KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/augusztus
KORTÁRSUNK, SHAKESPEARE
• Takács Ferenc: A zseni és a stróman Shakespeare a filmvásznon
• Schubert Gusztáv: Rögtön jövök S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve
• Varró Attila: Shakespeare-zsánerek
• Hubai Gergely: Shakespeare-zsánerek
• Szabó Noémi: Shakespeare-zsánerek
• Bocsor Péter: High-tech gyűlölet Coriolanus
MARSBÉLI KRÓNIKÁK
• Orosdy Dániel: „Mesemondó volt” Ray Bradbury
• Várkonyi Benedek: Földönkívüli képmásaink Beszélgetés Lukács Bélával
CHRISTOPHER NOLAN
• Huber Zoltán: Privát Batman Nolan avagy a szerzőiség
PUNKFILMEK
• Ardai Zoltán: Nyitott smink Last Call – Dresden Dolls
• Szőnyei Tamás: Pogo a könyvespolc előtt A film és a magyar punk
MAGYAR PANTHEON
• Kelecsényi László: Becs és dics Az Örkény-mozi
KÖNYV
• Forgách András: Visszaigazulás Kővári Orsolya: Árnyékvilág – Tarr Béla-retrospektív
FILMISKOLA
• Gelencsér Gábor: Az emlék: más Történelmi múlt idők
FRANCIA ÚJ RAJ
• Ruprech Dániel: Fáradhatatlan szerelmeskedők Az új francia film
• Horváth Eszter: Mintapolgárok és lázadók Titanic: Francia zátonyok
FILM / REGÉNY
• Bayer Antal: Szenvedély, gyengédség, unalom Beigbeder, a regényíró
• Sepsi László: Gyógyír szívfájdalomra Frédéric Beigbeder: A szerelem három évig tart
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Tengermelléki filmhelyzet Gdynia 2012
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Város a részletekben Beszélgetés Finta Sándor építésszel
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Ha nincs dráma, akkor csinálunk Foci EB
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csábítunk és védünk

Csiger Ádám

Hot Pursuit – amerikai, 2015. Rendezte: Anne Fletcher. Írta: David Feeney és John Quintance. Kép: Priscilla Nedd-Friendly. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Reese Witherspoon (Cooper), Sifía Vergara (Daniella), Michel Mosley (Dixon), Matthew Del Negro (Hauser), Robert Kazinsky (Randy). Gyártó: MGM / New Line Cinema / Pacific Standard. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 90 perc.

Reese Witherspoon hasonló karaktert játszik Anne Fletcher idei filmjében, mint Sandra Bullock a Női szervekben: ügybuzgó, karót nyelt rendőre is a tökéletes ellentétével kénytelen megbarátkozni, aki ezúttal Melissa McCarthy mocskos szájú és túlsúlyos zsaruja helyett egy kartell-tag bombázó felesége (a szintén neves komika, Sofía Vergara alakításában). A műfaj tehát ismét a buddy comedy női verziója, míg azonban a Női szervek a zsarufilmeket idézte, ez a film inkább a 48 órát, mivel a nyomozó oldalán egy más etnikumú, simlis civilt vonultat fel. A latin feleség koronatanú egy érinthetetlen kartell-vezér elleni nyomozásban, ám a testőrnek alkalmas detektívek jó eséllyel korruptak, így aztán egy ambiciózus aktakukac kapja a feladatot, hogy szállítsa le a nőt biztonságban a tárgyalás helyszínére. A mocskos zsaruknak köszönhetően pedig nem csak a kartell, de a rendőri szervek is vadászni kezdenek rájuk, ezért a történet hamarosan rázós road movie-ba fordul.

Míg a Koszorúslányok óta összeszokott Paul Fieg és McCarthy humora a szebbik nem válasza volt a gyomorforgató, profán és altesti komikumra, addig a női vígjátékokra (27 idegen igen, Nász-ajánlat) és road movie-ra (Szeka-túra) szakosodott Fletcher rendezéseVergara imázsához illően könnyedebb és szexibb közönségcsalogató darab. A Csábítunk és védünkben ráadásul még egy ütős trailerre való emlékezetes poén sincs, amit csupán az kompenzál, hogy a történetmesélés annyira lezser, hogy az már önmagában mulatságos. Miután úgy tűnt, Witherspoon a Vadonban nyújtott, Oscar-jelölt drámai alakításával Matthew McConaughey nyomdokaiba léphet, új filmje visszatérés a Doktor Szöszi világába, ami többek között Hollywood rendíthetetlen szexizmusáról is árulkodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/06 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12271