KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/január
KRÓNIKA
• (X) : Hartley-Merrill Nemzetközi Forgatókönyv-író Pályázat
• Bikácsy Gergely: Philippe Noiret (1931–2006)
• (X) : A Scolar Kiadó filmkönyvei
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Képtelen ország Média-csőd
• Muhi Klára: Egy „nehéz életű” filmrendező történetei Beszélgetés Elek Judittal
• Stőhr Lóránt: Csapatfotó Fiatal filmesek

• Vereb-Dér Botond: A hidegháború mesehőse James Bond
• Varró Attila: A hármas ügynök Casino Royale
• Géczi Zoltán: Bond Noir Casino Royale
• Kovács Marcell: Cowboy az idegenek között Don Siegel
• Ádám Péter: Felvevőgéppel a nyúlüreg előtt A fiatal Renoir
• Kelecsényi László: Barátságos beszélgetések Jean Renoir
• Bori Erzsébet: A glamúron túl Verzió
• Kolozsi László: A reppelő gúnár Határátlépés – fesztivál
• Barotányi Zoltán: Mások bőrében Kultúrsokk
VÁROSVÍZIÓK
• Dániel Ferenc: Időnyomok Fővárosi metszet
• Schreiber András: Jövő, múlt időben Budapest fantáziaképei
FESZTIVÁL
• Szíjártó Imre: A megváltás nehézségei Gdynia
KRITIKA
• Vajda Judit: Légszomj Friss levegő
• Hungler Tímea: Gáz: van Idegölő
• Reményi József Tamás: Szerepcserék Régimódi történet
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Jindabyne
• Pápai Zsolt: A tökéletes trükk
• Vízer Balázs: Shop Stop 2.
• Barkóczi Janka: Szent szív
• Tosoki Gyula: Yamato – Öngyilkos küldetés
• Vízer Balázs: The Lost City
• Kostyál Andrea: Barátnők
DVD
• Varró Attila: A sógun orgyilkosa
• Pápai Zsolt: Kormányzóválasztás
• Kovács Marcell: Cyborg – A robotnő
• Tosoki Gyula: Agitátorok

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Válogatott gyilkosok

Nevelős Zoltán

Killer Elite – amerikai, 2011. Rendezte: Gary McKendry. Írta: Ranulph Fiennes regénye alapján Matt Sherring. Kép: Simon Duggan. Zene: Reinhold Heil és Johnny Klimek. Szereplők: Jason Statham (Bryce), Robert De Niro (Hunter), Clive Owen (Logan), Dominick Purcell (Davis), Yvonne Strahovski (Anne). Gyártó: Ambiance Entertainment / Palomar Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 116 perc.

Válogatott helyszínek a világ különböző pontjairól Mexikótól Ománig, Ausztráliától Párizson át Angliáig, valamint a kora nyolcvanas évek tárgyi környezete adják a hátteret ehhez az igazi régimódian férfias akciófilmhez, amely egy megtörtént események által ihletett bestseller alapján készült. Ranulph Fiennes The Feather Men című regényében saját élményeit vette alapul a hetvenes években Ománban zajlott fegyveres konfliktusok következményeit illetően, amelyekben a brit Special Air Service (SAS) tagjaként vett részt. A film hőse egy szabadúszó zsoldos, Danny Bryce, Jason Statham alakításában, aki az önkéntes visszavonulás után kénytelen visszatérni egy utolsó munkára, amikor egy ománi kiskirály túszul ejti atyai jóbarátját – akit Robert De Niro alakít megrázóan szétesett ábrázattal. A halálos beteg sejk azt kívánja, Danny végezzen azzal a három SAS-tiszttel, akik megölték a fiait, ráadásul beismerő vallomást is vegyen fel tőlük videóra. A mesterien kivitelezett merényletek során emelkedik egyre szimpatikusabb antagonistává Clive Owen SAS-veteránja, aki védeni próbálja egykori bajtársait.

Harmadik világban vívott piszkos háború; hatalomátmentő bűnösök titkos társasága; szívdöglesztő barátnő az ausztrál tanyavilágban; a férfias összetartás megható pillanatai – a lendületes forgatókönyv az elcsépelt cselekmény- és szófordulatoktól sem visszariadva játssza le, amit a formulától elvárunk. Az Oscar-jelölt rövidfilmje után nagyjátékfilmes rendezőként most debütáló Gary McKendry munkája sikerének éppúgy kulcsfontosságú összetevője a szúrós tekintetekre épülő színjátszás, mint a parázs közelharcjelenetek, vagy a veterán járgányokra koreografált autós üldözések. Ha az alapanyag nem is nevezhető tartalmasnak, a kivitelezés színvonala és a szereplőgárda meggyőzőereje mindenképp a figyelemre méltó kategóriába emeli a produkciót.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 54-54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10904