KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/július
MAGYAR PANTHEON
• Pintér Judit: Havasokon innen, búzamezőkön túl Szőts István centenáriuma
• Kelecsényi László: Hamis játékosok Ottlik-mozi
SPANYOLCSIZMA
• Sepsi László: Minden eladó Álex de la Iglesia
• Szabó Ádám: Valóságmágia Víctor Erice
• Huber Zoltán: Receptek előítéletek ellen Spanyolcsizma a Titanicon
WES ANDERSON
• Kovács Kata: Ahol a madár se jár Wes Anderson királysága
YOUTUBE-GENERÁCIÓ
• Farkas Gábor: Digitális delírium YouTube vs. Hollywood
WUXIA
• Géczi Zoltán: A háború művészete Stratégia és wuxia
STAND-UP KOMÉDIA
• Teszár Dávid: Dumaszínpad Kortárs amerikai stand-up comedy
• Baski Sándor: Hofi után szabadon Magyar stand-up
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Loft kilátással Beszélgetés Kovács Dániellel
SPORTMOZI
• Hubai Gergely: Gyorsabban, magasabban, kamerával Az olimpia-filmek aranykora
MAMOULIAN
• Varró Attila: Művész és nyelvújító Rouben Mamoulian – 3. rész
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Fiatal film nézőt keres Linz – Crossing Europe
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: A fenséges valutaárfolyam Don DeLillo: Cosmopolis
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Párizsi esernyők Szerelem nélkül soha
MOZI
• Bata Norbert: Sleeping Beauty
• Vajda Judit: Bel Ami – A szépfiú
• Huber Zoltán: Kínai, elvitelre
• Barkóczi Janka: Szauna Párizsban
• Forgács Nóra Kinga: LOL
• Kovács Marcell: Piranha 3DD
• Alföldi Nóra: Én, a séf
• Roboz Gábor: Pride
• Zalán Márk: Harmadnaposok
• Tüske Zsuzsanna: Hófehér és a vadász
• Baski Sándor: Felültetve
• Varró Attila: Az orvvadász
• Sepsi László: Bikanyak
DVD
• Pápai Zsolt: Ragyogó napfény
• Kovács Marcell: Az embervadász
• Tosoki Gyula: Sunset Limited
• Géczi Zoltán: Akira Kurosawa: Álmok
• Huber Zoltán: Cinéma vérité
• Varga Zoltán: A párizsi mumus
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi Kálvin Kázmér és Hobbes Huba

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Sejtcserés támadás

Vörös Adél

The Switch – amerikai, 2010. Rendezte: Will Speck, Josh Gordon. Írta: Allan Loeb. Kép: Jess Hall. Zene: Alex Wurman. Szereplők: Jennifer Aniston (Kassie Larson), Jason Bateman (Wally), Patrick Wilson (Roland), Caroline Dhavernas (Pauline). Gyártó: Echo Films / Mandate. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 101 perc.

 

Megszokhatta már a multiplex-néző, hogy minimum évente, de még valószínűbben félévente egy Jennifer Aniston nevével fémjelzett romantikus dráma vagy vígjáték landol nálunk is a mozikban. Aniston jó viszonyban van a műfajjal, átérezhető, valószerű alakításokat nyújt – általában hasonló habitusú karakterekben –, de a választásai semmiképp nem igénytelenek. A mostani sem az: a Sejtcserés támadás forgatókönyvét az az Allen Loeb írta, aki a 2010-es Tőzsdecápák szkriptjét is jegyzi, rendezőpárosa pedig egy Will Farrell-vígjáték, a Jégi dicsőségünk direktorai.

Idén már a második hollywoodi mozi játszik a spermadonort választó egyedülálló nő alaphelyzetével: Jennifer Lopez az Ilyen a formámban küszködik a megfelelő apa hiányával, ebben az esetben pedig Aniston dönt úgy, hogy egy határozott alfahímet választ gyermeke apjául. A történet a klasszikus félreértés-dramaturgián alapul: a spermadonor „anyaga” kiömlik, a főszereplő Wally (Jason Bateman) pedig szó szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a balesetre fény ne derüljön. Hét év múlva azonban értelemszerűen találkozik a sikeres csere eredményével, azaz a hozzá hasonlóan neurotikus kisfiával, akiről egyedül ő tudja, hogy furcsán hasonló gesztusaikon-szokásaikon kívül némi DNS-megfelelés is egymáshoz kapcsolja őket. A film kifejezetten kedves és emberi. Legnagyobb erényei a színészi oldalon tűnnek fel: Bateman szerencsétlen figurája egyszerű és esendő; Bryce Robinson játéka pedig megdöbbentően intelligens a kis Sebastian szerepében. Leginkább miatta érdemes megnézni a filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/11 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10359