KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
   2008/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Schubert Gusztáv: Delbert Mann (1920–2007)
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Kritikus tömeg Szemle előtt
• Muhi Klára: A másik Delta Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Horeczky Krisztina: Készenlétben Beszélgetés Zsótér Sándorral
TIM BURTON
• Varga Zoltán: Denevérraj a fenyőfából Tim Burton, az animátor
• Strausz László: A londoni borbély Sweeney Todd
HÉT FŐBŰN
• Mátyás Győző: A legyilkolt remény Hét főbűn: Hetedik
• Darab Zsuzsa: Pop, tabu, satöbbi A hét főbűn a televízióban
DOVZSENKO
• Geréb Anna: Gúzsba kötött lírikus A Dovzsenko-rejtély
• Geréb Anna: A kis testvér figyel Dovzsenko-dosszié
MOZIPEST
• Békés Pál: A grund városa A Pál utcai fiúk
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Nyelvében él Anilogue
• Hámori György: Szex, erőszak és humor Beszélgetés Bill Plymptonnal
• Szíjártó Imre: Így jönnek Elsőfilmesek Kelet-Közép-Európában
KRITIKA
• Stőhr Lóránt: Harmadíziglen Kalandorok
• Kolozsi László: Magyar Idol Casting minden
• Csillag Márton: Egér-jaj Macskafogó 2. – A Sátán macskája
• Schreiber András: Gördeszkás generáció Paranoid Park
KÖNYV
• Kelecsényi László: Az eltérített költő Hernádi Gyula és a film
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: A szkafander és pillangó
• Kolozsi László: Szerelem a kolera idején
• Vajda Judit: Esküvő után
• Harmat György: Papírsárkányok
• Nevelős Zoltán: Charlie Wilson háborúja
• Varró Attila: Ellenséges vágyak
• Kovács Gellért: Michael Clayton
• Klág Dávid: Legenda vagyok
• Géczi Zoltán: A Halál a Ragadozó ellen 2.
DVD
• Nevelős Zoltán: Spagettiwestern-kollekció
• Kovács Marcell: Hideo Gosha filmjei
• Tosoki Gyula: Herkules

             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Swimming Pool

Zoltán Gábor

 

François Ozon, a Vízcseppek forró kövön, a 8 nő és A homok alatt rendezője módszeresen irtja a férfiakat; minden művében áldozatul esik egy férfi tetszőleges számú nőnek vagy homoszexuálisnak. A műfajok filmről filmre változnak, van köztük dráma, musical, lélektani játék. Ozonnál most a krimi van soron.

A középkorú angol krimi-írónőt, Sarah Mortont alkotói válság gyötri, annak ellenére, hogy regényei több évtizede töretlenül népszerűek. Válságának tünetei: örökké bosszús arc, savanyú megjegyzések. Sarah-t még az se vidítja föl, mikor a londoni metrón az utasok egyike az ő könyvét olvassa, és a borítón lévő fénykép alapján fölismerve kedvesen megszólítja, de nem képes jobb kedvre hangolni kiadója, John sem. Pedig John roppantul türelmesen és elismerően beszél vele, ráadásul kivételesen jóképű és kellemes férfi. Igaz, nem teljesen érdek és előzmények nélküli a kapcsolatuk: John főként Sarah szorgos munkájából, az ő Dorwell felügyelőjéből él és gazdagszik.

Az ember szívesen lenne angol krimi-írónő, látva, amint John a szerzőjét kérleli, ugyan utazna el üresen álló franciaországi házába, melyhez úszómedence is tartozik, pihenjen, ameddig jólesik, kapcsolódjék ki, és ha kedve tartja, kezdjen bele egy új regénybe. Angol könyvkiadó ugyancsak szívesen lenne az ember, látva John házát, minthogy az valóságos kastély, és körülötte csodálatosan szép minden: a francia falu, a francia kisvendéglő, a francia napsütés, a francia gyümölcsök; a francia férfiak közt szintén akad gusztusos példány.

Sarah munkához lát, és alig várja, hogy John meglátogassa, ám helyette a férfi lánya, Julie érkezik meg, mellesleg ő is szép, de jelenléte megtöri a ház nyugalmát. Fékezhetetlenül érzéki jelenlét, újra meg újra érzékelteti az idősebb nővel, hogy bizony idősebb. Hamar meggyűlölik egymást, úgy, ahogy csak mélyen összetartozó emberek tudnak gyűlölni.

Julie anyját, az ártatlan és érzékeny francia lányt annak idején épp azoknak a vad londoni buliknak egyikén csábította el John, melyeknek Sarah is állandó résztvevője volt. Julie a libertinus apa igézetében nőtt föl. Férfiakat szed föl válogatás nélkül, és odaadja magát nekik. De Sarah élete sem áll másból, mint hogy John után kívánkozik és szolgálja: vért és bűnt szállít neki.

Jók a színészek, mindenekelőtt Charlotte Rampling és Ludivine Sagnier. Testük minden porcikája folytonosan figyel a másik test porcikáira, küzd velük. Ami egyikükben megrezdül, a másikban rezeg tovább.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/01 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1752