KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/augusztus
KORTÁRSUNK, SHAKESPEARE
• Takács Ferenc: A zseni és a stróman Shakespeare a filmvásznon
• Schubert Gusztáv: Rögtön jövök S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve
• Varró Attila: Shakespeare-zsánerek
• Hubai Gergely: Shakespeare-zsánerek
• Szabó Noémi: Shakespeare-zsánerek
• Bocsor Péter: High-tech gyűlölet Coriolanus
MARSBÉLI KRÓNIKÁK
• Orosdy Dániel: „Mesemondó volt” Ray Bradbury
• Várkonyi Benedek: Földönkívüli képmásaink Beszélgetés Lukács Bélával
CHRISTOPHER NOLAN
• Huber Zoltán: Privát Batman Nolan avagy a szerzőiség
PUNKFILMEK
• Ardai Zoltán: Nyitott smink Last Call – Dresden Dolls
• Szőnyei Tamás: Pogo a könyvespolc előtt A film és a magyar punk
MAGYAR PANTHEON
• Kelecsényi László: Becs és dics Az Örkény-mozi
KÖNYV
• Forgách András: Visszaigazulás Kővári Orsolya: Árnyékvilág – Tarr Béla-retrospektív
FILMISKOLA
• Gelencsér Gábor: Az emlék: más Történelmi múlt idők
FRANCIA ÚJ RAJ
• Ruprech Dániel: Fáradhatatlan szerelmeskedők Az új francia film
• Horváth Eszter: Mintapolgárok és lázadók Titanic: Francia zátonyok
FILM / REGÉNY
• Bayer Antal: Szenvedély, gyengédség, unalom Beigbeder, a regényíró
• Sepsi László: Gyógyír szívfájdalomra Frédéric Beigbeder: A szerelem három évig tart
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Tengermelléki filmhelyzet Gdynia 2012
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Város a részletekben Beszélgetés Finta Sándor építésszel
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Ha nincs dráma, akkor csinálunk Foci EB
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Egy becsületbeli ügy

Turcsányi Sándor

 

Tiltakozom!

Bőrharisnya és bőrfejűek után a bőrösök egy újabb csoportja igyekszik szolidan belekavarni unalmas hétköznapjaink megszokásába: nyakunkon a bőrnyakúak. Magyarán a gyalogos tengerészek, a tengerészgyalogosok. Régi sikereik színhelyére térnek vissza, újra Kubában látjuk őket. Mielőtt bárki is izgalomba jönne, most egy másik disznóságról van szó.

 

Tiltakozom!

Mi, reszkető kezű, titkon zacskóból kiflit csipegető, idős nénikék, ím megint összejöhetünk, s kedvünkre kíváncsiskodhatunk. Hogy is volt az, amikor a nyakára tette a kezét, s ily módon akadályozta lélegzetvételét? Elhagyott nagymamák, most nem a Markó utcai tárgyalóteremben találkozunk, hanem a moziban.

 

Tiltakozom!

Bírósági filmek – mint a jelen dolgozat is – leggyakoribb fordulata. Az ügyész, az ügyvéd kiáltja minduntalan: olyan tettenérő ipiapacs. Ám mit tehet a néző? Ha ő protestál, hírhedett vérbíráknál százszorta zordabb jegyszedő nénikkel találja szemben magát. Így számára csak a polgári engedetlenség már bevett moziformái maradnak: dupla adag rágógumit ragaszt a szék karfájának alsó lapjára, avagy dühében lenyeli a szotyolahéjat (kontra-éhségsztrájk).

Röviden tehát, a parodisztikus Tom Cruise (minden amerikai férfisztár karikatúrája: figyeljék a száját!), a szellemes Demi Moore (különös tekintettel a tarkójára bukó buja tincsre) és az unalmas Jack Nicholson kalandjai a tárgyalóteremben.

Világ nagymamái, maradjatok a Markó utcában!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1196