KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/december
GAÁL ISTVÁN
• Báron György: A képíró Gaál István
• Pörös Géza: Gazdag pillanatok Beszélgetés Gaál Istvánnal
FILMFESTÉSZET
• Lajta Gábor: Barokk mozi Jarman és Caravaggio
• Pataki Gábor: Dionüszosz farmeröltönyben Csernus és Caravaggio
ANTONIONI
• Bikácsy Gergely: Fennsík és folyóvölgy Antonioni szemhatára
BOSSZÚFILMEK
• Hungler Tímea: Fúria képében Bosszús csajok
• N. N.: Női bosszúfilmek
• Géczi Zoltán: A gyűlölet szépprózája Park Chan-wook: A bosszú ura; A bosszú asszonya
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Babel.com Velence
• Klacsán Csaba: A minőség rovására Pécs: Moveast
TELEVÍZÓ
• Hammer Ferenc: Online társadalom Digitális rendszerváltás
• Hirsch Tibor: Voltunk mi együtt is Magyar plazma
KRITIKA
• Kolozsi László: Dis városában Lányok
• Muhi Klára: Fut velünk egy rossz szekér Off Hollywood
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Persepolis
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: A semmi peremén Boldog új élet
LÁTTUK MÉG
• Kolozsi László: Az ismeretlen
• Vajda Judit: XXY
• Vízer Balázs: Királyság
• Pápai Zsolt: Elizabeth: Az aranykor
• Klág Dávid: Az ügynökség
• Herpai Gergely: A falka
• Tüske Zsuzsanna: A bárányok harapnak
DVD
• Csillag Márton: Pixar-rövidfilmek
• Pápai Zsolt: Üres város
• Csillag Márton: A gyilkos; A csalás
• Tosoki Gyula: Kerek rockerek
GAÁL ISTVÁN
• Kósa Ferenc: A hallgatás csöndje Búcsú Gaál Istvántól

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A vér kötelez

Hungler Tímea

 

Filmünkben az egykori pomádékirály, a géppuskalábú John Travolta elvált apukaként újabb kihívással kell szembenézzen. Megoldandó problémáit szaporítandó (kulturált viszony fenntartása az ex-nejjel, kapcsolatápolás a kis Danny-vel, új barátnő szeretgetése, felelősségteljes munka ellátása a csónakházban) Vince Vaughn személyében az új férjjelölt is feltűnik a képen. Travolta gyakorló elvált szülő, ráadásul hajóács, jól tudja, a népes társaság egy csónakban evez. Hajókirándulással egybekötött ismerkedési estet szervez, melynek során az erőviszonyok élesen kirajzolódnak: Danika a papáját szereti, a papája Danikát, Vince Vaughn ellenszenves figura, aki még recycle formában sem érdemli meg a mamit. A gyanús jelek egyre szaporodnak. Vaughn a városka első polgára, pénze, mint a pelyva, támogatja az árvaházat, kell hogy legyen vaj a fején. Van is, és – váratlan fordulatként – a film végére megolvad. A kis Danny gyilkosság szemtanúja lesz, melyet lelendő mostohaapja követ el, aki nem elég, hogy jégcsákánnyal öldököl, szaporodik, mint a barázda…

A családi dráma ezen a ponton csap át akciómoziba. Danikának nem hisz a rendőrség, a csónakház leég, mindenki összezavarodik, az Élet azonban mindent elrendez: a mostohapapa elhalálozik, a mama elveszíti a Sárkányfog-veteményt, helyette viszont visszakapja Danikát Travoltával fűszerezve.

Azon, hogy a család újraegyesítése során hová tűnik Travolta barátnője, könnyedén átsiklik a dramaturgia, elnézve azonban a mozi 92 kínos percét, bizton állíthatjuk, ez sem a remake-ből, sem a film folytatásából nem fog kiderülni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/05 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2558