KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Fácángyilkosok

Roboz Gábor

Fasandraberne – dán, 2014. Rendezte: Mikkel Nørgaard. Írta: Nikolaj Arcel. Kép: Eric Kress. Zene: Patrik Andrén. Szereplők: Nikolaj Lie Kaas (Carl Mørck), Fares Fares (Assad), Sarah-Sofie Boussnina (Unge Kimmie), David Dencik (Ulrik Dybbol). Gyártó: Zentropa. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 119 perc.

Miután egyes dán televíziós krimiszériák (A híd, Gyilkosság, A gyilkosnak ölni kell) az elmúlt évek során komoly (el)ismertségre tettek szert, most szemtanúi lehetünk egy mozifilmsorozat születésének is: a számos országban népszerű Jussi Adler-Olsen Nyomtalanul című regényéből 2013-ban készült játékfilm, és a mostani Fácángyilkosokat hazájában még idén követi a Palackposta feldolgozása. A könyvek főhőseit jelentő nyomozópáros („a morcos” és „a kedves”) a kollégáik által lenézett Q-ügyosztály tagjaiként régóta porosodó eseteket old meg, az aktuális történetben egy húsz évvel ezelőtt meggyilkolt ikerpár aktáját veszik elő, a kutatás pedig egy elit magániskola diákjaihoz vezet.

A krimi- és thrillerelemeket vegyítő Fácángyilkosokat – amely a dán filmtörténet eddigi legjobb nyitóhetét produkálta a pénztáraknál – ugyanaz a stáb készítette, mint az előző részt, és eszük ágában sem volt változtatni a recepten, így Mikkel Nørgaard-ék produkciója is ugyanannyira élvezhető, kidekázott és helyenként kicsit szájbarágós, mint bármelyik amerikai iparosmunka. A két órás játékidő ellenére ugyanakkor a fokozottan cselekménycentrikus film szinte semennyi időt nem szán a karakterépítésre, a fájóan sematikus detektívfigurák ráadásul még párosként is teljesen jellegtelenek, talán ha egyszer megvillan közöttük valami. A jelenleg hat kötetből álló regényszéria gond nélkül továbbélhet profin legyártott filmsorozatként is, de az eddigiek alapján nem úgy tűnik, hogy részeire a műfaj különlegességeiként fogunk hivatkozni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/03 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12112