KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
   2008/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Schubert Gusztáv: Delbert Mann (1920–2007)
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Kritikus tömeg Szemle előtt
• Muhi Klára: A másik Delta Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Horeczky Krisztina: Készenlétben Beszélgetés Zsótér Sándorral
TIM BURTON
• Varga Zoltán: Denevérraj a fenyőfából Tim Burton, az animátor
• Strausz László: A londoni borbély Sweeney Todd
HÉT FŐBŰN
• Mátyás Győző: A legyilkolt remény Hét főbűn: Hetedik
• Darab Zsuzsa: Pop, tabu, satöbbi A hét főbűn a televízióban
DOVZSENKO
• Geréb Anna: Gúzsba kötött lírikus A Dovzsenko-rejtély
• Geréb Anna: A kis testvér figyel Dovzsenko-dosszié
MOZIPEST
• Békés Pál: A grund városa A Pál utcai fiúk
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Nyelvében él Anilogue
• Hámori György: Szex, erőszak és humor Beszélgetés Bill Plymptonnal
• Szíjártó Imre: Így jönnek Elsőfilmesek Kelet-Közép-Európában
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: Harmadíziglen Kalandorok
• Kolozsi László: Magyar Idol Casting minden
• Csillag Márton: Egér-jaj Macskafogó 2. – A Sátán macskája
• Schreiber András: Gördeszkás generáció Paranoid Park
KÖNYV
• Kelecsényi László: Az eltérített költő Hernádi Gyula és a film
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: A szkafander és pillangó
• Kolozsi László: Szerelem a kolera idején
• Vajda Judit: Esküvő után
• Harmat György: Papírsárkányok
• Nevelős Zoltán: Charlie Wilson háborúja
• Varró Attila: Ellenséges vágyak
• Kovács Gellért: Michael Clayton
• Klág Dávid: Legenda vagyok
• Géczi Zoltán: A Halál a Ragadozó ellen 2.
DVD
• Nevelős Zoltán: Spagettiwestern-kollekció
• Kovács Marcell: Hideo Gosha filmjei
• Tosoki Gyula: Herkules

             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kertvárosi bordély

Kovács Kata

Concussion – amerikai, 2013. Rendezte és írta: Stacie Passon. Kép: David Kurta. Zene: Barb Morrison. Szereplők: Robin Weigert (Abby), Maggie Stiff (Sam), Johnathan Tchaikovsky (Justin), Ben Shenkman (Graeme). Gyártó: Razorwire / 93 Films. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 96 perc.

Érzékeny lelkű, de szálkásra gyúrt asszony titkos szexuális kalandjai egy vintage loft lakásban, avagy hová menekül az amerikai középosztálybeli nő a tökéletes kertvárosi békéből? Abby a szuburbia-melodrámákból ismert jómódú, eltartott és unatkozó amerikaiak életét éli: kissé frusztrált, kilóg a sorból, máskülönben jól megvan meleg házasságában, jogász feleségével és két gyerekével. Elveszetten tologatja a bevásárlókocsiját a helyi áruházban, túl sokat edz és porszívózás közben könyveket olvas. Idegesítik a zeneboltban zajongó kölykök és a fürdőszoba padlóján a hajszálak. Valami újra vágyik, és egy szimbolikus fejsérülésből felépülve bele is vág. Felújít egy belvárosi lakást, és egy pénzért vett szexuális kalandnak köszönhetően arra is ráébred, mire fogja használni: egy ifjú madame irányítása alatt eszkort lesz, és itt fogadja a klienseket. Ám érzelmesen-ízlésesen berendezett lakása inkább szerelmi fészek, mint bordély, a légyottok előtt pedig kötelező a randevú. Kettős élet: menekülés a monoton külvárosból, mely tökéletesen elfojtja az önkifejezés minden formáját, be a nagyvárosba, a szexuális és érzelmi kalandokba – az amerikai kultúra örökzöld témája, a függetlenektől a mainstreamig, a Mad Mentől a The Guitarig (vagy épp az Afternoon Delightig, mely a Kertvárosi bordéllyal együtt a 2013-as Sundance-en szerepelt).

Az „érzékeny” történetmesélés és az Abbyt alakító Robin Weigert alakítása néha feledteti ugyan, hogy az elsőfilmes Stacie Passon és Rose Troche producer (Birtokviszony, L.) munkája nem hoz friss színt a palettára, hiszen nem tudunk meg semmi újat sem a vágyakozó hősnőről, sem a többi női karakterről (a kövér szűzlánytól a jégkirálynőig). A Kertvárosi bordélyt vélhetően a szexábrázolása révén szánták tabudöntőnek, végső soron azonban az észrevétlen Sundance-filmek közé tartozik, és nemcsak azért, mert az Adèle életét előbb láttuk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/02 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11639