KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
   2004/október
CYBERVILÁG
• Varró Attila: A harmadik törvény Amerikai robotok
• Kubiszyn Viktor: Fémmámor Gép és test
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: Illetlen filmek Böszörményi Géza (1924–2004)
• Stőhr Lóránt: A vágy játékai Szindbád és Tamara
• Gelencsér Gábor: Szöges ellentétek Tamara
• Pápai Zsolt: Túlvilágon innen, evilágon túl Dealer

• Forrai Krisztián: Álomgeometria Gondry-klipek
• Révész László László: Szerelem az agyamban, szerelem az agyam Egy makulátlan elme örök ragyogása
• Békés Pál: Metafizikai darázsfészek Charlie Kaufman forgatókönyvei
• Hahner Péter: Az ismeretlen ismerős Howard Hawks
• N. N.: Hawks a Filmvilágban
• Báron György: Két férfi, aki... John Ford: Aki megölte Liberty Valance-t
• Géczi Zoltán: Öt hosszú év a pokolban Üldözők
TELEVÍZÓ
• Schubert Gusztáv: Ötkarikás szemek Sport és televízió
KÖNYV
• Kelecsényi László: Párhuzamosok a végtelenbe Fábry Zoltán; Zolnay Pál
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Veszedelmes éden Álmodozók
• Vaskó Péter: Téglák a Nagy Falban Szigorúan piszkos ügyek-trilógia
• Nevelős Zoltán: Vér, arany és sok füstölgő pisztolycső Argo
• Bori Erzsébet: Titokkal, vonóval Bolondok éneke
LÁTTUK MÉG
• Vajda Judit: Osama
• Ágfalvi Attila: Perlasca
• Vincze Teréz: Fallal szemben
• Köves Gábor: A falu
• Varró Attila: Apja lánya
• Mátyás Péter: Ítélet
• Pápai Zsolt: Monsieur Imbrahim
• Kovács Marcell: A halál záloga
• Hámori Dániel: Pokolfajzat
• Kolozsi László: Schulze gets the Blues

             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mélyütés

Simor Eszter


Southpaw – amerikai, 2015. Rendezte: Antoine Fuqua. Írta: Kurt Sutter. Kép: Mauro Fiore. Zene: James Horner. Szereplők: Jake Gyllenhaal (Hope), Forest Whitaker (Wills), Rachel McAdams (Maureen), Oona Laurence (Leila), 50 Cent (Mains). Gyártó: Escape Artists / Fuqua Films / WanDa Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 134 perc.

 


A sportfilm mindig kiváló lehetőséget ad egy rendezőnek arra, hogy a test fizikai megpróbáltatásának ábrázolásán keresztül egy ember érzelmi fejlődését mutassa be. Rubin ‘Hurrikán’ Carter, Rocky Balboa, Jake La Motta az erő, a fegyelem, a hősiesség és természetesen a férfiasság megtestesítői. De beleillik-e a sorba Billy Hope? A Mélyütés című filmmel a sötét bűndrámákra specializálódott Antoine Fuqua úgy gondolta, megrendezi az y nemzedék bokszfilmjét (ami eredetileg Eminem visszatérését jelentette volna a szélesvászonra, egyfajta folytatásaként a 8 mérföld karriertörténetének).

A sztori a „Remény”-nek keresztelt bokszoló megváltástörténete, akinek mindene megvan: pénz, siker, család. Egy tragédia – melynek közvetett okozója – következtében mindenét elveszíti, de erejének köszönhetően és agresszív természetét legyőzve végül megváltja önmagát. A Kemény motorosokat jegyző Kurt Sutter forgatókönyve sajnos nem mentes a kliséktől, de a rendező jó atmoszférateremtő képessége lehetőséget ad arra, hogy Jake Gyllenhaal intenzív alakítása kerüljön a film középpontjába. A Hope-ot alakító színész ismét elképesztő fizikai metamorfózison ment keresztül a teljes színészi azonosulásért. Míg az Éjjeli féreg szerepe miatt 13 kilót fogyott, most – a karakterére jellemző elszántsággal –izomkolosszussá formálta át magát. Antoine Fuqua rendező gyakran használ közeli képeket és az izmos, tetovált, megkínzott, folyton izzadt és vérző testnek a brutálisan expresszív, nyers ábrázolásán keresztül ad betekintést a karakter lelkének mélyére. Gyllenhaal vérben forgó szeme megmarad a néző emlékezetében. Talán ez a szolid őrület – ami megvolt a La Mottát alakító, fiatal Robert De Niróban is – előjele annak, hogy Jake Gyllenhaal lassan a legkiválóbb színészek sorába emelkedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12394