KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
DAVID LYNCH
• Forgách András: Nő a bajban Inland Empire
• Simonyi Balázs: Utazás David Lynch koponyája körül Lynch, a festő
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Pásztorórák a filmművészettel Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Csillag Márton: 4 hónap, 3 hét és 2 nap Beszélgetés Cristian Mungiuval
• Mesterházi Lili: 4 hónap, 3 hét és 2 nap Beszélgetés Cristian Mungiuval
KÍNA
• Géczi Zoltán: Fejjel a Nagy Falnak A hatodik generáció filmesei
• Wostry Ferenc: A hús dühe Chang Cheh filmjei
ANIMÁCIÓ
• Kolozsi László: Rajzolok ide egy rendőrt Beszélgetés a magyar animációról
• Muhi Klára: A kecskeméti bárka KAFF
• Pápai Zsolt: Elfeledett pionírok És mégis mozog…
• Varga Zoltán: A tárgyak lelke Norman McLaren
FILMEMLÉKEZET
• Molnár Gál Péter: Anti-sztár Katharine Hepburn
KÖNYV
• Vincze Teréz: Mesterkurzus A film története
• Harmat György: A bennfentes Száz híres film
TELEVÍZÓ
• Soós Tamás: TV Taxi Magyar plazma
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Vörösből szőke Szemben a maffiával avagy olajozott viszonyok
• Báron György: Egy rosszabb nap A barátkozás lehetőségei
• Vajda Judit: A rövidtávfutók magányossága 4x100
LÁTTUK MÉG
• Vaskó Péter: Harry Potter és a Főnix rendje
• Vajda Judit: Salvador
• Vincze Teréz: Kék papagáj
• Csillag Márton: Evan, a minden6ó
• Pápai Zsolt: Törés
• Mátyás Péter: Utál a csaj
• Tüske Zsuzsanna: Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik
• Kovács Gellért: Disturbia
• Varró Attila: Az elhagyott szoba
DVD
• Pápai Zsolt: Peeping Tom
• Pápai Zsolt: Tűzveszély
• Kovács Marcell: Bűnözési hullám
• Pápai Zsolt: Café Moszkva

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mélyütés

Simor Eszter


Southpaw – amerikai, 2015. Rendezte: Antoine Fuqua. Írta: Kurt Sutter. Kép: Mauro Fiore. Zene: James Horner. Szereplők: Jake Gyllenhaal (Hope), Forest Whitaker (Wills), Rachel McAdams (Maureen), Oona Laurence (Leila), 50 Cent (Mains). Gyártó: Escape Artists / Fuqua Films / WanDa Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 134 perc.

 


A sportfilm mindig kiváló lehetőséget ad egy rendezőnek arra, hogy a test fizikai megpróbáltatásának ábrázolásán keresztül egy ember érzelmi fejlődését mutassa be. Rubin ‘Hurrikán’ Carter, Rocky Balboa, Jake La Motta az erő, a fegyelem, a hősiesség és természetesen a férfiasság megtestesítői. De beleillik-e a sorba Billy Hope? A Mélyütés című filmmel a sötét bűndrámákra specializálódott Antoine Fuqua úgy gondolta, megrendezi az y nemzedék bokszfilmjét (ami eredetileg Eminem visszatérését jelentette volna a szélesvászonra, egyfajta folytatásaként a 8 mérföld karriertörténetének).

A sztori a „Remény”-nek keresztelt bokszoló megváltástörténete, akinek mindene megvan: pénz, siker, család. Egy tragédia – melynek közvetett okozója – következtében mindenét elveszíti, de erejének köszönhetően és agresszív természetét legyőzve végül megváltja önmagát. A Kemény motorosokat jegyző Kurt Sutter forgatókönyve sajnos nem mentes a kliséktől, de a rendező jó atmoszférateremtő képessége lehetőséget ad arra, hogy Jake Gyllenhaal intenzív alakítása kerüljön a film középpontjába. A Hope-ot alakító színész ismét elképesztő fizikai metamorfózison ment keresztül a teljes színészi azonosulásért. Míg az Éjjeli féreg szerepe miatt 13 kilót fogyott, most – a karakterére jellemző elszántsággal –izomkolosszussá formálta át magát. Antoine Fuqua rendező gyakran használ közeli képeket és az izmos, tetovált, megkínzott, folyton izzadt és vérző testnek a brutálisan expresszív, nyers ábrázolásán keresztül ad betekintést a karakter lelkének mélyére. Gyllenhaal vérben forgó szeme megmarad a néző emlékezetében. Talán ez a szolid őrület – ami megvolt a La Mottát alakító, fiatal Robert De Niróban is – előjele annak, hogy Jake Gyllenhaal lassan a legkiválóbb színészek sorába emelkedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12394