KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/december
GAÁL ISTVÁN
• Báron György: A képíró Gaál István
• Pörös Géza: Gazdag pillanatok Beszélgetés Gaál Istvánnal
FILMFESTÉSZET
• Lajta Gábor: Barokk mozi Jarman és Caravaggio
• Pataki Gábor: Dionüszosz farmeröltönyben Csernus és Caravaggio
ANTONIONI
• Bikácsy Gergely: Fennsík és folyóvölgy Antonioni szemhatára
BOSSZÚFILMEK
• Hungler Tímea: Fúria képében Bosszús csajok
• N. N.: Női bosszúfilmek
• Géczi Zoltán: A gyűlölet szépprózája Park Chan-wook: A bosszú ura; A bosszú asszonya
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Babel.com Velence
• Klacsán Csaba: A minőség rovására Pécs: Moveast
TELEVÍZÓ
• Hammer Ferenc: Online társadalom Digitális rendszerváltás
• Hirsch Tibor: Voltunk mi együtt is Magyar plazma
KRITIKA
• Kolozsi László: Dis városában Lányok
• Muhi Klára: Fut velünk egy rossz szekér Off Hollywood
LÁTTUK MÉG
• Varró Attila: Persepolis
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: A semmi peremén Boldog új élet
LÁTTUK MÉG
• Kolozsi László: Az ismeretlen
• Vajda Judit: XXY
• Vízer Balázs: Királyság
• Pápai Zsolt: Elizabeth: Az aranykor
• Klág Dávid: Az ügynökség
• Herpai Gergely: A falka
• Tüske Zsuzsanna: A bárányok harapnak
DVD
• Csillag Márton: Pixar-rövidfilmek
• Pápai Zsolt: Üres város
• Csillag Márton: A gyilkos; A csalás
• Tosoki Gyula: Kerek rockerek
GAÁL ISTVÁN
• Kósa Ferenc: A hallgatás csöndje Búcsú Gaál Istvántól

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Férfias játékok

Sárközi Dezső

Harrison Ford Indiana Jones mágikus frigyládás, szentköves pszeudofilmeposzából visszavágtatott hozzánk a XX. századi Európába, hogy elkezdje – a lassan ugyancsak filmtrilógiává fajuló – EURO-missziós kalandozásait is.

Elsőként egy stratégiailag fontos jugoszláviai (!) híd felrobbantásánál fontoskodó amerikai kommandós ezredest alakított (Tízes különítmény) másodjára pedig egy amerikai orvosprofesszort, aki Párizsban elrabolt feleségét próbálja – némileg komótosan – előtalálni (Őrület). Most – mint a CIA volt analitikusa – turistaként érkezik Angliába, ahol is egy nérói terrorakciónak lesz véletlen tanúja, majd humanitárius okokból résztvevője. Részvétele annyira jól sikerült, hogy az IRA célpontjává válik családostul, mindenestül, aminek következtében a családi idill diszkont-compact szentélyéből (aranyhalak, esti társasjátékozás, pezsgő, gyertya...) majdnem a Végzet Temploma lesz. Így tehát más választása nem maradván, századunk ultramodern kereszteslovagjaként kénytelen felvenni az üldözős-lövöldözős-robbantgatós félintellektuális-félbrutális versenyt, az ultrabal ellen, amiből végül is érzelmekkel erősen megtámogatott izgalmas akciófilm kerekedik ki.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/10 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=586