KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/november
KUBRICK
• Békés Márton: Renitensek A lázadás inflációja
• Simonyi Balázs: Lolita fotelje Kubrick Párizsban
• Hubai Gergely: Strauss az űrben A Kubrick-kotta
FEKETE AMERIKA
• Boros Gábor: Forradalom családi vállalkozásban Melvin és Mario Van Peebles
• Géczi Zoltán: Gyászbeszéd egy virgonc halott sírja felett Kortárs blaxploitation cinema
LATIN MOZI: ARGENTÍNA
• Lénárt András: A Harmadik Film országa A mai argentin mozi
• Ardai Zoltán: Nagy lófrálás délelőtt Cortázar–Antonioni
• Sepsi László: A bűn diktatúrája Argentin bűnügyi filmek
BUDAPEST NOIR
• Kolozsi László: Pesten lehetett este korzózni Beszélgetés Kondor Vilmossal
• Schubert Gusztáv: Bűnös Budapest? Noir Posthumus
RÉMREMAKE
• Varga Zoltán: Ne szemétkedj az eredetivel! Rémremake-ek
• Varró Attila: Vérfrissítés
TATSUMI
• Bayer Antal: A manga felnőttkora Yoshihiro Tatsumi
• Teszár Dávid: Condition humaine Tatsumi
FILMZENE
• Képes Gábor: A borzongás húrjai Riz Ortolani és kortársai
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Csak gépelés Kathryn Stockett: A segítség
• Tüske Zsuzsanna: Fehér fajansz A segítség
• Tüske Zsuzsanna: Fehér fajansz A segítség
KRITIKA
• Kovács Kata: Botlások négy negyedben A halálba táncoltatott leány
• Kovács Kata: Kultúrturizmus Éjfélkor Párizsban
MOZI
• Vajda Judit: Apró kis hazugságok
• Schubert Gusztáv: Kaland
• Kolozsi László: Tengerre, franciák!
• Kovács Marcell: Álmok otthona
• Forgács Nóra Kinga: Tomboy
• Baski Sándor: Az adósság
• Sepsi László: Santiago '73
• Pálos Máté: Room 304
KRITIKA
• Kovács Kata: Egy nap
MOZI
• Tüske Zsuzsanna: Finánc a pácban
• Roboz Gábor: Testcsere
• Varró Attila: Delfines kaland
DVD
• Pápai Zsolt: Aranypolgár
KRITIKA
• Varga Zoltán: Gyilkossághoz öltözve; Halál a hídon
DVD
• Bata Norbert: Bombasiker
• Kardulesz Rita: Éjszakai nap
• Vincze Árpád: Temple Grandin
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Elemi szerelem

Tüske Zsuzsanna

Une rencontre francia, 2015. Rendezte és írta: Lisa Azuelos. Kép: Alain Duplantier. Szereplők: Sophie Marceau (Elsa), François Cluzet (Pierre), Lisa Azuelos (Anne), Alexandre Astier (Eric). Gyártó: Pathé / Bethsabée Mucho / TF1. Forgalmazó: MTVA. Szinkronizált. 81 perc.

A végül két tannyelvűre sikeredett LOL hazai földön és álomgyári partokon is elkészített feldolgozása után, a kajla tini-szösszeneteket jegyző francia rendezőnő, Lisa Azuelos ezúttal nagykorú románcban éli ki olthatatlan játékos kedvét. Azuelos a Házibulik egykori királylányát, az azóta érett nagyasszonnyá nemesedett Sophie Marceau-t megtartja előző filmjéből, de az Elemi szerelemben – az anyaszerepen túl – egy ábrándos sors-társasjátékba helyezi. A negyven feletti Elsa népszerű regények kikapós írónőjeként és szépleányok anyjaként, míg a középkorú Pierre sikeres ügyvédként , mintaszerű férjként és apaként éli tökéletes életét – mígnem véletlen találkozásuk felbolygatja mindennapjaikat és komoly szerelmi dilemma elé állítja őket: mi a nagyobb tragédia, ha az első fellángolás hatására újra látják egymást, vagy ha tiszteletben tartva a házasság intézményét, soha többé nem találkoznak.

A LOL képsorain még csak az újkori kommunikációs csatornák (sms, chat-ablak) képi megjelenítése volt hangsúlyos – az Elemi szerelemben már a látványos filmnyelvi eszközök elsőre öncélúnak ható orgiája főszerepet kap, hogy aztán egy bravúros szerzői huszárvágással értelmet és koncepciót nyerjen, így aztán a megkapó szépségű kompozíciókat túlharsogó képi túlzások is izgalmas metaforákként üdvözülnek. A delikát formai és tartalmi rímek átfogalmazzák a döntéshelyzet tétjét: a kérdés az lesz, vajon manapság ki az igazi hős egy szerelmi történetben, aki elhagyja a családját az újért vagy aki a szerelemről mond le. Az elbeszélés praktikái a sors játékával, a mozi nyújtotta színpompás álom az új szerelem izgalmával kerül közös nevezőre, míg a csendes, láthatatlan filmnyelv a nyugodt szépségű megállapodottságról mesél finom varázslattal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/03 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12115