcsak a hősök változnak meg, hanem, ha Welshen múlik, a szereplők is, aki szerint „érdekesebb lenne, ha a karaktereket, más színészek játszanák”. Danny Boyle mindenesetre ragaszkodik a Trainspotting szereplőihez, jelenleg Robert Carlyle-lal forgat (28 nappal később), Solomon Grundy című filmjének főszerepére pedig Ewan McGregort kérte fel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3519