KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/szeptember
NEKROLÓG
• Schubert Gusztáv: Molnár Gál Péter (1936-2011)
MAGYAR MŰHELY
• Pintér Judit: Palackposta-bontás Szőts István Röpirata ma
BŰNADAPTÁCIÓK
• Gelencsér Gábor: A közélet magánosítása A film noirtól a melodrámáig
• Ardai Zoltán: Egy családregény mélye Karamazov-mozgóképek
• Tüske Zsuzsanna: Anya noir Mildred Pierce
HŐSÖK 2.0
• Benke Attila: Szuperhősök 2.0 Batman, Robin Hood, James Bond
• Kovács Marcell: Mindenki kapitánya Joe Johnston: Amerika Kapitány
• Varró Attila: Káosz és karizma Conan, a barbár
• Kolozsi László: Hollywoodi sorsjáték Joseph Campbell: Az ezerarcú hős
LATIN MOZI: BRAZÍLIA
• Kóbori Sarolta: Pauliwood fényei és árnyai Brazil mozi
• Sepsi László: A nyomor sikertörténetei Favela-mozi
DARDENNE
• Báron György: Apák és fiúk Dardenne
FILMISKOLA
• Varga Zoltán: Száműzött szavak, beszédes zörejek A hangsáv lehetőségei
• Lukács Péter Benjámin: A fantasztikum hangjai Hangdramaturgia
DIGITÁLIA
• Gerdelics Miklós: Játékhack Videójáték és politikai aktivizmus
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Keresztapák reneszánsza Borgiák
FESZTIVÁL
• Kovács Kata: Megkésett kamaszkor Edinburgh
HATÁRSÁV
• Pataki Gábor: A nagy Fény-tér kalkulátor Moholy-Nagy László: A fény művészete
KÖNYV
• Pálos Máté: Képrobbanás Hornyik Sándor: Idegenek egy bűnös városban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Bőrbörtön Thierry Jonquet: Tarantula
• Horváth Eszter: Pygmalion szikével A bőr, amelyben élek
KRITIKA
• Varga Balázs: Nyári fagy Így ért véget a nyaram
MOZI
• Tüske Zsuzsanna: A hódkóros
• Varró Attila: Biutiful
• Baski Sándor: Talán egy másik életben
• Kolozsi László: Talán egy másik életben
• Vajda Judit: Született feleség
• Roboz Gábor: Happy Happy
• Baski Sándor: Ismeretlen föld
• Kovács Kata: Hétköznapi pár
• Alföldi Nóra: Barátság extrákkal
• Lovas Anna: Hupikék törpikék
• Nevelős Zoltán: Cowboyok és űrlények
• Kovács Marcell: A majmok bolygója: Lázadás
DVD
• Pápai Zsolt: Senna
• Nagy V. Gergő: Ketten az úton
• Alföldi Nóra: Az éjszaka országai
• Sepsi László: A zátony
• Tosoki Gyula: Kóser játszma
• Varga Zoltán: A szobatárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hamarosan…

Soós Tamás Dénes

In A World… – amerikai, 2013. Rendezte: Lake Bell. Szereplők: Lake Bell, Fred Melamed, Michaela Watkins, Demetri Martin. Forgalmazó: Sony Pictures Home Entertainment. 93 perc.

 

„A filmiparban nem keresett a női hang” – figyelmezteti lányát (a hangtréner Carolt játszó Lake Bellt) édesapja, a trailer-hangalámondás mestere. A rendező (a szkriptet is jegyző Lake Bell) nem esik kétségbe: az indie-alkotók nyugalmával és eszköztárával kanyarít feminista komédiát Carolról, aki a férfiak uralta traileriparban szeretne érvényesülni. Szerencséjére a producerek Don LaFontaine, a szakma keresztapjának halála után visszahoznák az ő legendássá vált „Egy világban…” kezdetű narrátorszövegét az előzetesekbe. Ráadásul egy mutáns harcosnőkről szóló, fiatal lányoknak szánt háborús fantasy, a The Amazon Games kapcsán, aminek trailerére Carol mellett önző, nárcisztikus apja és az éretlen playboy Gustav is pályázik.

De pályázik Lake Bell is, mégpedig a Városfejlesztési osztály Amy Poehlerjének és a Csajok Lena Dunhamjének babérjaira. Előbbitől a túlbuzgó feminizmusból és a gyógyíthatatlan hímsovinizmusból egyaránt viccet faragó női humorérzéket, utóbbitól a huszonéves lányok életét kendőzetlenül feltáró drámaiságot kérné kölcsön. De Lake Bell első játékfilmje csak addig gördül zökkenőmentesen, amíg a filmipart – annak aktuális trendjeit és változatlan nemi szerepleosztásait – karikírozza. Amikor hihető mellékalakokat és életszerű környezetet rajzolna Carol köré, már csak indiefilmes panelek jutnak a rendezőnő eszébe. A hősnő geek-szerelme helyett a férje megcsalására rábeszélt nővér sztorija lenne érdekes, hiszen az romkomban gondolná tovább a szavak hatalmáról szóló fejtegetéseket, de a sok mellékszál végül elaprózza, és nem gazdagítja Bell fókuszpontját.

A trailergyártás kapcsán nem csak érdekes karakterből, de viccből is több jutott eszébe Bellnek, aki a humor-mellett a realitásérzékét is megtartja, ha Hollywoodról van szó. Az apa-lánya viszályt ugyan még sziruppal keni el, de arról már nem feledkezik meg, hogy a profitmaximalizálás és a pozitív diszkrimináció hátulütőiről (!) beszéljen az Amazon Games kapcsán. Végeredményben viszont nem is Carol, hanem a nézők húzzák a rövidebbet, akik az ezredik indie-romkom helyett szívesebben figyelték volna a világ első traileripari komédiájának kibontakozását.

Extrák: audiokommentár Lake Bell közreműködésével; alternatív kezdés; kimaradt jelenetek; bakiparádé.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11848