KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/január
BRIT NOIR
• Kovács Marcell: Fekete szurok Brit noir
• Sepsi László: Férfitársaságban Guy Ritchie gengszterfilmjei
FRED KELEMEN
• Forgách András: Hattyú szénhalmon Fred Kelemen
• Csillag Márton: Az ember árnyéka Beszélgetés Fred Kelemennel
NÉMET ÓLOMIDŐK
• Földényi F. László: Törékeny önismeret A Baader–Meinhof-ügy
IZRAEL MOZIJA
• Kolozsi László: A harag földje Izraeli filmek
• Gorácz Anikó: Filmterápia Libanoni keringő
TRUFFAUT ÉS TATI
• Ádám Péter: A férfi, aki szerette a mozit François Truffaut – 4. rész
• Bikácsy Gergely: Hulot úr évszázada Jacques Tati, a marslakó
FORGATÓKÖNYV
• Krigler Gábor: Sorvezetők A filmírás oktatása
• Baski Sándor: Adaptáció Hogyan írjunk közönségfilmet?
MOBILTÉVÉ, NETMOZI
• Deák Dániel: Tévézzünk a hálóban! Net-tévé
• Schreiber András: A kalauzhal tudathasadása Maroktévé, mobilmozi
• Gorácz Anikó: Eljövendő e-jövő Net-mozi
KRITIKA
• Hungler Tímea: Anno Domina Báthory
• N. N.: Filmek Báthory Erzsébetről
• Csillag Márton: Az előző rész tartalmából Valami Amerika 2.
MOZI
• Varró Attila: A hercegnő
• Vajda Judit: Mexikói képeslap
• Kolozsi László: Cselek
• Baski Sándor: Veszélyes Bangkok
• Sepsi László: A zsaruk becsülete
• Tüske Zsuzsanna: Nők
• Fekete Tamás: A törvény gyilkosa
• Pápai Zsolt: Transsiberia
• Klág Dávid: Rec
• Kárpáti György: Halálos közellenség 1-2
• Forgács Nóra Kinga: Frost/Nixon
• Nevelős Zoltán: Sukiyaki Western Django
• Géczi Zoltán: Vexille
DVD
• Pápai Zsolt: A tolvaj
• Alföldi Nóra: Áramlat
• Varga Zoltán: Psycho II, Psycho III
• Varró Attila: A repülő guillotine

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kertvárosi bordély

Kovács Kata

Concussion – amerikai, 2013. Rendezte és írta: Stacie Passon. Kép: David Kurta. Zene: Barb Morrison. Szereplők: Robin Weigert (Abby), Maggie Stiff (Sam), Johnathan Tchaikovsky (Justin), Ben Shenkman (Graeme). Gyártó: Razorwire / 93 Films. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 96 perc.

Érzékeny lelkű, de szálkásra gyúrt asszony titkos szexuális kalandjai egy vintage loft lakásban, avagy hová menekül az amerikai középosztálybeli nő a tökéletes kertvárosi békéből? Abby a szuburbia-melodrámákból ismert jómódú, eltartott és unatkozó amerikaiak életét éli: kissé frusztrált, kilóg a sorból, máskülönben jól megvan meleg házasságában, jogász feleségével és két gyerekével. Elveszetten tologatja a bevásárlókocsiját a helyi áruházban, túl sokat edz és porszívózás közben könyveket olvas. Idegesítik a zeneboltban zajongó kölykök és a fürdőszoba padlóján a hajszálak. Valami újra vágyik, és egy szimbolikus fejsérülésből felépülve bele is vág. Felújít egy belvárosi lakást, és egy pénzért vett szexuális kalandnak köszönhetően arra is ráébred, mire fogja használni: egy ifjú madame irányítása alatt eszkort lesz, és itt fogadja a klienseket. Ám érzelmesen-ízlésesen berendezett lakása inkább szerelmi fészek, mint bordély, a légyottok előtt pedig kötelező a randevú. Kettős élet: menekülés a monoton külvárosból, mely tökéletesen elfojtja az önkifejezés minden formáját, be a nagyvárosba, a szexuális és érzelmi kalandokba – az amerikai kultúra örökzöld témája, a függetlenektől a mainstreamig, a Mad Mentől a The Guitarig (vagy épp az Afternoon Delightig, mely a Kertvárosi bordéllyal együtt a 2013-as Sundance-en szerepelt).

Az „érzékeny” történetmesélés és az Abbyt alakító Robin Weigert alakítása néha feledteti ugyan, hogy az elsőfilmes Stacie Passon és Rose Troche producer (Birtokviszony, L.) munkája nem hoz friss színt a palettára, hiszen nem tudunk meg semmi újat sem a vágyakozó hősnőről, sem a többi női karakterről (a kövér szűzlánytól a jégkirálynőig). A Kertvárosi bordélyt vélhetően a szexábrázolása révén szánták tabudöntőnek, végső soron azonban az észrevétlen Sundance-filmek közé tartozik, és nemcsak azért, mert az Adèle életét előbb láttuk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/02 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11639