KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/április
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: A 37. Magyar Filmszemle díjai
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Hullámzó Balaton Játékfilmek
• Forgách András: Személyes kozmoszok Halász, Szemző, Szaladják – háromkirályok
• Vaskó Péter: Honderű Új filmvígjátékok
• Hirsch Tibor: Más a mese Kisjátékfilmek
• Báron György: Feltételes megállók, végállomások Dokumentumfilmek

• Lengyel László: Pókok és legyek Szabó István: Rokonok
• Gelencsér Gábor: Szegény barbárok Móricz-filmek
• Takács Ferenc: Szerelem és pénz Jane Austen-adaptációk
• Darab Ágnes Zsuzsa: Amikor kilóg az asztalláb Nevelőnők a filmvásznon
• Varró Attila: Fúriák az angolparkban A brit horror és a nők
• Köves Gábor: A változatosság kedvéért Ang Lee-portré
• Hahner Péter: A hőskor után Ang Lee: Túl a barátságon
• Molnár Gál Péter: Bolond világ A Marx fivérek
• N. N.: A Marx fivérek filmjei
MÉDIA
• Vízer Balázs: Póz, csajok, satöbbi A videoklip mesterei
• Reményi József Tamás: Hattyú és klitorisz Tévékritika
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Az író mint társtettes Bennett Miller: Capote
• Stőhr Lóránt: A bírálás édes gyönyöre Bacsó Péter: De kik azok a Lumnitzer nővérek?
• Pápai Zsolt: Zsák a foltját Benoit Delépine – Gustave de Kervern: Aaltra
• Muhi Klára: Régi idők orosz focija Ifj. Alekszej German: Nagypályások – Garpastum
• Kriston László: „Amikor az ember még misztérium volt” Beszélgetés ifj. Alekszej Germannal
KÖNYV
• Palotai János: A pillanat embere Friedmann Endre albumai
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Az időjós
• Vincze Teréz: Mária Magdolna
• Horeczky Krisztina: A szavak titkos élete
• Mátyás Péter: A leggyorsabb indián
• Vízer Balázs: A belső ember
• Köves Gábor: Casanova
• Vízer Balázs: Pénz beszél
• Wostry Ferenc: Motel
• Horeczky Krisztina: Befejezetlen élet
• Kárpáti György: Rózsaszín párduc

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tükrök

Tüske Zsuzsanna

Mirrors – amerikai, 2007. Rendezte: Alexandre Aja. Írta: Kim Sung-ho filmje alapján Alexandre Aja és Grégory Levasseur. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Javier Navarrete. Szereplők: Kiefer Sutherland (Ben Carson), Amy Smart (Angela Carson), Jason Flemyng (Larry Byrne), Paula Patton (Amy Carson), Frank Mayers (James Benton). Gyártó: Castel Film Romania / New Regency Pictures / Regency Enterprises. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 110 perc.

 

A Távol-Keletről importált rémtörténeteket továbbra is elsőrangú nyersanyagként tartják számon a hollywoodi horrorkohó mágnásai. Az olvasztókemence felügyeletét ezúttal is idegenre, a Wes Craven-féle Sziklák szeme újrahasznosítását is levezénylő, francia származású Alexandre Aja-ra bízták.

Az eredeti, dél-koreai verzióból (Geoul sokeuro, 2003) csupán az alapmotívumokat és a cselekményvázat megőrző történet hőse Ben Carson (Kiefer Sutherland) ex-rendőr, aki egy balul elsült akció tragédiája óta családjától elválasztva él az alkohol és a legerősebb antidepresszáns pirulák társaságában. Vezeklésének helyszínéül egy tűzvészben elpusztult, ódon áruház épületét választja, ahol éjjeliőrként tengeti napjait. Röviddel az érkezése után azonban különös dolgokat tapasztal, amelyek mind ijesztőbb arcot öltenek, és lassan világossá válik előtte, hogy a rejtély kulcsa az épület elpusztíthatatlan tükrei mögött lapul: Bennek immár nem csak saját démonaival kell leszámolnia, de a brutális gyilkosságokért felelős titokzatos erővel is, amely egyre közelebbről fenyegeti családját.

Aja eddigi összes munkájánál tanúbizonyságot tett a gore-elemek iránti elkötelezett szenvedélyéről, legyen szó a truvájosnak szánt, hazai Magasfeszültségről, vagy az olcsó vérengzéssel butított Sziklák szeme remake-ről. A Tükrök mértani pontossággal illeszkedik a sorba, a rendező ezúttal sem tagadja meg önmagát: jó adag vérrel, hatásvadász ijesztgetéssel, valamint silány kivitelezésű digitális képekkel fedi el az eredeti darab míves minimalizmusát, súlyoskezű mészárosként nyúzva felismerhetetlenné legfrissebb áldozatát.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/11 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9557