KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/március
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Mediawave ’2005

• Horeczky Krisztina: Retró, posztmodern, high-tech Fiatal operatőrök Budapestről
• Kubiszyn Viktor: Virtuálváros Budapest és a fiatal film
MAGYAR MŰHELY
• Reményi József Tamás: Valamit kezdeni Sorstalanság
• Muhi Klára: Párbeszéd és svédcsavar Herskó János filmjei
• Fésős András: Aczéltelefonok Beszélgetés Herskó Jánossal

• Köves Gábor: Hollywood ostora Howard Hughes csodálatos élete
• Schubert Gusztáv: Legek ura Aviátor
• Kolozsi László: Bűnbeesés után Japrisot mozija
• Juhász Balázs: Silencio Lynch-hangulat
• Bori Erzsébet: Kinézni a fejünkből Verzió emberjogi fesztivál
• Bán Zoltán András: Éles fény Susan Sontag: A szenvedés képei
TELEVÍZÓ
• Vaskó Péter: A tárgyak cirkusza Széljegyzetek a reklámkultúrához
ANIMÁCIÓ
• Csillag Márton: Priit és most AniFest 2.
• Kemény György: Józsefvárosi távlatok Nyócker-stíl
KRITIKA
• Báron György: Nyáron, görögbe Csudafilm
• Kolozsi László: Matracsír Belső tenger
LÁTTUK MÉG
• Nevelős Zoltán: Utolsó élet az univerzumban
• Bori Erzsébet: Bűnök
• Vincze Teréz: A kis virtuóz
• Kárpáti György: Fűrész
• Kolozsi László: Anya és a szerelem
• Csantavéri Júlia: Éjfél után
• Kolozsi László: Egy hulla, egy falafel és a többiek
• Csillag Márton: A por
• Ardai Zoltán: Kerülőutak
• Teszár Dávid: Átok

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Feketelista Hollywoodban? Az amerikai színész-szakszervezet attól tart, hogy az iraki háború ellen fellépő színészek szankciókra számíthatnak. A jobboldali Fox tévé felmérése szerint a nézők 76 %-a követeli, hogy hallgattassák el a pacifista sztárokat. Sokan szeretnék Martin Sheen eltávolítását a Fehér Ház című sorozatból, amelyben az amerikai elnököt alakítja. Sean Penn nevét pedig (akinek apja McCarthy szenátor idején már megtapasztalhatta a feketelista súlyos egzisztenciális hátrányait) épp most törölték egy filmvígjáték stáblistájáról.

 

*

 

Abel Ferrara a New York-i nehézfiúk és könnyűvérű lányok krónikása új filmjében egy sztriptízbár sűrű atmoszférájába vezeti be nézőit. A Go-go Tales azonban nem ezért lett a pletykalapok csemegéje, hanem a főszereplők miatt: úgy hírlik, Naomi Campbell és Claudia Schiffer is igent mondott a felkérésre.

 

*

 

Folytatódik a francia klasszikusokból készülő remake-ek sora. Míg Neil Jordan legfrissebb filmje, a Good Thief (Jó tolvaj) Jean-Pierre Melville első bűnügyi filmje a Bob nagyban játszik forgatókönyve alapján készült, Luc Besson produkciós cége a Királylány a feleségem kosztümös filmsikerét dolgozza fel újra Tulipános Fanfan címen – Gerard Phillipe után Vincent Perez-zel a címszerepben.

 

*

 

Hetven éves korában meghalt Stan Brakhage az amerikai kísérleti filmezés doyenje. Az ötvenes évek közepe óta majdnem négyszáz rövidfilmet készítő avantgarde művész a hollywoodi mainstreamre is hatott. Egyedülálló montázstechnikája az amerikai kísérleti film legszívesebben másolt alkotójává tette (többek között az ő nevéhez fűződik a Harcosok klubjából is ismerős szubliminális képsorok első művészi alkalmazása) – manapság olyan rendezők sorolják magukat a „tanítványai” közé, mint Martin Scorsese és David Fincher.

 

*

 

46 esztendős korában öngyilkos lett Leslie Cheung, a hong kongi filmipar legnagyobb romantikus férfisztárja (és az egyetlen, aki nyíltan felvállalta homoszexualitását): egy ötcsillagos szálloda egyik ablakából kiugorva vetett véget életének. Cheung a 80-as évektől jelentős szerepet kapott a helyi új hullám sikereiben, kivételes módon mind a kínai oldalon (Isten veled ágyasom, Csábító Hold), mind Hong Kongban (Szebb holnap, Rouge, A vadság napjai).

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2278