KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/március
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Képtávíró

• Forgách András: Fecseg a mély Truman Capote
• Kolozsi László: Humor, hidegvérrel Capote és Hollywood
• Bikácsy Gergely: Arany és ólom Luchino Visconti
• Gelencsér Gábor: Reng a Föld Visconti neorealizmusa
• Hahner Péter: Észak Dél ellen Az amerikai polgárháború a mozivásznon
• Ardai Zoltán: A sötétség bábjai Ambrose Bierce
• Varró Attila: Rovar a borostyánban Guillermo del Toro
• Géczi Zoltán: Szemedben a világ Bábel
TELEVÍZÓ
• Hirsch Tibor: Mikor ő szinte őszinte Magyar plazma
• Schubert Gusztáv: Mauni-Ka Hétperces sztárok
KÖNYV
• Kelecsényi László: A hetedik ajtó Makk Károly – Egy filmrendező világa
• Pápai Zsolt: Kedvencek temetője Az 501 legfontosabb film…
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kíntorna Emelet
• Báron György: A személyi követő balladája A mások élete
• Bori Erzsébet: Mélyvíz Noé bárkája
• Vajda Judit: Vaxerelem Lora
• Vaskó Péter: Sós szeksz S.O.S. szerelem!
LÁTTUK MÉG
• Vajda Judit: Grbavica
• Vaskó Péter: A dicsőség zászlaja
• Vincze Teréz: Dreamgirls
• Herpai Gergely: A boldogság nyomában
• Tosoki Gyula: Apró titkok
• Csillag Márton: Egy botrány részletei
• Varró Attila: Füstölgő ászok
DVD
• Pápai Zsolt: Szonatina
• Vincze Teréz: Jóbarátnők
• Tosoki Gyula: A Paradicsom… és a Pokol
• Varró Attila: Battle Royale

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Michel Ciment; Giacomo Gambetti

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

Michel Ciment

 

1938-ban született. A Párizsi Egyetem Amerikai Kultúra elnevezésű tanszékének tanára; a „Positif” című filmfolyóirat szerkesztő bizottsági tagja: rendszeres munkatársa a következő lapoknak: „L’Express”, L’Avant-Scène du Cinéma”, „La Quinzaine Littéraire”, „Le Magazine Littéraire”, „International Film Guide”. Megjelent könyvei: „Erich Von Stroheim”, Anthologie du Cinéma, 1967; „Kazan par Kazan”, Stock, 1973; „Le Dossier Rosi”, Stock, 1976; „Le Livre de Losey”, Stock, 1979. Társszerzője a „Second Wave” (London, Studio Vista, 1972) és a „Focus on the Science-Fiction Film” (New York, Prentice Hall, 1972) című könyveknek.

 

 

Giacomo Gambetti

 

1933-ban született Imolában (Emilia-Romagna, Olaszország). Tanulmányait a Bolognai Egyetem Jogi Fakultásán végezte; alkotmányjogból doktorált. 1948-ban kapcsolódott be a filmklubmozgalomba; 1950 óta ír filmkritikákat, filmtörténeti és -elméleti tanulmányokat, előbb napilapokba, később a legismertebb olasz szakfolyóiratokba. Számos olaszországi és külföldi filmfesztivál szervezésében vesz részt, hol a válogató bizottság, hol az igazgatóság, illetve a zsűri tagjaként. 1968–7l-ig a „Bianco e Nero” című szakfolyóirat főszerkesztője; 1974–80-ig a „Rivista del Cinematografo” főmunkatársa és szerkesztő bizottsági tagja. 1974 júniusától 1979 júliusáig a Velencei Biennálé Film- és Televízióművészeti szekciójának igazgatója. 1956–71-ig az Olasz Filmújságírók Szakszervezetének vezetőségi tagja: 1971 óta alapító vezetőségi tagja az Olasz Filmkritikusok Szakszervezetének; 1978 óta az Olasz Filmklubok Nemzeti Szövetségének elnöke. – 1964–1977-ig a milánói Garzanti Kiadó filmkönyveinek sorozatszerkesztője; forgatókönyveket és dokumentációs anyagokat tartalmazó köteteket szerkesztett többek között Pasolini („Máté evangéliuma”, „Medea”, „Madarak és madárkák”); Olmi („És jött egy ember”); Bellocchio („Öklök a zsebben”) című filmjeiről; tanulmánykötetet publikált „Come si guarda il film cinema: coscienza di un fenomeno” (Hogyan nézzünk filmet – a filmművészet: egy jelenség lelkiismerete – Ed. Galeati, Bologna, 1958) címmel; jelenleg több kritikai és filmtörténeti tárgyú könyve van sajtó alatt. – 1961 óta a RAI (az olasz televízió) főmunkatársa, ahol filmkritikai és produceri tevékenységet folytat, s több filmművészeti témájú műsor (pl. a „16/35” című filmkritikai szemle) szerkesztője.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/03 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7960