KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/június
FILMSZEMLE UTÁN
• Schubert Gusztáv: Nulla év Játékfilmek
• Zalán Vince: Temperálunk, temperálunk Dokumentumfilmek
• Báron György: Izmos királylányok Animáció
JAPÁN VS. GODZILLA
• Lovas Anna: Múltunk romjain Japán földrengésfilmek
• Horváth Eszter: Az ökopunk sensei meséi Miyazaki és a természet
APATOW-HUMOR
• Alföldi Nóra: Infantilizálódva Judd Apatow
• Csillag Márton: Kapunyílási pánik A Másnaposok-szindróma
KALÓZFILMEK
• Géczi Zoltán: Feketeszakáll és kompániája Kalózok a moziban
LATIN MOZI: MEXIKÓ
• Árva Márton: Túlélés és újjászületés Új mexikói filmek
• Tornai Szabolcs: Mexikó felett az ég Carlos Reygadas
• Sepsi László: A Gonosz új ruhája Mexikói kartelmozi
FILMISKOLA
• Margitházi Beja: A néző kép A szubjektív beállításról
• Szabó Zsolt Szilveszter: Tükör-képek Tarkovszkij kamerája
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Elszakadás Titanic
KÖNYV
• Roboz Gábor: Alvilági bédekker 101 gengszterfilm, amit látnod kell, mielőtt meghalsz
TELEVÍZÓ
• Ardai Zoltán: Visszaúton Fricivel T.Ú.K. – Tanár úr kérem!
KRITIKA
• Roboz Gábor: Elrendelt rabiga Kazuo Ishiguro – Mark Romanek: Ne engedj el!
• Kovács Kata: A nagy trip Enter the Void
MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Benda Bilili
• Vincze Teréz: Nader és Simin
• Pálos Máté: Rio
• Baski Sándor: Felperzselt föld
• Vajda Judit: Gianni és a nők
• Pálos Máté: Ketten a hullámban
• Alföldi Nóra: Koszorúslányok
• Parádi Orsolya: Mosás, vágás, ámítás
• Kovács Marcell: Thor
DVD
• Pápai Zsolt: A szabadság határai
• Tosoki Gyula: Sanghaj
• Kovács Marcell: Franco Nero rendőrfilmjei
• Alföldi Nóra: Díva
• Csillag Márton: Lázongó ifjúság
• Sepsi László: Véres karácsony
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Nem zombi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Michel Ciment; Giacomo Gambetti

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

Michel Ciment

 

1938-ban született. A Párizsi Egyetem Amerikai Kultúra elnevezésű tanszékének tanára; a „Positif” című filmfolyóirat szerkesztő bizottsági tagja: rendszeres munkatársa a következő lapoknak: „L’Express”, L’Avant-Scène du Cinéma”, „La Quinzaine Littéraire”, „Le Magazine Littéraire”, „International Film Guide”. Megjelent könyvei: „Erich Von Stroheim”, Anthologie du Cinéma, 1967; „Kazan par Kazan”, Stock, 1973; „Le Dossier Rosi”, Stock, 1976; „Le Livre de Losey”, Stock, 1979. Társszerzője a „Second Wave” (London, Studio Vista, 1972) és a „Focus on the Science-Fiction Film” (New York, Prentice Hall, 1972) című könyveknek.

 

 

Giacomo Gambetti

 

1933-ban született Imolában (Emilia-Romagna, Olaszország). Tanulmányait a Bolognai Egyetem Jogi Fakultásán végezte; alkotmányjogból doktorált. 1948-ban kapcsolódott be a filmklubmozgalomba; 1950 óta ír filmkritikákat, filmtörténeti és -elméleti tanulmányokat, előbb napilapokba, később a legismertebb olasz szakfolyóiratokba. Számos olaszországi és külföldi filmfesztivál szervezésében vesz részt, hol a válogató bizottság, hol az igazgatóság, illetve a zsűri tagjaként. 1968–7l-ig a „Bianco e Nero” című szakfolyóirat főszerkesztője; 1974–80-ig a „Rivista del Cinematografo” főmunkatársa és szerkesztő bizottsági tagja. 1974 júniusától 1979 júliusáig a Velencei Biennálé Film- és Televízióművészeti szekciójának igazgatója. 1956–71-ig az Olasz Filmújságírók Szakszervezetének vezetőségi tagja: 1971 óta alapító vezetőségi tagja az Olasz Filmkritikusok Szakszervezetének; 1978 óta az Olasz Filmklubok Nemzeti Szövetségének elnöke. – 1964–1977-ig a milánói Garzanti Kiadó filmkönyveinek sorozatszerkesztője; forgatókönyveket és dokumentációs anyagokat tartalmazó köteteket szerkesztett többek között Pasolini („Máté evangéliuma”, „Medea”, „Madarak és madárkák”); Olmi („És jött egy ember”); Bellocchio („Öklök a zsebben”) című filmjeiről; tanulmánykötetet publikált „Come si guarda il film cinema: coscienza di un fenomeno” (Hogyan nézzünk filmet – a filmművészet: egy jelenség lelkiismerete – Ed. Galeati, Bologna, 1958) címmel; jelenleg több kritikai és filmtörténeti tárgyú könyve van sajtó alatt. – 1961 óta a RAI (az olasz televízió) főmunkatársa, ahol filmkritikai és produceri tevékenységet folytat, s több filmművészeti témájú műsor (pl. a „16/35” című filmkritikai szemle) szerkesztője.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/03 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7960