KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/október
BLOG
• Wostry Ferenc: A kiúttalanság történetei Cinefest 7.
• Baski Sándor: Tablóképek Ká-Európából CinePécs 2010
KÖZELJÖVŐ-FANTÁZIÁK
• Kömlődi Ferenc: Közeljövő-képek Poszt-cyberpunk a XXI. század első évtizedében
• Kubiszyn Viktor: Háló által homályosan Virtuális közeljövő
MALICK
• Hlavaty Tamás: Az égig érő fa Az élet fája
ÁLOMMOZI
• Jankovics Márton: Kamera a tudattalanban Álomfilmek
• Lovas Anna: Álmok a negyedik falon túlról Satoshi Kon
• Géczi Zoltán: Álomterror Satoshi Kon: Paprika
FRANCE NOIR
• Géczi Zoltán: Marseille-i éjszakák Francia krimi 2000–2010
• Ádám Péter: A metropolis démona Ős-noir: Fantômas-sorozat
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Színésztükör Kállai Ferenc
PORTRÉ
• Zalán Vince: Kisvárosi víkendek Ivan Passer másfél cseh filmje
FILMISKOLA: A MONTÁZS
• Vincze Teréz: Tér-idő-gondolat Vágás és montázs
• Vincze Zsuzsanna: Filmek újratöltve Tévére vágva
• Varga Balázs: Folytonossági hiányok Az ugró vágás
TELEVÍZÓ
• Klág Dávid: Kentucky cowboy A törvény embere
KRITIKA
• Pápai Zsolt: Posztforradalmi jasszkorszak Kolorádó Kid
• Horeczky Krisztina: A boldog részünk Pina Bausch: Álomtánc
• Schreiber András: Egyik sír, másik nevet Juan José Campanella: Szemekbe zárt titkok
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Az ígéret megszállottja Ben Sherwood: Charlie St. Cloud halála és élete
• Szabó Noémi: Sekélyes sírhant Charlie St. Cloud halála és élete
MOZI
• Vajda Judit: Poézis – Mégis szép az élet
• Vajda Judit: Lourdes
• Forgács Nóra Kinga: A méz
• Zalán Márk: Minden rendben lesz
• Kolozsi László: Szeretők
• Ádám Péter: Dumas
• Vincze Teréz: Nők férfiak nélkül
• Roboz Gábor: Mission London
• Parádi Orsolya: Soul Kitchen
• Alföldi Nóra: Pancserpolice
• Sepsi László: A kaptár – Túlvilág 3D
• Baski Sándor: The Expendables – A feláldozhatók
• Varró Attila: Tolvajok városa
DVD
• Alföldi Nóra: A fantasztikus Róka úr
• Pápai Zsolt: A harcmező hírnökei
• Sepsi László: Mi a gond velem?
• Nagy V. Gergő: A köd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ördög bújt beléd

Baski Sándor

Jennifer's Body - amerikai, 2009. Rendezte: Karyn Kusama. Írta: Diablo Cody.Kép: M. David Mullen. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Megan Fox (Jennifer), Amanda Seyfried (Needy), Johnny Simmons (Chip), Adam Brody (Wolf), J.K. Simmons (Mr. Wroblewski). Gyártó: Dune Entertainment / Fox Atomic / Hard C. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 102 perc.

A középiskolák világa, az amerikai tinifilmek tanúsága szerint, szigorú hierarchia alapján működik, a piramis alján a népszerűtlen stréberek és kívülállók állnak, a csúcsán pedig a gimnázium legszebb pompon lánya, oldalán a focicsapat kapitányával. A néző szimpátiája az előbbiekkel van, ők az őszinte, emberi karakterek, míg a felsőbb kasztba tartozók felszínes, sőt gonosz figurák. Az Ördög bújt belédben ez a képzeletbeli tápláléklánc valóságossá válik, lévén az üres fejű cheerleader itt nem csak emberileg hitvány, de valóban gonosz: miután megszállja egy démon, sorra gyilkolja le, és fogyasztja el az iskolatársakat. A Mély harapásban az önmegtartóztató szűzlány teste vált halálos fegyverré, itt, éppen fordítva, a promiszkuitást hirdető helyi femme fatale lesz a felajzott kamaszok veszte.

A történetnek azonban – úgy tűnik – nem ez az aspektusa izgatta Diablo Cody forgatókönyvírót, akinek a Juno után ez a második munkája. A tinédzser terhességet feldolgozó dramedy-hez hasonlóan ezúttal is fiatalosnak szánt, szellemes egysorosokban és popkulturális utalásokban gazdag dialógusokat ad a szereplők szájába. A mesterkélt szövegek gyaníthatóan a tinifilmes sablonokat hivatottak kifigurázni, esetleg szándékosan camp-hatást kelteni, a produkció többi résztvevője azonban vélhetőleg egy „hagyományos” tini-horror leforgatására kapott megbízást, a végeredmény ugyanis alig különbözik a műfaj irónia-mentes darabjaitól.

Tény viszont, hogy az Ördög bújt beléd nézői nem a történet miatt váltanak jegyet a filmre, az úgy nevezett high conceptet itt maga a szereposztás jelenti. Az a bizonyos test (az eredeti cím: Jennifer’s body) itt egyértelműen Megan Foxot jelöli. A filmvilág jelenlegi egyes számú szex-ikonja kellően hiteles a démoni férfifaló szerepében; más kérdés, hogy az erotikus jeleneteknél a kamera szemérmesen elfordul, így végül a film még a saját célközönségét is cserben hagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9972