KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/április
KRÓNIKA
• N. N.: A 38. Magyar Filmszemle díjai
• Schubert Gusztáv: Erdőss Pál (1947–2007)
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: Keleti végeken Játékfilmek
• Reményi József Tamás: Nulla sor, nulla betű Ópium
• Báron György: Végtelen történetek Dokumentumfilmek
• Pápai Zsolt: Vizsgák és székfoglalók Kísérleti- és kisjátékfilmek

• Géczi Zoltán: PTO 35MM Japán–amerikai háborús filmek
• Vaskó Péter: Mítosztemető A dicsőség zászlaja; Levelek Iwo Jimáról
• Wostry Ferenc: Vérvörösben Dario Argento
• Greff András: Egy másik szerelem krónikája Argento és Antonioni
• Orosdy Dániel: Horrorra akadva Lucio Fulci
• Varga Zoltán: Boszorkányok márpedig… A harag napja
• Sinkó István: Kettős megvilágításban Hammershoi és Dreyer
KRITIKA
• Varró Attila: Többszörös fénytörés Fekete Dália
• Gelencsér Gábor: A mulandóság életképei A hét nyolcadik napja
• Vaskó Péter: Milyen volt szőkesége Hasutasok
• Vajda Judit: Vénusz halála Kythéra
• Kárpáti György: Úttalan utakon Sínjárók
• Horeczky Krisztina: Tündérvölgy Sutkai bajnokok
• Teszár Dávid: Omnia vincit amor? Idő
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Főfőnök
• Kolozsi László: Elemi részecskék
• Pápai Zsolt: 300
• Vízer Balázs: Sunshine
• Vajda Judit: Hannibál ébredése
• Csillag Márton: Buhera mátrix
• Vajda Judit: Zene és szöveg
DVD
• Pápai Zsolt: Az árnyéklovas
• Kovács Marcell: Ízlésficam
• Tosoki Gyula: Az utolsó napok
• Varga Balázs: Forráspont

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Eladó

Tamás Amaryllis

 

Az Eladó talányos mai kalandfilm – az árulásról, a szenvedésről és a szeretetről. Egy nő (futóatléta) és egy férfi (magándetektív) tévelygése a labilis, szabályok nélküli világban, az emberi kapcsolatok „sűrűjében”. Egy esztendőkig tartó szökés és annak állomásait egy hónapon keresztül követő utazás filmje, Boulogne sur Mertől New Yorkig. Egy egymás számára ismeretlen, „különös pár” vándorútja egymás felé az érzelmek, a cselekedetek kiismerhetetlennek tűnő labirintusában – az első szerelem elárultatásától, az illúziókkal való leszámolásig; a véglény-létezéstől az újraszületésig. A francia nő és az olasz férfi szokatlan lendülettel előadott, kegyetlen története oly merészen szól magányról, szabadságról, vágyról, szerelemről, a személyiség vad, önromboló erejéről, hogy bár magával ragad, végig a szakadék szélén egyensúlyoz.

„France Robert én vagyok.” – jelenti ki, Flaubert nyomán szabadon, a megszokott hétköznapi hazugságok szövevényes hálójából szökni kívánó „gazella” futását követő magánnyomozó. Laetitia Masson második filmje Franciaországban legalább akkora meghökkent csodálatot váltott ki, mint annak idején a Bovaryné. Szabálytalan remekmű az Eladó is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3964