KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/július
KRÓNIKA
• (X) : Filmkarc
• N. N.: Helyreigazítás
• Ádám Péter: Jean-Claude Brialy (1933–2007)
KÍNAI FILM
• Teszár Dávid: A kínai film nagy ugrása Zhang Yi-mou
• Hirsch Tibor: Kína felett az ég Bábeli történetek
• Géczi Zoltán: A Sárkány közbelép Kínai filmpiac
REKLÁMÖZÖN
• Barotányi Zoltán: Bemegyek, kijövök Reklámfilmek a Kádár-korban
• Vaskó Péter: Hidratált szamárbőr Reklám a moziban
• Kolozsi László: A PH-semleges élet Beszélgetés a magyar reklámról
• Schubert Gusztáv: Hátsó gondolat Magyar plazma
KULTUSZMOZI
• Csont András: A csábítás főkönyve Don Giovanni
DOKU/FIKCIÓ
• Muhi Klára: Ha nem nyomod a falat… Beszélgetés Almási Tamással
• Báron György: A valóság meséi Jean Rouch
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Keleti kapcsolat Mediawave
• Stőhr Lóránt: Filmnyelvjárások Dialëktus
• Wostry Ferenc: Jigoku! Udine
HATÁRSÁV
• Palotai János: Mozgófénykép Fotográfiák a Ludwig Múzeumban
KRITIKA
• Lajta Gábor: A meztelen kép Goya kísértetei
• Muhi Klára: A művész és az inkvizítor Goya kísértetei
• Pápai Zsolt: Veszélyesen édes Neil Armfield: Candy
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: Piaf
• Vajda Judit: Aranykapu
• Kolozsi László: Sötétkékmajdnemfekete
• Parádi Orsolya: Miss Potter
• Csillag Márton: Vaskabátok
DVD
• Csillag Márton: ©vejk, a derék katona 1–2.
• Pápai Zsolt: A texasi láncfűrészes mészárlás: A kezdet
• Tosoki Gyula: A matador
• Klág Dávid: 9 dal

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Média

Háború az éterben

N. N.

 

A háború kitörésének időpontjában az Öböl térségében mintegy 1300 újságíró tartózkodott. A CNN stábja – amely Kuwait lerohanásától, augusztustól fokozatosan bővül – ekkor 90 főből áll, ebből 40 újságíró. A második legnagyobb létszámú stáb az angol kereskedelmi tévéállomások közös híradós szerkesztőségének, az ITN News-nak 40 fős csoportja, ebbe beleszámít a technikai személyzet is.

A CNN stáb 1990. augusztus és 1991. január közötti közel-keleti tevékenységének költségei meghaladják a 15 millió dollárt, ez a társaság éves költségvetéséhez képest nyolc százalékos többletkiadást jelent.

A háború kirobbanásának estéjén – 1991. január 16-án – a 18.00 óra utáni csúcsidőben az Egyesült Államokban a kábeltelevíziós vételi lehetőséggel rendelkező háztartások – valamivel több, mint 50 millió háztartás – 19.1 százaléka a CNN műsorát nézte, ez az országos hálózatok nézettségi adataival összevetve 11.7 százalékot jelent. A CNN tíz esztendős történetében ez a szám csak kivételes esetben – San-Francisco-i földrengés, pekingi diáklázadás, a berlini fal ledöntésének éjszakája – haladta meg az 1 százalékot. Ugyanebben az időszakban a három országos hálózat nézettségi mutatói a következőképpen alakultak: ABC: 19,5 százalék, NBC: 11,3 százalék, CBS: 11,3 százalék. A több mint ezer amerikai tévéállomásból kétszáz megváltoztatta eredeti műsorát január 16-án, a háború kitörésének bejelentésekor, és egész éjjel közvetítette a CNN tudósításait.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/04 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4094