KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
   2008/május
AMERIKA '68
• Vágvölgyi B. András: Hosszú, forró évtized Amerika '68
• Pápai Zsolt: Az ideológia vége A hollywoodi film és az ellenkultúra
• Takács Ferenc: Mailer, halál, Amerika Norman Mailer, a lázadó
• Barna Imre: Honvágy-blues Ott sem vagyok
• Barotányi Zoltán: A gitár marad Protest-zene
ROBBE-GRILLET
• Janisch Attila: Útvesztő objektív megvilágításban Alain Robbe-Grillet
• N. N.: Alain Robbe-Grillet filmjei
LENGYEL HISTÓRIÁK
• Kovács István: Lengyel Antigonék Katyń
• Pályi András: Éjszakai vonaton Jerzy Kawalerowicz
FESZTIVÁL
• Schreiber András: Egy pikoló homályos Berlin
FILMEMLÉKEZET
• Orosz István: Gyermekrajzok tükrében Macskássy Katalin (1942–2008)
TELEVÍZÓ
• Darab Zsuzsa: Virtuális szomszédaink Magyar szappan
• Soós Tamás: Családi köd Bekamerázott famíliák
KRITIKA
• Gorácz Anikó: Nem gyereknek való vidék Másik bolygó
• Stőhr Lóránt: Kalandra fel! Bahrtalo!
• Vajda Judit: Túl sok szó Eszter hagyatéka
• Csillag Márton: Falusi naturizmus Bakkermann
MOZI
• Baski Sándor: Pénzhamisítók
• Tüske Zsuzsanna: Irina Palm
• Vajda Judit: Testvérem egyedüli gyerek
• Ádám Péter: Angel
• Kárpáti György: Las Vegas ostroma
• Donáth Mirjam: Paris
• Csillag Márton: Charlie Bartlett
• Klág Dávid: Vértestvérek
• Harmat Eszter: Rövid, de kemény
DVD
• Varga Zoltán: Nővérek
• Teszár Dávid: Appleseed – A jövő harcosai
• Kovács Marcell: Érzelmek tengerében
• Pápai Zsolt: Airport

             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kertvárosi bordély

Kovács Kata

Concussion – amerikai, 2013. Rendezte és írta: Stacie Passon. Kép: David Kurta. Zene: Barb Morrison. Szereplők: Robin Weigert (Abby), Maggie Stiff (Sam), Johnathan Tchaikovsky (Justin), Ben Shenkman (Graeme). Gyártó: Razorwire / 93 Films. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 96 perc.

Érzékeny lelkű, de szálkásra gyúrt asszony titkos szexuális kalandjai egy vintage loft lakásban, avagy hová menekül az amerikai középosztálybeli nő a tökéletes kertvárosi békéből? Abby a szuburbia-melodrámákból ismert jómódú, eltartott és unatkozó amerikaiak életét éli: kissé frusztrált, kilóg a sorból, máskülönben jól megvan meleg házasságában, jogász feleségével és két gyerekével. Elveszetten tologatja a bevásárlókocsiját a helyi áruházban, túl sokat edz és porszívózás közben könyveket olvas. Idegesítik a zeneboltban zajongó kölykök és a fürdőszoba padlóján a hajszálak. Valami újra vágyik, és egy szimbolikus fejsérülésből felépülve bele is vág. Felújít egy belvárosi lakást, és egy pénzért vett szexuális kalandnak köszönhetően arra is ráébred, mire fogja használni: egy ifjú madame irányítása alatt eszkort lesz, és itt fogadja a klienseket. Ám érzelmesen-ízlésesen berendezett lakása inkább szerelmi fészek, mint bordély, a légyottok előtt pedig kötelező a randevú. Kettős élet: menekülés a monoton külvárosból, mely tökéletesen elfojtja az önkifejezés minden formáját, be a nagyvárosba, a szexuális és érzelmi kalandokba – az amerikai kultúra örökzöld témája, a függetlenektől a mainstreamig, a Mad Mentől a The Guitarig (vagy épp az Afternoon Delightig, mely a Kertvárosi bordéllyal együtt a 2013-as Sundance-en szerepelt).

Az „érzékeny” történetmesélés és az Abbyt alakító Robin Weigert alakítása néha feledteti ugyan, hogy az elsőfilmes Stacie Passon és Rose Troche producer (Birtokviszony, L.) munkája nem hoz friss színt a palettára, hiszen nem tudunk meg semmi újat sem a vágyakozó hősnőről, sem a többi női karakterről (a kövér szűzlánytól a jégkirálynőig). A Kertvárosi bordélyt vélhetően a szexábrázolása révén szánták tabudöntőnek, végső soron azonban az észrevétlen Sundance-filmek közé tartozik, és nemcsak azért, mert az Adèle életét előbb láttuk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/02 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11639