KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hercegnők éjszakája

Kovács Kata


A Royal Night Out – brit, 2015. Rendezte: Julian Jarrold. Írta: Kevin Hood, Trevor De Silva. Kép: Christophe Beaucarne. Zene: Paul Englishby. Szereplők: Sarah Gadon (Elizabeth), Emily Watson (Erzsébet), Bel Powley (Margaret), Jack Reynor (Jack). Gyártó: Ecosse Films / Filmgate Films. Forgalmazó: A Company Hungary. Szinkronizált. 97 perc.

Kosztümös csajbulifilm a brit királynő ifjúkorából. 1945. május 8., a fegyverletétel napja, a második világháború vége, London ünnepel. A 19 éves trónörökös, Elizabeth és a 14 éves Margaret Windsor egyetlen mámoros éjszakára kiszabadul a palota falai közül, a néppel együtt, inkognitóban mulat és hóbortos kalandokba keveredik. Mama és papa – a király beszédére készülő VI. György szerepében ezúttal Rupert Everett – mindeközben aggódva várakozik ellátva királyi kötelességeiket. A hírességek magánéletére szakosodott Julian Jarrold (Jane Austen magánélete, Utolsó látogatás) elsősorban tévéfilmekben gyakorolta ki a klasszikus, kockázatmentes kosztümös filmezést, és a hercegnőket alakító, kiváló színésznők segítségének köszönhetően ezúttal sem okoz csalódást a műfaj kedvelőinek. A cserfes Margaret (Bel Powley) és a titokzatos Elizabeth (Sarah Gadon) habkönnyű kiruccanása közben azért fel-felvillan az angol film társadalmi elkötelezettsége is, amikor az ifjú Elizabeth szembesül a palota falain túli, kijózanító rögvalósággal. A Hercegnők éjszakája mindenekelőtt mégis csak egy félkommersz, nosztalgikus romkom „az uralkodó is ember” (Római vakáció) és „a rakoncátlan kékvérűek” (Neveletlen hercegnő) tematika farvizén. A brit királyi család magánéletét elképzelő, különböző színvonalon megvalósuló tévé- és mozifilmek sorát (legutóbb: Diana, William és Kate) bővíti, kiegészítve a Sun-típusú lapokban megjelenő médiaperszónákat – elvégre annyira ki vagyunk éhezve az uralkodók hétköznapiságáról szóló történetekre, hogy nem múlhat el nap a trón kétéves várományosáról szóló, „György herceg is szokott füllenteni” típusú címlapsztori nélkül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/10 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12430