KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/szeptember
• Vaskó Péter: Minotaurusz-rend Titkos társaságok
• Beregi Tamás: A király álma Arthur-legendárium
• Kubiszyn Viktor: Kémiai menyegző Az okkult film
• Molnár Gál Péter: Orfeusz alászállt Marlon Brando
• N. N.: Marlon Brando (1924–2004)
MAGYAR FILM
• Hirsch Tibor: Csak a húszéveseké… Fiatal film
• Varga Balázs: Egyről a kettőre Török Ferenc: Szezon

• Fekete Ibolya: „Kívül van a történelmen” Holocaust és mozgókép
• Kemény György: Halál-klip Auschwitz Album
TELEVÍZÓ
• Dániel Ferenc: Aranylábak A berni gyász
DVD
• Pápai Zsolt: Missouri, kolorlokál Vincente Minelli: Találkozz velem St. Louisban
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Nevető viaszarcok Pedro Almodóvar: Rossz nevelés
• Vágvölgyi B. András: Kampányfilm Michael Moore: Fahrenheit 9/11
• Muhi Klára: Euroszkeccs Európai víziók
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Terminál
• Vincze Teréz: Az élet nélkülem
• Nevelős Zoltán: McDagadsz
• Pápai Zsolt: Carandiru
• Vaskó Péter: A hazugsággyáros
• Varró Attila: A sötétség krónikája
• Hungler Tímea: Garfield
• Köves Gábor: Az igazi szőke
• Dóka Péter: A semmi

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Szex a neten

Varga Zoltán

Middle Men – amerikai, 2010. Rendezte: George Gallo. Szereplők: Luke Wilson, Giovanni Ribisi, Kevin Pollack. Forgalmazó: Select. 108 perc.

Pajzán tinivígjátékot sejtet a magyar cím, holott az eredeti Middle Men illedelmesen a fõhõsre fókuszál, az eladók és a fogyasztók között közvetítõ kereskedelmi szakemberre, aki jelen esetben az internetes pornográfia számlázási manõvereit bonyolítja le. A Luke Wilson által játszott Jack Harris – aki egyben narrátora is a visszapillantásokban megelevenedõ cselekménynek – mérhetetlenül meggazdagodik ebbõl, a vagyonnal azonban együtt jár rosszakarói s kényszerû maffiakapcsolatai számának ugrásszerû megnövekedése is, amit elkerülhetetlen morális válsága súlyosbít, amely elõbb házasságát látszik fölemészteni, utóbb családját sodorja életveszélybe. A valós események szabados feldolgozásából született Szex a neten a Boogie Nights nosztalgikus pornókultuszát és a Nagymenõk lehengerlõ gengsztertablóját is megidézi (az internetes oldalak létrehozásával elért gazdagság okán pedig a Közösségi hálóval is rokon), ám a két nagy példaképnek csak sápadt örököse. Bár a kaliforniai miliõ megjelenítése és az 1997–2004 közötti idõszak felidézése hangulatos és találó – kivált azok a montázsszekvenciák ragyogóak, amelyeket Harris ironikus szövege erõsít –, a történések olyan pályát járnak be, amelyet számtalanszor láthattunk már, miközben bizonyos jelenetek elnagyoltsága és kínos mellékszálak (fõleg a terroristák pornófüggésérõl) ugyancsak rontanak az összképen. Kárpótolhat viszont az erõs színészgárda: Wilson mellett Giovanni Ribisi (mint a netpornót kieszelõ drogos kretének egyike), James Caan (egy hitvány ügyvéd bõrében) és Rade Serbedzija (orosz gengsztervezérként) gondoskodnak róla, hogy minõségi tálalásban kapjunk egy csokorra valót jórészt vérlázítóan degenerált és/vagy aljas karakterekbõl.

Extrák: audiokommentár, kimaradt jelenetek, alternatív jelenetek, bakiparádé, pofonmontázs.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/10 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10811